FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: bisz w Październik 22, 2009, 07:52:01 am
-
Ludziska, chodzi mi po głowie taka kwestia. Takie niby turbo dla ubogich:) Konkretnie aby w jakiś sposób skonstrukować dolot, aby otwarta jegoczęść byłą wystawiona strumień wiatru powstalego podczas jazdy. Czyli tak jakby troche powstale nadcisnienie nad zwezka pomagalo w ruchu powietrza do silnika. W efekcie bedzie to zubażać mieszankę - miałem to zrobione za pomocą rury od odkurzacza poprowadzonej pod zderzakiem na lpg 1 gen, i jak jechałęm ok 80 km/h na luzie to mi gasł silnik z powodu ubogiej mieszanki. Zatem pytanie, czy jeżeli miałbym sonde lambda ktora czuwalaby nad sytuacją i cos co reguluje sklad mieszanki, to silnik miałby prawo pracować stabilnie oraz czy wiele by to wniosło do mocy przy wiekszych predkosciach ?
(edit, sorki ze pomyliłęm dział ogolnie, przypadek)
-
Zastosować stale bogatą mieszankę?
FSO stosowało coś takiego. Początkowo w wyścigach, później miał to prototypowy Ogar
(http://img21.imageshack.us/img21/7088/0da35037ad07133a.th.jpg) (http://img21.imageshack.us/i/0da35037ad07133a.jpg/)
-
nie tyle bogata, co na tyle stechiometryczna, aby silnik mogl dalej pracowac stabilnie.
zubozenie powstale przez wiatr skompensowac lekkim wzbogaceniem , zeby wyszo ilosciowo na to samo, a jakby ulzyc silnikowi w procesie ssania
-
Takie systemy są z powodzeniem stosowane w motocyklach. Nie wiem jak w gaźnikowcu, ale na pewno w aucie z wtryskiem można by coś takiego zastosować (albo sonda sama dobrała by mieszankę, albo napisać i wgrać do komputera odpowiedni program sterowania wtryskiem).
-
Ja mysle , ze kompensacja cisnienia na parowniku powinna bardzo pomoc, jelsi nie rozwiazac sprawe.
-
dokładnie trzeba doprowadzić wężyk z "drugiej strony" parownika, by nadciśnienie popychało membrane. drugi koniec w tą rure zasysającą powietrze. Pytnie tylko w którym miejscu.
tak czy siak-niewiele to da, jeśli wogole coś odczuwalnego
-
Stingerek, ale to nie ohv tylko rover, dobrze widzę?
-
to fiatowski dohc z tego co widze
-
to fiatowski dohc z tego co widze
No w każdym razie jakieś 16v, czyli silnik sporo mocniejszy od ohv, a przy takim doładowaniu to różnica chyba tym większa im większa moc na początku.
-
STax, fiat
-
TO jest 2.0 DOHC z Fiata 132 (i nie tylko ;P )
W ramach testu, żeby sprawdzić czy to "coś daje" po zakupie tej rury jechałem swoim autem około 40-50km/h i kumpel wystawił ją za okno kierując do przodu... wiało piekielnie w środku..... jak z na prawdę sporego wentylatora ! Ale przy 70 i więcej.... nie wiem do czego porównać taki pęd powietrza.
-
nie wiem do czego porównać taki pęd powietrza
Tylko przede wszystkim dolot musi być 100% szczelny, żeby utrzymać ciśnienie jeśli uda się je wytworzyć.
-
No w każdym razie jakieś 16v
Fiatowski DOHC 8V.
Rover wygląda tak :
(http://img178.imageshack.us/img178/9068/rover011sj1.jpg)
-
Stingerek, a jaką średnicę ma ta rura i jak jest połączona z puszką filtra?
-
110mm średnicy.
Puszka filtra jest pozbawiona plastikowej obudowy termostatu powietrza. Rura jest przymocowana materiałem tuningowomocującym firmy Taśmex- PowerTape :)
-
Duza rura jako wlot do filtra - odtyka dolot. Ale wystawianie jej za atrapę g. daje. Próbowałem.
