FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Ace Ventura w Październik 20, 2009, 21:35:47 pm
-
Witam
mam problem, posiadam poloneza plusa 1.4 i mam na chłodnicy 2 wentylatory, problem polega na tym że 1 wentylator ( ten z lewej załącza sie dopiero przy około 105 -110 stopniach) i tylko on działa, dlatego tez stojąc w bardzo duzym korku silnik nagrzewa się do około 105 stponi zanim zacznie działać wentylator, o ile dobrze pamietam wcześniej wentylator(nie wiem który) załączał się przy około 95 stopniach (możliwe że ten prawy od strony kierowcy), teraz pytanie: co moze byc tego przyczyną?? Domniewam że wentylator jest sprawny , czy to moze być wina jakiegos czujnika bądź termo włącznika/wyłącznika/ , jeżeli tak to gdzie on się znajduje ????? Wiem że do lewego wentylatora znajduje się u wyjścia z chłodnicy.
-
odepnij wtyczkę tego wentylatora z prawej i zewrzyj kabelki ze sobą, wentylator POWINIEN zaczac działać, jeśli zadziała, to wymień czujnik w chłodnicy.
-
odepnij wtyczkę tego wentylatora z prawej i zewrzyj kabelki ze sobą, wentylator POWINIEN zaczac działać, jeśli zadziała, to wymień czujnik w chłodnicy.
Albo sprawdź, zanim kupisz czujnik i wydasz pieniądze, czy Ci się kable ok.10 cm od czujnika po prawej stronie nie utleniły. W poniedziałek mało nie przegotowałem silnika o to. Okazało się, że struchlała otulina przewodów i w środku przewodzik po prostu się utlenił. Musiałem dać nowe kabelki i nowe złączki. Wentylator po stronie kierowcy zaczął działać.
Zastanowiło mnie natomiast coś innego. Silnik wszedł na ponad 120 stopni i drugi wentylator nie wystartował. Czujnik? Albo znowu przewody.
-
odepnij wtyczkę tego wentylatora z prawej i zewrzyj kabelki ze sobą, wentylator POWINIEN zaczac działać, jeśli zadziała, to wymień czujnik w chłodnicy.
niby jak?
jak już to odepnij przewody z czujnika i zewrzyj ze sobą wtedy wentylator powinien zadziałać. czujniki są rozmieszczone na chłodnicy po skrajnych stronach chłodnicy względem wiatraków które załanczają tak więc aby zalonczyć ten pierwszy z lewej trzeba zewrzeć przewody na czujniku po prawej stronie chłodnicy . Przyczyną może być tez walnięty przekaźnik jeśli są 2 wiatraki to każdy z nich jest na oddzielnym przekaźniku. też możesz zamienić przekaźniki miejscami.
-
niby jak?
Zjadłem słowo :) Miałem na myśli wtyczkę PRZY CZUJNIKU :)