FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: Pablo-X w Sierpień 10, 2004, 19:29:03 pm

Tytuł: Regulacja bezwładnościowego regulatora siły hamowania.
Wiadomość wysłana przez: Pablo-X w Sierpień 10, 2004, 19:29:03 pm
Aloha.

cytuje:
"brak elementow regulacyjnych powoduje, ze jedyna regulacja polega na ustawieniu korektora pod wlasciwym katem" (Morawski 2000)

po lekturze morawskiego wniosek jest nastepujacy.,ze jesli bardziej owy korektor ustawie do poziomu to wczesniej zwiekszy sie sila hamowania kol tylnych. czy sie myle? bawil sie ktos juz tym ustrojstwem?
Efekt jaki chce uzyskac to mocniejsze hamowania kol tylnych w stosunku do przednich (przednie blokuja mi o wiele szybciej niz tylne).
Tytuł: Regulacja bezwładno?ciowego regulatora siły hamowania.
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Sierpień 10, 2004, 20:02:04 pm
Mi sie wydaje ze przednie kola zwsze mocniej blokuja i hamuja 1 :D
Tytuł: Regulacja bezwładno?ciowego regulatora siły hamowania.
Wiadomość wysłana przez: Guciu1801 w Sierpień 10, 2004, 20:57:34 pm
wywal go, albo zepsuj. Ja mam to chyba walniete i mi tylne sie blokuja, a przednie niekoniecznie:)
Tytuł: Regulacja bezwładno?ciowego regulatora siły hamowania.
Wiadomość wysłana przez: Pablo-X w Sierpień 11, 2004, 09:32:48 am
ja wiem,ze na przod jest mocniejsza sila hamowania...ale ja wlasnie pytam jak to zmienic.
Tytuł: Regulacja bezwładno?ciowego regulatora siły hamowania.
Wiadomość wysłana przez: Dziekan w Sierpień 12, 2004, 08:19:01 am
Cytuj (zaznaczone)
ja wiem,ze na przod jest mocniejsza sila hamowania...ale ja wlasnie pytam jak to zmienic.


Zastanow sie czy na pewno chcesz to zmienic, jezdzilem dawniej Peugeotem Boxerem i w ziemie gdy paka byla nieobciazona wlasnie wczesniej blokowal sie tyl, efekt tego byl taki, ze przy prawie kazdym mocniejszym hamowaniu na sniegu samochod od razu zaczynal jechac bokiem.....

pozdrawiam
Krzysiek
Tytuł: Regulacja bezwładno?ciowego regulatora siły hamowania.
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Sierpień 12, 2004, 10:06:09 am
PRzecież korektor w lukasie jest prosty jak budowa gwoŹdzia, no trochę wyobraŹni!
To jest rurka z kulką w środku. I tyle.
Jak ustawisz go pionowo to w ogóle nie będzie działał.
Jak ustawisz poziomo to przy niedużym hamowaniu tylny obwód będzie odcinany.
Tytuł: Regulacja bezwładno?ciowego regulatora siły hamowania.
Wiadomość wysłana przez: Pablo-X w Sierpień 13, 2004, 09:13:08 am
czyli tak jak sadzilem.i takiej odpowiedzi oczekiwalem od poczatku.
Dziekan- a nie przeszlo ci przez mysl,ze taki efekt wlasnie chce uzyskac  :twisted:  :twisted:
Tytuł: Regulacja bezwładno?ciowego regulatora siły hamowania.
Wiadomość wysłana przez: poltec#762 w Maj 11, 2007, 18:20:48 pm
Witam,

Trzeba się zastanowić co wpływa na nie działanie tylnich hamulców i jest związane z regulatorem siły hamowania.

- żużyte amortyzatory  :wink:
- podniesiony tył  :wink:
- obiniżony przód  :wink:

jeszcze jedna sprawa
- wszelkiego rodzaju luzy które powodują iż most nie jest stablinie umiejscowiony względem karoserii moga powodowac zaburzenia w jego pracy.

można oczywiście regulować "na oko", ale "na oko chłop umarł".
 :mrgreen:

Pozdrawiam,
Tytuł: Regulacja bezwładno?ciowego regulatora siły hamowania.
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Maj 14, 2007, 10:51:43 am
Poltec, wyciągając tego trupa z szafy pomyliłeś korektor bezwładnościowy (Lucas)  z obciązeniowym (stary układ).
Tytuł: Regulacja bezwładno?ciowego regulatora siły hamowania.
Wiadomość wysłana przez: poltec#762 w Maj 21, 2007, 19:11:22 pm
Cyneq#1748 pardom, racja jest - bezwładnościowy (high quality).  :mrgreen:
Tytuł: Regulacja bezwładno?ciowego regulatora siły hamowania.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Maj 23, 2007, 18:35:07 pm
Dziwnym trafem zastanawiałem się jak toto działa w lucasie. Dzięki chłopaki za tego trupka.

Zasadniczo mając obniżone i utwardzone zawieszenie przednie i tylne mogę chyba założyć korektor bo i tak nurkowanie przodu będzie znacznie ograniczone...