FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: TERY w Październik 18, 2009, 17:19:05 pm

Tytuł: GAŹNIK A ELAKTRYCZNA POMPA PALIWOWA
Wiadomość wysłana przez: TERY w Październik 18, 2009, 17:19:05 pm
Witam jako że mojej walki z silnikiem fiata jest ciąg dalszy pojawił się następny problem, mam już auto uruchomione i wszystko jest ok ale nie mam pojęcia jak rozwiązać sprawę układu paliwowego tzn mam gaźnik z powrotem ale pompka daje na tyle wysokie ciśnienie że zawór iglicowy nie daje rady odciąć paliwa. myślałem o słabszej pompie paliwowej ale też żeby dać trójnik na wejściu i do gaźnika i podpiąć do do powrotu. dodam tylko że nie mam możliwości podpięcia mechanicznej pompy bo to był silnik z wtryskiem. czekam na pomoc
Tytuł: GAŹNIK A ELAKTRYCZNA POMPA PALIWOWA
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Październik 18, 2009, 17:56:48 pm
trójnik to dobre wyjście ale może być problem z dobraniem średnicy otworka ograniczającego powrót. może się okazać,  że o ile na wolnych obrotach paliwa jest wystarczjąca ilość,  to przy dużym obciążeniu go brakuje. najlepszym choć droższym rozwiązaniem jest pompka o właściwym dla gaźniku ciśnieniu. takim któremu zaworek iglicowy jest w stanie sprostać.
Tytuł: GAŹNIK A ELAKTRYCZNA POMPA PALIWOWA
Wiadomość wysłana przez: TERY w Październik 18, 2009, 19:28:28 pm
znajomy podpowiedział mi abym dał opornik na pompę paliwową przez co da miejsze ciśnienie i jest sząsa że nie przeleje gaźnika ale nie wiem jak długo pompa wytrzyma. (*a i jeszcze jedno pompa od pontiaca 3.8l podejrzewam że też za bogato)
Tytuł: GAŹNIK A ELAKTRYCZNA POMPA PALIWOWA
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Październik 18, 2009, 23:55:04 pm
Masz pompe od Abimexa ?
Wyjmij.. na niej masz na klucz imbusowy zawór. Możesz go zamknąć o 50% i powinno być dużo mniejsze ciśnienie.
Tytuł: GAŹNIK A ELAKTRYCZNA POMPA PALIWOWA
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 19, 2009, 00:03:15 am
U Siebie dałem dwa trójniki na wyjściu z pompy -jeden koniec pierwszego trójnika zaraz za pompa wraca tam gdzie jest odpowietrzenie baku ,a gaźnik MUSI mieć powrót paliwa- wtedy paliwa ci na pewno nie braknie  i nie będzie go przelewać ponieważ pompa od abimexa ma bardzo duza wydajaność jak na gaźnik .Najlepiej jednak zainwestować w odpowiednia pompę do gaźnika- może być jakaś używka np ze starej Hondy na gazniku
Tytuł: GAŹNIK A ELAKTRYCZNA POMPA PALIWOWA
Wiadomość wysłana przez: ujban88 w Październik 19, 2009, 14:21:33 pm
dałeś pompke od wtryskowca?
przerabiałem to osobiscie
zrób dwa trójniki i wstaw tak jak na foto
(http://img137.imageshack.us/img137/6673/schematm.th.jpg) (http://img137.imageshack.us/i/schematm.jpg/)
następnie wyczaruj gruby przewód metalowy z małym prześwitem (max 1,5mm) i włóż w miejsca oznaczone 2
Tytuł: GAŹNIK A ELAKTRYCZNA POMPA PALIWOWA
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Październik 24, 2009, 02:19:04 am
albo zamontuj pokrywę gaźnika z powrotem . to raz. Dwa możesz dać pompę elektryczną do auta z gaźnikiem dają max 0,5 bara . np taką .
http://allegro.pl/item753497186_pompa_paliwa_do_gaznika_gaznik_gaznikowa_nowa.html
i do tego ta wersja gaźnika :
http://allegro.pl/item777421881_nowy_gaznik_polonez_caro_1_6.html
Powrót też jest zrobiony na zasadzie trójnika nad zaworkiem iglicowym z tym że kruciec powrotu ma wywiercony otwór jedynie na ok 2 mm .
Tytuł: GAŹNIK A ELAKTRYCZNA POMPA PALIWOWA
Wiadomość wysłana przez: ujban88 w Październik 24, 2009, 07:35:44 am
to co wyrysowałem schematem to robiłem znajomemu
sam mam elektryczną pompkę paliwa typową do gaźnika, słychać gdy ciągnie paliwo, podczas przełączania z gazu na benzyne jest chwilowe zwolnienie auta ponieważ tak szybko to ona nie pompuje