FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Grejfrut w Październik 05, 2009, 21:13:32 pm
-
jak odróżnić motor ROVERa 1.4 od 1.6 od 1.8??
kumpel chce kupić i boi się aby mu lipy nie wcisnęli przece gabaryty identyczne.
przecież muszą się róznić np. numerami na motorze...
jak rozszyfrować numery na bloku??
pzdrawiam koledzy
-
to było tak :
14k4f 1,4 16V
16k4f 1,6 16V
18k4f 1,8 16V
-
super to w numerach :)
a coś z zew wyróżnia 1.6/1.8??
-
a coś z zew wyróżnia 1.6/1.8??
pokrywa wałkow. w innym miejscu ma krocce na przewody od odmy. 1.4 ma blizej rozrzadu. pozostale bardziej po srodku
-
inny kształt głowicy i delka pomijając inaczej wychodzące krućce .
-
Nic poza numerami w pewnych wersjach nie odróżnia tych silników.
Osłonami i króćcami nie ma się co sugerować bo to są części wymienne. Moje 1,8 różni się od 1,4 tylko numerem silnika, spalaniem i osiągami :mrgreen: bo nawet alu miska olejowa występowała w późniejszych 1,4...
-
o i cylindry na zewnatrz bloku widac w 1,6,bo w 1,4 sa umieszczone w aluminium
I tu się mylisz. Po 96 roku wszystkiue silniki K16 mają ten sam blok. Nawet w polonezie były montowane dwie wersje bloków K16. Dlatego jedne łapy silnika pasują do 1,6 czy 1,8 bez problemu a w starszych wersjach trzeba minimalnie "stuningować" łapę pod kolektorem wydechowym.
Tak samo i tłoki dla 1,4 są w wersji przed i po 96r. Stare mają całościowe podcięcia pod zawory (dwa rowki jeden pod ssące drugi pod wydechowe). Nowsze mają 4 półokrągłe podcięcia po jednym dla każdego zaworu.
-
i tutaj tez sie mylisz.zalozylem nowszy silnik w polonezie ponizej 96r i musialem strugac lape a ty napisales ze w starszych wersjach trzeba to robic.
-
zalozylem nowszy silnik w polonezie ponizej 96r i musialem strugac lape a ty napisales ze w starszych wersjach trzeba to robic
przeca to samo napisałeś tylko innymi słowami...