FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: diodalodz w Październik 24, 2009, 21:20:16 pm

Tytuł: belka rover -> MR93
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Październik 24, 2009, 21:20:16 pm
Witam  Dzisiaj sobie tak dumam nad beleczką pod silnik . Przed MR93 belka ma inny kąt zejścia od mocowań do środka . jest bardziej stroma . rovrowa bardziej płaska, mniej odsadzona w dół od mocowań  . Czy ktoś przerabiał belę z mr na rovera ?
Jakąś opcją jest przełożenie rdzenia belki z rovera do belki od mr , tylko to dość pracochłonne zajęcie . A co do kołków ustalających to faktycznie stare FSO ma kołki wyższe i mają nieco mniejszy rozstaw niż rover . są bardziej w osi z otworami na śruby .
Tytuł: belka rover -> MR93
Wiadomość wysłana przez: Pawel. w Październik 24, 2009, 22:06:33 pm
"ale to juz bylo..."
Tytuł: belka rover -> MR93
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Październik 25, 2009, 02:29:46 am
było nie było . Jeśli nie masz nic do powiedzenia to nie mów .
 Jestem na tym forum dłużej niż ty i czytam wszystkie posty i szczegółów nie było . czy i jak przespawać mocowania , a może lepiej przespawać i obniżyć łapy do podłużnic . W jakiej wersji lepiej zrobić . Jak jesteś taki mądry to napisz jak .
Tytuł: belka rover -> MR93
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Październik 25, 2009, 09:07:54 am
Łapy możesz przespawać do belki swojej, ale właśnie tak jak mówisz belka ma inny profil, silnik będzie stał wyżej niż normalnie, żeby zamknąć maskę będziesz musiał obrócić przepustnice na 90*. A co do reszty szczegółów to Bocian_s#313, się powinien wypowiedzieć, bo tak właśnie ma.
Tytuł: belka rover -> MR93
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Październik 25, 2009, 09:48:47 am
a nikt nie próbował przełożyć klocków na profil z rovera . z tego co zrobiłem pomiary jest to wykonalne jedynie trzeba wyciąć i wstawić dłuższe kawałki blach w miejscach mocowania wahaczy do karoserii . A co do przepustnicy to trzeba brać poprawkę że idzie to do DF więc tam jest nieco wyżej przy końcu maski moim zdaniem , choć to może być tylko złudzenie .
Tytuł: belka rover -> MR93
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Październik 25, 2009, 09:56:52 am
Cytat: "diodalodz"
do DF więc tam jest nieco wyżej przy końcu maski


Jest wyżej. o 5cm spokojnie. Jesli jest tylko taka kwestia, że będzie ciut wyżej, to akurat z przepustnicą nie będzie problemu.
Tytuł: belka rover -> MR93
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 25, 2009, 10:05:48 am
Cytat: "Maxiu#1935"
A co do reszty szczegółów to Bocian_s#313, się powinien wypowiedzieć, bo tak właśnie ma.
Mam taką belkę ale ja jej nie robiłem. To zasługa poprzedniego właściciela. Wygląda jak fabryczna ale faktycznie silnik stoi wyżej. Prawdopodobnie z belki OHV zostały ścięte całe łapy pod silnik i w ich miejsce wspawane łapy odcięte od belki roverowskiej. Jest trochę ciasno między serwem lucasa a przewodem chłodzenia ale jakoś się udało to wcisnąć.
Tytuł: belka rover -> MR93
Wiadomość wysłana przez: lisu w Październik 26, 2009, 19:27:42 pm
kolegoBocian_s#313,  a mógł byś dołączyć jakieś fotki tej belki jak to jest wykonane? bo ja tak samo jak kolegadiodalodz,  wsadzam rovera do DF-a i chętnie bym podpatrzył jak to zrobić
Tytuł: belka rover -> MR93
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Październik 26, 2009, 22:50:52 pm
ta koncepcja przespawania łap jest beznadziejna bez urazu . Jak uniesiecie o te 3-4 cm silnik wyżej to rozosiujecie wał względem skrzyni . Mam inną koncepcję wąskiego zawiasu na roverku ale jak wykonam to się podzielę . Moja wersja wymaga masakrycznie dużo pracy bo belkę trzeba rozwiercić na każdym zgrzewie , ale to projekt wysoko budżetowy .
Tytuł: belka rover -> MR93
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 27, 2009, 08:05:35 am
Cytat: "diodalodz"
ta koncepcja przespawania łap jest beznadziejna bez urazu . Jak uniesiecie o te 3-4 cm silnik wyżej to rozosiujecie wał względem skrzyni . Mam inną koncepcję wąskiego zawiasu na roverku ale jak wykonam to się podzielę . Moja wersja wymaga masakrycznie dużo pracy bo belkę trzeba rozwiercić na każdym zgrzewie , ale to projekt wysoko budżetowy .

Nie wiem ale silnik się mieści. Skrzynia FSOwska pracowała z wałem bez najmniejszego problemu. Teraz wsadziłem skrznię fordowską i nadal jest dobrze. Jeżdżę już tak drugi rok a sam silnik siedzi już na tej belce dobre 5-6 lat.
Tytuł: belka rover -> MR93
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Październik 27, 2009, 13:16:16 pm
nie zużywa ci się ten uszczelniacz co jest na środku flanszy wychodzącej ze skrzyni ?
Tytuł: belka rover -> MR93
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Październik 27, 2009, 14:10:34 pm
Przecież skrzynia jest na gumowej poduszce, która umożliwia jej wachlowanie góra-dół.
Tytuł: belka rover -> MR93
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 27, 2009, 15:23:49 pm
Cytat: "diodalodz"
nie zużywa ci się ten uszczelniacz co jest na środku flanszy wychodzącej ze skrzyni ?

Nie stwierdziłem. Zawsze możesz opuścić/podnieść nieco wał na podporze środkowej aby skrzynia była w osi z wałem...
Tytuł: belka rover -> MR93
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Październik 27, 2009, 17:04:14 pm
Cytat: "diodalodz"
Jak uniesiecie o te 3-4 cm silnik wyżej to rozosiujecie wał względem skrzyni
Przeciez od tego sa krzyzaki, podpora walu i przegub elestyczny przy skrzyni.
Tytuł: belka rover -> MR93
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Październik 27, 2009, 20:44:22 pm
ale na końcu skrzyni masz stalowy pierścień który centruje wal , czesto sie zdarza ze gdy rozosiujesz skrzynie z wałem zaczyna tam pojawiać się luz i wał stuka .