FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: danio-1979 w Październik 22, 2009, 15:57:21 pm
-
witam.
mam nastepujacy problem. mianowicie silnik mi nierowno pracuje objaw jest taki jakby dobrze nie palil na jeden cylinder. wymienilem kable, swiece, modol z cewkami, czujnik polozenia walu oraz przewod laczacy modol z czujnikiem polozenia walu. po wujeciu fajki z zierwszego cylindra niema prawie zadnej reakcji na pozostalych trzech jest reakcja.
gdzie szukac przyczyny i co to moze byc?
z gory dziekuje za wszelka pomoc.
zapomnialem dodac ze spalanie kreci sie w okolo 18l100km
-
Objaw taki jakbyś miał wypalone gniazdo i brak kompresji na jednym cylindrze przez to.
-
silnik robilem i glowice tez
[ Dodano: 22 Paź 2009 18:17 ]
moze przyczyna lezy po stronie ustawienia zaworow , bo zawory mi ustawial szlifierz jak robil glowice. chyba ze cos zpieprzyl jak robil owa glowice
-
A moze zawór podparty ?
Sprawdź na zimnym silniku luz zaworowy.
Na ssących ma być 0.15mm na wydechowych 0.2mm
Chociaż ja ustawiałem zawsze na wszystkich 0.15.
-
mam dohc 1.8 z fiata 132
-
A to tym bardziej zaworek może być podparty ALBO wręcz przeciwnie, luz za duży , i zawór nie otwiera się tak jak ma się otwierać.
U kolegi w dwulitrówce tak własnie było, silnik chodzil nie równo, był słaby jak magazynier z biedronki. Po regulacji luzu wstąpił w niego demon.
dokładnie polecam sprawdzić luz na zaworach, bo o ile mnie pamięć nie myli to tam jest normą między 0.37 a 0.45 ?
Bedzie za mały, bedzie kompresja uciekac... bedzie za duży... sam wiesz.
-
w mojej ksiazce luzy sa podane ssacy0.45 i wydechowy0.60 wiec jak ustawic?
-
Dobrze masz podane. Takie mają być, mnie pamięć zawiodła.
-
w mojej ksiazce luzy sa podane ssacy0.45 i wydechowy0.60 wiec jak ustawic?
Dohce na takich ustawieniach luzów klepią jak złe.
Spokojnie można ustawić SS-0,40 i WD-0,50, na takich ustawieniach ja jeździłem.
Mrozek u siebie stosował 0,35 SS, z tego co kiedyś czytałem i był to jeszcze bezpieczny luz.
-
w mojej ksiazce luzy sa podane ssacy0.45 i wydechowy0.60 wiec jak ustawic?
Ssacy OK polecam zmniejszyc wydech do 0,5- 0,55- w zależności od samochodu i silnika rożnie podają :) w moim 1800 miałem 0,4 ssący i 0,5 wydech
Najpierw sprawdź kompresje czy równo na wszystkich ,jak tak to podejrzewam kopułkę albo przewody -nie patrz na to ze są nowe :P i zamień na próbę same przewody np 1 z 2 jeżeli objaw przeniesie sie na 2 to kabel trachniety- u kolegi nowe kable pochodziły 3 tyg(!) i na śmietnik- fajki spuchły od oleju zelegajacego w gniazdach i iskra leciala po porcelanie do głowicy
-
elwod ja mam poldka na abimexie. sam pobieralem od ciebie informacje co i jak nalezy zrobic. a co do kompresji to rzeczywiscie musze sprawdzic bo albo ja cos zpieprzylem jak zakladalem nowe pierscienie albo szlifierz na warsztacie
[ Dodano: 26 Paź 2009 20:55 ]
eksperyment z kablami i swiecami robilem jako pierwszy. nawet wymienilem modul cpw i ten kabelek. no i nadal nic
-
zielone kabelki lubią być padnięte od nowości :roll: mi się akurat nie zdarzyło ale słyszałem że " dopiero trzeci nowy kabelek był dobry"
takie głupie pytanie
a świece sprawdziłeś ? :mrgreen:
jeśli są nowe to zamień je z innym cylindrem
zamiast tak kombinować z modułami i balekami sprawdz czy jest iskra na świecy - odpinasz kabel WN od niej, kabel wpinasz w inną świece, ktoś kręci a Ty przykładasz ją do silnika i patrzysz czy jest iskra, najlepiej odciąć wcześniej uklad paliwowy aby nie zaskoczył ;) ale to nie powinno nic się stać, najlepiej sprawdzać na świecy która jest wkręcona (wykręcasz czy coś ;) )
jesli coś źle mówie to krzyczcie ;)
-
proby z kablami i swiecami robilemm. . to juz bylo pisane we wczesniejszych postach.
ale dzieki