FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: agnieszkary w Październik 10, 2009, 13:57:37 pm
-
Właśnie zrobiłam prawo jazdy i dostałam z tej okazji samochód by doskonalić umiejętności. Jest to Polonez Combi PLUS 1,6 GSI, (była taka krótka seria), rocznik 2000. Karoseria i zawieszenie, hamulce, wspomaganie kierownicy bez zarzutu. Niestety silnik 1,6 MPI (+instalacja gazowa) przebieg ok. 120 000, odmówił posłuszeństwa, ustalono że to wałek rozrządu. Dodatkowo gubi płyn chłodniczy ale to możnaby przeżyć, Mechanicy odmawiają naprawy bo twierdzą, że jakość wałków rozrządu i popychaczy dostępnych na rynku jest tak kiepska,że oni nie dają żadnej gwarancji. Proszę o doradę co robić. W grę wchodziłaby także podmiana silnika ale jaki możnaby zastosować, by nie było zbyt wiele przeróbek i kto by to zrobił? Biorąc pod uwagę stan samochodu myślę, że mogłoby to być opłacalne. Pomóżcie, bo Poldek mógłby jeszcze podbić zjednoczoną Europę. :?
-
daj walek do regeneracji , napawaja nowa warstwe na krzywki , zrobia szlif i bedzie dalej sprawny , szklanki kup nowe lub popytaj w zakladzie regeneracj walkow co ze starymi zrobic . Na pewno Ci cos podpowiedza.
-
da sie jeszcze kupic oryginalny walek H za 230-250pln ,ale ciezko go znaleźć ,
trzeba najpierw ustalicz ,czy to faktycznie walek sie wytarl ,czyli na poczatek zmierzyc skok lasek zaworowych,
mozna wymienic caly silnik ,koszt od 300-600pln za silnik ,
mozna latwo zastosowac silnik GLI ,trzeba bedzie wtedy jednak zmienic glowice na GSI ,zeby zalozyc wtrysk - operacja prosta ,i tak trzeba zdjac glowice ,zeby wyjac popychacze
koszty nie sa male jak na ceny Poloneza ,ale sa mniejsze niz innego samochodu ,
mysle ,ze warto wydac 1000pln i miec pewny samochod ,zwlaszcza ,ze taniej nic konkretnego sie nie kupi
-
A jakie są objawy tego uszkodzenia wałka ?
Samochód wogóle odpala ?
-
Polonez Combi PLUS 1,6 GSI
Trzyletnia krótka seria...
-
znam ten problem miałem to samo przy takim samym prawie że przebiegu. U mnie poleciał krzywka wałka rozrządu przez co gubił obroty. to prawda że większość mechaniorów odmawia naprawy, mi po znajomości robił ojciec kolegi który na FSO zjadł zęby. Ale co jak co powiedział że GSI to najgorsze ustrojstwo jakie wypuścili. wałek udało mi się dostać oryginał za 230 zł po szukaniu ponad miesiąc po Polsce. Znalazłem w końcu w małym sklepiku u dziadka który powiedział że wałek leży u niego w worku prawie 8 lat i nikt po to nie zaglądał. Musiał nawet wykopać go z pod sterty innych części. na szczęscie udało sie to poskładać do kupy i jakoś jeżdzi.
Jaka rada ?
ciężko dostać nówkę do tego fabryka- jak sie uda to bardzo dobrze jak nie to wydłubać z innego silnika GSI może jakis bity z niskim przebiegiem może u takich co kupują auta z przetargu policyjnego i rozbierają na części ewentualnie wygrzebać ze 2 i pomierzyć krzywki suwmiarką elektroniczną.
co do reszty roboty zależy tylko od tego kto się jej podejmie najlepiej ktoś zaufany.
a i pozdrawiam tarnowskie góry często jeżdżę przez nie do Zbrosławic.
-
a przekładka to 1 dzień roboty
Wliczając w to grilla i po trzy piwka :)
W trzy osoby da się zmienić silnik na parkingu pod blokiem w mniej niż 12 godzin.
-
a przekładka to 1 dzień roboty
Wliczając w to grilla i po trzy piwka :)
W trzy osoby da się zmienić silnik na parkingu pod blokiem w mniej niż 12 godzin.
Mając kanał i garaż można to zrobić samemu w jeden dzień :)
-
Mając kanał i garaż można to zrobić samemu w jeden dzień :)
No i przydała by się bramka i jakaś lebioda/pręt z pasami bezpieczeństwa. Rękoma raczej się tego nie wyjmie.
-
a wałek w GLi jest taki sam jak w GSi? w GLi jakos nie słyszałem zeby siadały? czemu saidaja w GSi przeciezs to chyba tosamo, mozena by sie w takim razie pofatygowac i przełozyc wałek od GLi.
-
Wlasnie jakoś nie moge sie dowiedziec, czy to na pewno wałek ?! Moze tylko mechanik tak powiedział.. JAK JA ICH K... NIE LUBIE ! I nie ufam im w ogóle. Jakie są objawy uszkodzenia ?
