FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: bisz w Październik 10, 2009, 09:39:11 am

Tytuł: częściowe użycie kompa bosha do gaznika
Wiadomość wysłana przez: bisz w Październik 10, 2009, 09:39:11 am
Witam. interesuje mnie, jak by zachowywał się silnik gaznikowy, gdyby zapłon w nim zrobić z boshowskiego, czyli miałbym wszystko czyli czujnik polozenia wału, czujnik temperatury do kompa, podłączyłbym też czujnik podcisnienia - czy to wystarczy aby komp z tych rzeczy pozbieral dane do ustawienia kata zaplonu i wysterowania cewek (ktore też bym miał) ?? czy czegos by mu brakowalo i przechodzilby w jakas awaryjna mape zaplonow z powodu braku czujnika czegostam ... ?
Tytuł: częściowe użycie kompa bosha do gaznika
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Październik 10, 2009, 13:21:18 pm
Trzeba by podłączyć komplet czujników - są też chyba ciśnienia na dworze, temperatury mieszanki, sonda lambda (lub jej odpowiednik) i jeszcze coś tam nie pamiętam w tej chwili - poczytam to dopiszę.

A co do tego jak by się zachowywał to oczywiście lepiej. Polonez z LPG na śrubkę i komputerowo sterowanym zapłonem jest dużo bardziej elastyczny niż odpowiednik z zapłonem klasycznym. Zwłaszcza na niskich obrotach kultura pracy silnika jest nieporównywalna. Prawdę mówiąc sam miałem pomysł wbudowania takiego zapłonu tylko go chciałem oprzeć na Abimexie. :)
Tytuł: częściowe użycie kompa bosha do gaznika
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Październik 10, 2009, 13:52:35 pm
Z czujników są: sonda lambda, czujnik położenia wału, czujnik położenia przepustnicy, czujnik (stycznik) biegu jałowego (w silniku krokowym), czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik temperatury zasysanego powietrza. Na pewno czeka Cię wymiana obudowy termostatu na wersję z Plusa na Bosch-u, dorobienie uchwytu na czujnik położenia wału, dokupienie uchwytu cewki zapłonowej.
Tytuł: częściowe użycie kompa bosha do gaznika
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 10, 2009, 15:08:57 pm
o lol ,w ta strone chyba nikt jeszcze robil ,
nie ma w monotroniku MA1.7 czujnika podcisnienia ,
zeby dziala zaplon potrzeba co najmniej PWK i TPS ,a wiec gaznik odpada ,
w abimexie mozna zalozyc PWK i modul z cewkami - to wystarczy zeby byla iskra a,le tylko w trybie awaryjnym ,wiec kiszka

wogole przrobka bez sensu ,bo
Cytat: "Grzech#1938"
, A co do tego jak by się zachowywał to oczywiście lepiej. Polonez z LPG na śrubkę i komputerowo sterowanym zapłonem jest dużo bardziej elastyczny niż odpowiednik z zapłonem klasycznym. Zwłaszcza na niskich obrotach kultura pracy silnika jest nieporównywalna.
zapomnial dodac ,ze to jego zdanie  :] ,
moje jest inne ,mam 1.6GLE na gazie ,mam 1.6GLI na gazie ,jezdzilem abimexem na benzynie z zaplonem od gle i stwierdzam ,ze charakterystyka starego aparatu jest najlepsza ,sam myslalem o zalozeniu starego ukladu do swojego boscha ,ale wymyslilem cos innego ,moze beda pozytywne efekty
Tytuł: częściowe użycie kompa bosha do gaznika
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Październik 10, 2009, 15:50:24 pm
Ale Ty masz Boscha, nie Abimexa, więc nie rozumiem skąd założenie, że nie mam racji?
Tytuł: częściowe użycie kompa bosha do gaznika
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 11, 2009, 02:26:07 am
a bosch to nie ma sterowanego komputerem zaplonu ? napisales o sterowniu ,nie napisales jakim kompem ,
abimexy tez lepiej na rozdzielaczowym chodza ,kto zalozyl ten chwalil ,
jest oczywiscie minus taki ,ze nawet elektroniczny zaplon rozdzielaczowy wymaga obslugi ,a wtryskowe nie (oprocz wymiany cewek i modulu w abimexie :P )
Tytuł: częściowe użycie kompa bosha do gaznika
Wiadomość wysłana przez: misiek_staszic w Październik 11, 2009, 02:31:17 am
Bosch będzie sra.... naczy będzie masa błędów, a praca w trybie awaryjnym / dojazdowym to między innymi sztuczne przedłużenie pracy silnika po wyłączeniu zapłonu (tak jak Abimex - próbuje chronić katalizator przed zniszczeniem). Ja miałem okazję ostatnio pojeździć trochę na tym trybie - nic przyjemnego, tak jak Bosch pisze w "żółtym zeszycie Motronic" - to typowy tryb dojazdowy. Inna sprawa że Ty chcesz tylko zapłon a nie wtrysk.

No chyba że włożysz nieco sensorów - bez sondy nie przechodzi na tryb awaryjny, błąd widać jedynie po podpięciu do kompa, co do reszty - nie próbowałem, jeśli chcesz to spróbuję odłączać po kolei i patrzeć na laptopie co sterownik wypluwa.
Tytuł: częściowe użycie kompa bosha do gaznika
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 11, 2009, 02:45:05 am
daj spokuj misiek_staszic, odlaczy wtyczke wtryskiwacza i nie bedzie zaplonu - to jeszcze moznaoszukac ,ale bez TPS mapa bedzie jak idz i nie wracaj ,a przeciez nie zalozy TPSa do gaznika - trzeba dac zespol przepustnicy ,a do tej przepustnicy to moze sobie co najwyzej wlozyc gaznik IKOVa  ,hmm w sumie S21 na tym ciagnelo to moze i CB pociagnie  :lol:
Tytuł: częściowe użycie kompa bosha do gaznika
Wiadomość wysłana przez: misiek_staszic w Październik 11, 2009, 05:05:54 am
Akurat wtryskiwacz to jest najmniejszy problem w tym. A co do mapy - im mniej czujników tym mapa będzie gorsza to chyba jasne.
Tytuł: częściowe użycie kompa bosha do gaznika
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 11, 2009, 19:04:53 pm
na rysunku masz os obrotow i os cisnienia w kolektorze - mapa dla abimexa ,
ambitniejsze wtryski napewno korzystaja zarowno z TPS jak i MAP lub MAF ,moze abimex korzysta tylko z MAP ,
oprocz tego sa korekty po temperaturze ,bo na zimnym silniku wypada przyspieszyc zaplon,zeby sie silnik szybciej nagrzal

zeby zaplon byl podawany prawidlowo to nalezy zamontowac praktycznie cala instalacje do wtrysku ,a wtedy juz warto wrzucic wtryskiwacz ,bo inaczej szkoda roboty