FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: deja17vu w Październik 04, 2009, 09:44:50 am
-
witam.
pozwolę sobie opisac pewien problem który wystepuje w moim polonezie od nie wiem kiedy, jak go kupiłem to problem już istniał.
mianowicie zapalam rano samochód na benzynie, pali bez problemu, przełącze na gaz i jesli zgaśnie mi po milku minutach zanim sie nagrzeje to już nie zapali bez wciskania pedału gazu.
albo jesli silnik osiągnie temperature powyżej 50 stopni zgasze go a później bede chciał zapalić to zapali mi tylko na gazie, na benzynie nie załapie.
już wyczaiłem kiedy jak pali wiec to nie jest jakaś niesamowita wada, ale pasowałoby to naprawić.
mechanicy nie wiedzą o co chodzi (przynajmniej ci u ktorych był ten polonez), i mówią że to kwestia wyczucia auta, a to nie jest kwestia wyczucia auta bo tak byc nie powinno- to jest jakaś usterka, zapewne do usuniecia.
i dodam jeszcze że gdy zapale auto i chce zaraz zgasic to kluczycykiem nie zgasze, można wyciagnąć kluczyk a auto i tak bedzie chodziło. gaśnie dopiero po naciśniećei pedału hamulca albo przełączeniu przyciskiem na benzyne.
spotkał się ktoś kiedys z podobnymi problemami?
prosze o pomoc :)
-
Jak dla mnie to masz problem z zaworem od LPG. Skoro auto chodzi po wyłączeniu kluczyka to znaczy, że elektrozawór nie odcina dopływu gazu. A na benzynie to ono powinno owszem odpalić. Czy w trakcie pracy możesz sobie swobodnie przełączać gaz <=>benzyna bez zgaśnięcia silnika?
-
jak jade na benzynie i pykne na gaz to bez problemu, chyba ze jest zimny to dusi, ale chyba normalne, natomast jak jade na gazie i chce na benzyne przełączyć to auto dostaje muła strasznego i zaczyna sie dusić.
-
Pompa się kończy ? Filtr martwy ?
-
Jakby to był problem z pompą to by się dławił i przed przełączeniem na gaz. Moim zdaniem to zawór LPG nie odcina i auto po przełączeniu z powrotem na benzynę po prostu dostaje jedno i drugie. Dlatego też nie gaśnie normalnie. Błąd moim zdaniem będzie w centralce od gazu.
-
wybieram się w najbliższym czasie do gazownika to powiem że mi nie gaśnie to mi sprawdza myśle ten elektrozawór.
ale to chyba nie ma nic wspólnego z tym, że nie chce palić mi na benzynie jak jest ciepły silnik?
-
Zawsze można zrobić tak, że jak po zgaszeniu nie będzie chciał odpalić na benzynie - zdejmujesz przewód od LPG z miksera i wtedy spróbujesz odpalić. Jak odpali, to teoria Grzech#1938, potwierdzona w 100%.
-
Nie ma sensu jechać do gazownika.
Weź miernik, odpal auto na gazie, na elektrozaworach powinno być 12V, przełącz na benzynę, MOMENTALNIE napiecie powinno spaść do zera. jeśli tak się nie stanie to wina lezy po stronie centralki.
Zobacz także czy zawór się otwiera i zamyka prawidłowo(podlaczasz i odlaczas 12V bezposrednio z akumulatora)
-
Weź miernik
tylko skąd ja miernik wezme :D :roll:
-
Idż do sklepu Typu Obi Castorama lub na Bazar i kup za 10 zł :)
-
Weź miernik
tylko skąd ja miernik wezme :D :roll:
Żeby sprawdzić czy jest napięcie czy go nie ma miernik jest niepotrzebny - wystarczy próbnik 12V lub po prostu kawałek kabelka + żarówka.
-
Ale miernik kosztuje tyle co 3 piwa.... i starcza na dłużej niż piwa :)
-
deja17vu, zacznij od sprawdzenia czy masz wszystkie zarowki sprawne :) bo moj np. nie gasnie jak nie ma zarowek :)
-
żarówki mam sprawne,
problem niechcacy chyba sam się rozwiązał :D wymienili mi reduktor, filtr gazu i od 2 dni zapala mi normalnie na benzynie :D tylko czasem musze kręcić ze 3-4 sekundy ale to może dlatego że akumulator słaby? nie wiem sam...
-
podłącze sie żeby nie śmiecić :) otóż jak chce odpalić auto po nocy to mam tak,że czasem zapali od strzała,ale częściej jest tak że kręce rozruchem i nic,a gdy puszcze i za drugim lub trzecim razem łapie odrazu.Na ciepłym ten problem zdarza sie sporadycznie jak myślicie może zaworek mi sie przycina bo wcześniej na ciepłym i na zimnym było tragicznie,ale po wyczyszczeniu zaworków nastąpiła poprawa.Samochod jezdzi tylko na lpg :)
-
Czekaj czekaj. A ty masz auto na wtrysku ?
JEsli tak to zrob tak:
- wlaczasz zapłon.. czekasz 3-4 sekundy.
- WYLACZASZ zapłon, czekasz 15 sekund
- wlaczasz zapłon, czekasz 3-4 sekundy
Ma odpalić od strzała.
-
a czemu ma służyć taki sposób ? mi jeden zaworek nie łączy,zauważyłem to dziś rano,ale jak troche sie przejadę wszystko wraca do normy bedę musiał zaworek zmienić i tyle
-
a czemu ma służyć taki sposób ?
Pompa napompuje paliwa.
-
czesto jest tak ze paliwo sciega z powrotem do zbiornika.
Na pierwszym wlaczeniu pompa czesto nie dobija dobrego cisnienia na listwie/we wtrysku i dlatego odpala po chwili krecenia.
Ja tak tak robiłem w Abomexie i zima nie zima mroz nie mróz zapalał na dotknięcie kluczyka.
-
:) to i ja wiem nie zrozumiałem bo napisałem,że jeżdzi tylko na lpg paliwo nie działa
-
Sprawdź szczelność instalacji gazowej pod maską też to przerabiałem że za pierwszym razem musiałem zrobić kilka strzałów gazem żeby odpalił albo ze 2 lub 3 razy kręcić. Po uszczelnieniu przewodu miedzianego na zimnym silniku(po całej nocy) 4 obroty wałem i na lpg chodzi po nagrzaniu może pół obrotu może cały.