-
mi też mówiono ze rzemieślnicze wałki są kiepskie jak jest w rzeczywistości nie wiem, mam taki założony od około 15 tys km i narazie ok, koszt dość duży około 280 zł, można tez kupić drugi silnik na części ale nigdy nie masz pewności jaki tam siedzi wałek, pozdro
-
Z tego, co się kiedyś tam dowiedziałem od znajomego pracującego w FSO wałki padały w tych samych rocznikach, co padały wałki w Lanosach. Tyle, że właściciel Lanosa był wzywany do wymiany w ramach gwarancji, a właściciel Poloneza już nie. Ile z tego prawdy do końca to nie wiem. Jedynie mogę potwierdzić tą część o Lanosach bo jeszcze w jakimś Auto świecie o tym czytałem i pewnie jeszcze leży gdzieś na strychu ;)
-
w GLI na boschu sa takie same jak w GSI ,a wlasciwie to w GSI jest taki sam ,bo GLI byl pierwszy ,
walki w 1.6 dziela sie na wzmocnione i H ,czyli hydrauliczne kasowanie luzow ,
jak na moje oko to H mozna zastosowac wszedzie (w gaznikowcu nie bedzie napedu pompki paliwa) ,a wzmocnione do hydrauliki moze byc problem ze scieralnoscia ,
sa jeszcze walki od DFa i PNa AA ,ale je pomijamy w rozwarzaniach
-
Wlasnie jakoś nie moge sie dowiedziec, czy to na pewno wałek ?! Moze tylko mechanik tak powiedział.. JAK JA ICH K... NIE LUBIE ! I nie ufam im w ogóle. Jakie są objawy uszkodzenia ?
Obajway to : brak mocy na zimnym silniku, jak silnik się rozgrzeje to można jechać, ale auto stanowi na drodze zagrożenie, bo nie ma przyśpieszenia. Można powiedzieć, że silnik nierówno pracuje.Kompresja jest przyzwoita, instalacja elektryczna podobno w porządku.
-
No to jak kompresja przyzwoita i silnik normalnie jeździ ale nie ma mocy to ja bym problemu szukał gdzie indziej. To na pewno nie wałek.
-
No to jak kompresja przyzwoita i silnik normalnie jeździ ale nie ma mocy to ja bym problemu szukał gdzie indziej. To na pewno nie wałek.
Tu mnie zaskoczyłeś, normalnie byłam przekonana, że to wałek. Mógłbyś mi doradzić gdzie szukać problemu, o czym mogą świadczyć te objawy??
-
czy slychać jakieś stuki w silniku jak tak to gdzie od góry czy od dołu? jak z dołu to panewki. Kombi może coś było tym tachane i ciągane, ponad jego siły, Tak czy inaczej na forum na pewno tego nie stwierdzimy.
-
Historycznie wyglądało to w ten sposób, że najpierw stukało na zimnym silniku, z biegiem czasu stuki były coraz głośniejsze i praca silnika pogarszała się stopniowo. Stukało raczej z górnej części, mocniej przy dodawaniu gazu. Poldek niczego nie ciągnął, jeździł jak osobowy :). Być może, jest istotnie, że zwiększyła się tendencja silnika to przegrzewania...
-
no to wałek jak nic wyjechanie krzywki i koniec.
-
Witam Ponownie. Zamieścilam post na forum odnośnie tego, że poszukuje dobrego mechanika na śląsku. Niestety został usunięty. Dlatego jeszcze raz zwracam się z pytaniem, odnośnie tego, czy ktoś mógłby mi polecić dobrego mechanika na terenie śląska, który byłby skłonny, aby zająć się moim Poldkiem. Pozdrawiam i dziękuję Wszystkim za pomoc :)
-
a co do tych wałków, to całkiem mozliwe, ze w pewnym okresie produkcji były robione z ch******* materiału, ja bym sie jednak powaznie zastanowił nad przekładka wałka z innego silnika na hydraulice oczywscie (silniki na hydraulice maja nieco inny zarys krzywek niz te bez) np. ze starszego rocznika, wyciagajac wałek z silnika o przebiegu 150kkm powinien byc w nienajgorszym stanie i jeszcze sporo pochodzic.
-
agnieszkary, a odwiedziała koleżanka forum Sekcji Śląsk? www.sekcja-slask.pl
-
Witam Ponownie. Zamieścilam post na forum odnośnie tego, że poszukuje dobrego mechanika na śląsku. Niestety został usunięty. Dlatego jeszcze raz zwracam się z pytaniem, odnośnie tego, czy ktoś mógłby mi polecić dobrego mechanika na terenie śląska, który byłby skłonny, aby zająć się moim Poldkiem. Pozdrawiam i dziękuję Wszystkim za pomoc :)
nie usunąłem Twojego tematu, tylko przesunąłem go do działu "Całą Polska", bo tam powinien być :wink: z resztą dostałaś powiadomienie :)
-
agnieszkary, a odwiedziała koleżanka forum Sekcji Śląsk? www.sekcja-slask.pl
:) Jeszcze nie ale dziękuję za linka, na pewno się przyda
[ Dodano: 12 Paź 2009 09:13 ]
Witam Ponownie. Zamieścilam post na forum odnośnie tego, że poszukuje dobrego mechanika na śląsku. Niestety został usunięty. Dlatego jeszcze raz zwracam się z pytaniem, odnośnie tego, czy ktoś mógłby mi polecić dobrego mechanika na terenie śląska, który byłby skłonny, aby zająć się moim Poldkiem. Pozdrawiam i dziękuję Wszystkim za pomoc :)
nie usunąłem Twojego tematu, tylko przesunąłem go do działu "Całą Polska", bo tam powinien być :wink: z resztą dostałaś powiadomienie :)
Ok , dziękuję. Jestem na tym forum nowa, więc jeszcze mało się orientuję :)
-
W temacie: jak wyglada zamiennosc walkow rozrzadu? Czy walek z GLI pasuje do GSI i vice versa?