-
A ktoś się zastanawiał jak sprawa by wyglądała z blosem? Bo on zdaje się daje w stałych proporcjach paliwo, czyli teoretycznie powinien dawać radę ze zwiększającym się przepływem...
-
Duza rura jako wlot do filtra - odtyka dolot. Ale wystawianie jej za atrapę g. daje. Próbowałem
Jeśli nie zlikwidowałeś tego rozejścia tzn termostatu powietrza to na pewno nie było to szczelne więc nie mogło nic dać.
-
Jeżeli coś się da wystroić pod turbo to pod dynamika też się da.
-
No w każdym razie jakieś 16v
to jest osiem zaworów, a nie 16 :!:
to że silnik jest DOHC, nie oznacza że jest 16V :wink:
Ford też montował 2.0 DOHC w Sierce/Scorpio i było najpierw 8V, a potem w nowszych Scorpio 16V.
-
moim skromnym zdaniem robota bez sensu. przy tak kosmicznych prędkościach jakie osiąga polonez, jakiekolwiek przyrosty czegokolwiek będą się mieścić w granicach błędu pomiarowego.
np. bmw s1000rr Cytat:
Wg BMW, przy 250 km/h, doładowanie rzędu 0,03 bara ma dawać dodatkowe 5,5 KM.
Wszystko zależy od silnika, jego pojemności i zapotrzebowania na powietrze.
To są moje wyliczenia ile litrów powietrza dostaje się na minutę przy takiej rurze jak zastosował Stingerek, w zależności od prędkości
(http://fiatpunto.com.pl/largeimg,IMG_4ae18aa5368d51047.jpg)
Teraz tylko trzeba by było ustalić ile powietrza potrzebuje ohv na min, ale można przyjąć że max to 1,6 litra * liczba obrotów na minutę, więc przy powiedzmy max 6 tys rpm silnik na pewno nie potrzebuej więcej niż 9600l powietrza. W związku z tym jakieś ciśnienie powinno powstawać.
-
Duza rura jako wlot do filtra - odtyka dolot. Ale wystawianie jej za atrapę g. daje. Próbowałem
Jeśli nie zlikwidowałeś tego rozejścia tzn termostatu powietrza to na pewno nie było to szczelne więc nie mogło nic dać.
Hmm. Mało mnie znasz.
-
OLO, napisałem "jeśli". Jeżeli było inaczej to tym lepiej.
-
No dobra...
Rura ma 110 przekroju, ale skutecznie utrudnia przepływ powietrza centralnie zainstalowany wtrysk paliwa, no i sam wtrysk ma pewnie nie więcej niż 80...
trzeba by na to wszystko wziąć poprawke przy wyliczeniach...
Tak mi się przynajmniej wydaje, jeśli się myle to mnie skarćcie
-
110 to powierzchnia przekroju czy srednica? Bo przeciez to dobra rura kanalizacyjna ma tyle :?
-
A ktoś się zastanawiał jak sprawa by wyglądała z blosem? Bo on zdaje się daje w stałych proporcjach paliwo, czyli teoretycznie powinien dawać radę ze zwiększającym się przepływem...
nic nie daje przy blosie w gsi
w E30 przy 210km/h z takim doładowaniem (rura do puszki filtra) auto lepiej szło do 230.
-
110 to powierzchnia przekroju czy srednica? Bo przeciez to dobra rura kanalizacyjna ma tyle
110 to średnica podana w milimetrach.
-
jak ty to wepchnals pod maske :shock:
-
Rura ma 110 przekroju, ale skutecznie utrudnia przepływ powietrza centralnie zainstalowany wtrysk paliwa, no i sam wtrysk ma pewnie nie więcej niż 80...
Więc chyba w tym miejscu już się wytworzy ciśnienie wobec tego. Też pewny nie jestem, ale tak mi to na logikę wygląda.
-
jak ty to wepchnals pod maske
Jak to jak ? Po prostu, zostąło włożone i już. Wcale nie jest taka wielka :)
-
u siebie w zyciu bym tego nie wepchnal. Zdjecie tego masz?
