FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: danio-1979 w Październik 22, 2009, 15:57:21 pm

Tytuł: Nierówna praca silnika - 1.8 DOHC Fiat.
Wiadomość wysłana przez: danio-1979 w Październik 22, 2009, 15:57:21 pm
witam.
mam nastepujacy problem. mianowicie silnik mi nierowno pracuje objaw jest taki jakby dobrze nie palil na jeden cylinder. wymienilem kable, swiece, modol z cewkami, czujnik polozenia walu oraz przewod laczacy modol z czujnikiem polozenia walu. po wujeciu fajki z zierwszego cylindra niema prawie zadnej reakcji na pozostalych trzech jest reakcja.
gdzie szukac przyczyny i co to moze byc?
z gory dziekuje za wszelka pomoc.
zapomnialem dodac ze spalanie kreci sie w okolo 18l100km
Tytuł: nierowna praca silnika
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 22, 2009, 17:23:23 pm
Objaw taki jakbyś miał wypalone gniazdo i brak kompresji na jednym cylindrze przez to.
Tytuł: nierowna praca silnika
Wiadomość wysłana przez: danio-1979 w Październik 22, 2009, 18:15:33 pm
silnik robilem i glowice tez

[ Dodano: 22 Paź 2009 18:17 ]
moze przyczyna lezy po stronie ustawienia zaworow , bo zawory mi ustawial szlifierz jak robil glowice. chyba ze cos zpieprzyl jak robil owa glowice
Tytuł: nierowna praca silnika
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Październik 22, 2009, 19:26:11 pm
A moze zawór podparty ?
Sprawdź na zimnym silniku luz zaworowy.
Na ssących ma być 0.15mm na wydechowych 0.2mm
Chociaż ja ustawiałem zawsze na wszystkich 0.15.
Tytuł: nierowna praca silnika
Wiadomość wysłana przez: danio-1979 w Październik 22, 2009, 22:52:22 pm
mam dohc 1.8 z fiata 132
Tytuł: nierowna praca silnika
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Październik 22, 2009, 23:20:23 pm
A to tym bardziej zaworek może być podparty ALBO wręcz przeciwnie, luz za duży , i zawór nie otwiera się tak jak ma się otwierać.

U kolegi w dwulitrówce tak własnie było, silnik chodzil nie równo, był słaby jak magazynier z biedronki. Po regulacji luzu wstąpił w niego demon.

dokładnie polecam sprawdzić luz na zaworach, bo o ile mnie pamięć nie myli to tam jest normą między 0.37 a 0.45 ?

Bedzie za mały, bedzie kompresja uciekac... bedzie za duży... sam wiesz.
Tytuł: nierowna praca silnika
Wiadomość wysłana przez: danio-1979 w Październik 23, 2009, 07:17:25 am
w mojej ksiazce luzy sa podane ssacy0.45 i wydechowy0.60 wiec jak ustawic?
Tytuł: nierowna praca silnika
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Październik 23, 2009, 09:50:48 am
Dobrze masz podane. Takie mają być, mnie pamięć zawiodła.
Tytuł: nierowna praca silnika
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Październik 23, 2009, 10:06:50 am
Cytat: "danio-1979"
w mojej ksiazce luzy sa podane ssacy0.45 i wydechowy0.60 wiec jak ustawic?


Dohce na takich ustawieniach luzów klepią jak złe.
Spokojnie można ustawić SS-0,40 i WD-0,50, na takich ustawieniach ja jeździłem.
Mrozek u siebie stosował 0,35 SS, z tego co kiedyś czytałem i był to jeszcze bezpieczny luz.
Tytuł: nierowna praca silnika
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 26, 2009, 00:02:14 am
Cytat: "danio-1979"
w mojej ksiazce luzy sa podane ssacy0.45 i wydechowy0.60 wiec jak ustawic?
Ssacy OK polecam zmniejszyc wydech do 0,5- 0,55- w zależności od samochodu i silnika rożnie podają  :) w moim 1800  miałem 0,4 ssący i 0,5 wydech

Najpierw sprawdź kompresje czy równo na wszystkich ,jak tak to podejrzewam kopułkę albo przewody -nie patrz na to ze są nowe  :P i zamień na próbę same przewody np 1 z 2 jeżeli objaw przeniesie sie na 2 to kabel trachniety- u kolegi nowe kable pochodziły 3 tyg(!) i na śmietnik- fajki spuchły od oleju zelegajacego w gniazdach  i iskra leciala po porcelanie do głowicy
Tytuł: nierowna praca silnika
Wiadomość wysłana przez: danio-1979 w Październik 26, 2009, 20:52:13 pm
elwod ja mam poldka na abimexie. sam pobieralem od ciebie informacje co i jak nalezy zrobic. a co do kompresji to rzeczywiscie musze sprawdzic bo albo ja cos zpieprzylem jak zakladalem nowe pierscienie albo szlifierz na warsztacie

[ Dodano: 26 Paź 2009 20:55 ]
eksperyment z kablami i swiecami robilem jako pierwszy. nawet wymienilem modul cpw i ten kabelek. no i nadal nic
Tytuł: nierowna praca silnika
Wiadomość wysłana przez: Tomek_ w Listopad 01, 2009, 13:03:19 pm
zielone kabelki lubią być padnięte od nowości  :roll:  mi się akurat nie zdarzyło ale słyszałem że " dopiero trzeci nowy kabelek był dobry"

takie głupie pytanie
a świece sprawdziłeś ?  :mrgreen:
jeśli są nowe to zamień je z innym cylindrem
zamiast tak kombinować z modułami i balekami sprawdz czy jest iskra na świecy - odpinasz kabel WN od niej, kabel wpinasz w inną świece, ktoś kręci a Ty przykładasz ją do silnika i patrzysz czy jest iskra, najlepiej odciąć wcześniej uklad paliwowy aby nie zaskoczył ;) ale to nie powinno nic się stać, najlepiej sprawdzać na świecy która jest wkręcona (wykręcasz czy coś ;) )
jesli coś źle mówie to krzyczcie ;)
Tytuł: nierowna praca silnika
Wiadomość wysłana przez: danio-1979 w Listopad 03, 2009, 20:56:56 pm
proby z kablami i swiecami robilemm. . to juz bylo pisane we wczesniejszych postach.
ale dzieki