-
W temacie: jak wyglada zamiennosc walkow rozrzadu? Czy walek z GLI pasuje do GSI i vice versa?
nie jestem taki glupi ,powiem tobie ,a potem sam nie bede wiedzial :P
-
W temacie: jak wyglada zamiennosc walkow rozrzadu? Czy walek z GLI pasuje do GSI i vice versa?
nie jestem taki glupi ,powiem tobie ,a potem sam nie bede wiedzial :P
A na powaznie?
-
Excalibur#1937, kolega Batmon szukał kiedyś wałka do swojego GSi to w sklepie mówili mu, że od GLi nie pasuje, mam na mysli BOSCHa
-
W temacie: jak wyglada zamiennosc walkow rozrzadu? Czy walek z GLI pasuje do GSI i vice versa?
nie jestem taki glupi ,powiem tobie ,a potem sam nie bede wiedzial :P
A na powaznie?
napisalem na poprzedniej stronie :lol:
teraz to poprzedniej poprzedniej
-
KGB, wybacz :)
-
okej - GLI to GLI , GSi to GSi
-
okej - GLI to GLI , GSi to GSi
problemy z czytaniem :lol:
walki H sa takie same w gli i w gsi ,
walki od wersji wzmocnionej sa takie same w gli i w gle
walek od wersji 1.5 AA jest praktycznie niedostepny ,pasuje do AB i CB ,ale kto by go tam chcial montowac ,
walek od duzego fiata nie wiem czy wejdzie w blok poloneza - pewnie wejdzie ,ale po co go montowac ,jak go nie uswiadczysz
-
Ty wiesz wogole o czym piszesz? :roll:
-
A ostre wałki Świątka to do jakiego są?
-
Excalibur.. wałek typu H to wałek do silników na hydraulice (czyli GSI ale także GLI)
Czy silnik jest na hydraulice to musisz sam poznac.
-
OZi omnibusie - mam GLI (jak doskonale wiesz) wiec mam prawo nie wiedziec co to za H-olerstwo ten walek H, a KGB zapomnial dodac w swoim poscie info o hydraulice. Teraz w koncu wiem. Dzieki Sting. Usiluje jednoznacznie wyjasnic typ i zamiennosc walkow rozrzadu wiec nie draznij lwa jak lew (...) ;) Moze potomnym sie przyda - ja sobie zapamietam.
-
Excalibur#1937, temat o walkach rozrzadu juz tutaj kiedys byl :)
-
A ostre wałki Świątka to do jakiego są?
do silnikow bez hydro,w gsi musialbys pozbyc sie tego i regulowac recznie zaworki co 10kkm ale znajac budowe kolektora ssacego i sposob jego montazu to raczej bez sensu
-
Dołączę się do dyskusji z moim pacjentem. W Atu+ padły 2 krzywki, zamontowałem rzemieślniczy wałek, na którym przejechałem może 1000km. Wałek ocalał, ale nie byłem zadowolony z osiągów. Regeneracja wałka w zakładzie w W-wiu to 150 zl , dostałem 2 wzmocnione szklanki do naprawionych krzywek. Wałek fabryczny wrócił na swoje miejsce w silniku, jest generalnie OK, chociaż przy montażu nie napełniła się jedna szklanka i ustawiłem luz na 0.1mm, jak w normalnym podolocie. Przy montażu stwierdziłem, że środkowa panewka wałka ma wyżłobienie od rowka na olej, ale już tego nie robiłem, potrzebowałem samochód. Na razie chodzi, nawet ma moc.
Moim zdaniem, za awarie wałka odpowiadają wzmocnione sprężyny zaworów zastosowane z powodu większej masy popychaczy hydraulicznych. Ciekawe, czy ktoś pomyślał o utwardzeniu z tego powodu krzywek? :?
-
A ostre wałki Świątka to do jakiego są?
do silnikow bez hydro,w gsi musialbys pozbyc sie tego i regulowac recznie zaworki co 10kkm ale znajac budowe kolektora ssacego i sposob jego montazu to raczej bez sensu
sens jest i to duży bo ja właśnie wymieniam już drugi wałek po przebiegu 10kkm wole mieć o połowę roboty mniej
Także się zastanawiam nad Świątkiem.