-
Przecież wrzucałem kilka postów wyżej.
http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_6317.jpg
-
fakt, ladnie sie zagrzebalem :oops:
-
No dobra...
Rura ma 110 przekroju, ale skutecznie utrudnia przepływ powietrza centralnie zainstalowany wtrysk paliwa, no i sam wtrysk ma pewnie nie więcej niż 80
W Boschu średnica przepustnicy to 38mm.
-
Tylko jest taki problem że taka rurka zgromadzi ileś tam powietrza i się zatka bo jest zwężka, a turbo będzie na siło pchało te powietrze więc wg. mnie efekt może być mierny.
-
Zwężka rozumiesz jako chwilowe zwężenie, czy zwężenie w sensie że wchodzi do kolektora rurą o średnicy mniejszej, niż w momencie "łapania powietrza"? Bo jeśli to drugie, to raczej powinno mieć wpływ na zwiększenie ciśnienia. :?: :roll:
-
Zwężka rozumiesz jako chwilowe zwężenie, czy zwężenie w sensie że wchodzi do kolektora rurą o średnicy mniejszej, niż w momencie "łapania powietrza"? Bo jeśli to drugie, to raczej powinno mieć wpływ na zwiększenie ciśnienia.
Otóż to. Przed kolektorem dolotowym (w sumie to na przpustnicy) tworzy cię ciśnienie i w momencie otwarcia zaworu powietrze wpada własnie pod ciśnieniem. Przynajmniej w teorii :mrgreen:
-
Jeśli nawet będzie to pod minimalnym Ciśnieniem, to i tak dobrze...
Przecież im więcej zimnego, bogatego w tlen powietrza tym lepiej...
Zawsze to przynajmniej pomożemy silnikowi ssać powietrze...
Może i korzyści minimalne, ale zawsze coś...
Ja jestem jak najbardziej za takimi rozwiązaniami...
-
Minusem zimą jest brak ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego - większe spalanie i dłuższe nagrzewanie się silnika.
-
Nie sądze aby było to jakoś bardzo wyczuwalne. Ja nie widziałem różnicy między cieplym a zimnym powietrzem jeśli chodzi o czas nagrzewania silnika.
Przecież kolektor dolotowy jest i tak i tak podgrzewany.
-
Nie sądze aby było to jakoś bardzo wyczuwalne. Ja nie widziałem różnicy między cieplym a zimnym powietrzem jeśli chodzi o czas nagrzewania silnika.
Hmm, no ale jednak wszyscy producenci stosują taki termostat, co oznacza że jednak jakąś rolę ciepłe powietrze odgrywa.
obecnie EGR jest stosowany m.in do tego celu.... a cieple powietrze ma za zadanie szybciej doprowadzic zimny silnik do optymalnej temp
co do tematu, w dawcy mimo turbiny chwyt powietrza byl z przodu i lapal powietrze, tez chce takie cos zastosowac tylko chlodnica z diesla zajmuje caly przod i rozwiazanie tu pokazane odpada. nie wiecie ktoredy mozna by przeciagnac rure? jak ogladalem to nie wyglada to zachecajaco
-
Dziura w masce i filtr jak w muscle car :D
-
Dziura w masce i filtr jak w muscle car
Albo maska ze starego caro z wlotem ;)
-
snikers, u znajomego w Windstarze zasysa przez zaślepkę od halogenów. Jeśli masz światła, to może gdzieś na dole, przy chłodnicy płynu od wspomagania?
-
Ja bym jednak maski nie dziurawił... Ani też wlot prosto na filtr...
Przecież u nas są deszcze, a woda w układzie dolotowym powietrza to duży problem...
Ja bym prubował cos z dołu ciągnąć powietrze... Zawsze to ewentualnej wodzie bęcie trudniej w góre...
-
maska z wlotem bedzie ze starego caro, ale z innego powodu, problemem jest przeciagniecie rury bez robienia otworow. cos pomysle. a nisko nie chce dawac z powodu kaluz, soli chlapiacej w zime