FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: radziu1,6 w Październik 27, 2009, 12:51:29 pm
-
Witam. Jak w temacie, czyli na goracym silniku auto niechce pracowac na benzynie (pompa paliwa pracuje lecz nie odpala). Na gazie pali bez problemu. Rano krece z benzyny i pali...
-
a probowales jechac na LPG i wrzucic go na Pb oczywiscie na rozgrzanym silniku :?:
-
Tak probowalem lecz bez skutku, tj kompletnie odcina paliwo w momencie przelaczenia z LPG na PB
-
sprawdzales przekazniki :?:
-
padniety czujnik PWK na 100%
-
OZi1845, to by nie chodzil na LPG. a chodzi.
-
cisnienie pompy do sprawdzenia :) miałem podobnie. auto jak się rozgrzało to marudnie paliło. chyba ze postało kilka minutek wtedy od strzała
-
Pompka byla tyg temu wymieniana, przy rozruchu potrzebna jest wieksza dawka paliwa wiec jesli by to byla pompka to bylo by ciezej go zapalic na zimnym jak goracym. A jakis czujnik obstawiacie?
-
wypnij czujnik temp i sprawdz czy cos się znienia.
u mnie pompa pokazywała focha dopiero na ciepłym na zimnym palił od strzała na ciepłym na niezłym kręceniu
-
A co myslisz o sondzie? moze we wzrostem temp cos nie halo? Z tym czujnikiem sprobuje tez. Na gopracym predzej akus padnie jak odpali;/
-
A co myslisz o sondzie? moze we wzrostem temp cos nie halo? .../
Nie ma znaczenia.
-
Jaka masz instalacje gazowa? Przelaczanie na lpg zalezne jest od temperatury? Czy mozna mu na sztywno przelaczyc na noPB. Przyszla mi do glowy taka sytuacja ze instalka od lpg nie pozwala na zalaczenie wtryskiwaczy od beny.
Druga rzecz to dlaczego byla wymieniana pompa. Jakie objawy byly wczesniej?
Co do sondy to owszem komp bierze ja pod uwage na cieplym, ale nawet jak sie zesra to ECU powinien przyjac temp silnika na 60 stopni wiec bedzie lekko wzbogacal mieszanke co przy odpalaniu nie powinno miec zadnego znaczenia. Z tego co piszesz to wyglada tak jak by albo tracil iskre albo nie dostawal wogole paliwa.
Na poczatek sprobowalbym odlaczyc zasilanie instalacji gazowej od acu oraz sprawdzil przekaznik pompy paliwa(jest w tej czarnej skrzynce pod ECU. Dodatkowo docisnij wylacznik bezwladnosciowy. Moze sie lekko wysunal i cos tam nie laczy przy rozgrzaniu.
-
Jaka masz instalacje gazowa? Przelaczanie na lpg zalezne jest od temperatury? Czy mozna mu na sztywno przelaczyc na noPB. Przyszla mi do glowy taka sytuacja ze instalka od lpg nie pozwala na zalaczenie wtryskiwaczy od beny.
I generacja ze śrubką:P
Druga rzecz to dlaczego byla wymieniana pompa. Jakie objawy byly wczesniej?
Zatarła sie:)
Na poczatek sprobowalbym odlaczyc zasilanie instalacji gazowej od acu oraz sprawdzil przekaznik pompy paliwa(jest w tej czarnej skrzynce pod ECU. Dodatkowo docisnij wylacznik bezwladnosciowy. Moze sie lekko wysunal i cos tam nie laczy przy rozgrzaniu.
Wyłacznik bezwładnościowy ma "zworke" na stałe, przekaźniki podmienimy jutro ;)
-
Barnii, no to jesli oprocz tego ze sie tamta pompa zatarla a wczesniej nie mieliscie tego problemu to winy szukalbym w pompie. Moze to jakis badziew ktory padavjak troche popracuje pod wiekszym obciazeniem w postaci zamknietych wtryskiwaczy gdy caly fuel idzie na przelew.
Sprobujciel odciac pompe paliwa. Odpalic go na gazie na zimnym, rozgrzac silnik i potem dopiero zalaczyc pompe paliwa i przelaczyc na bene.
-
Ok bedziemy probowac w tym kierunku co mowisz...
-
Barnii, no to jesli oprocz tego ze sie tamta pompa zatarla a wczesniej nie mieliscie tego problemu to winy szukalbym w pompie. Moze to jakis badziew ktory padavjak troche popracuje pod wiekszym obciazeniem w postaci zamknietych wtryskiwaczy gdy caly fuel idzie na przelew.
Sprobujciel odciac pompe paliwa. Odpalic go na gazie na zimnym, rozgrzac silnik i potem dopiero zalaczyc pompe paliwa i przelaczyc na bene.
Problem w tym, że nie wiemy czy wcześniej nie było tego problemu. Auto odrazu po swapie nie chciało jeździć na benzynie. Przez jakiś czas szukaliśmy problemu, dlaczego tak się dzieje. Okazało się ze był jakiś syf w baku który zatkał wtryskiwacze. Po zlokalizowaniu przyczyny Radek wyczyścił cały bak wylał wszystko co w nim było zalał świeżej benzyny ale auto dalej nie chciało chodzić bo wtryski były pozatykane. Na czas poszukiwania nowej listwy wtryskowej odłączyliśmy wogole pompę paliwa. Po założeniu nowej listwy znowu pojawił sie problem... Po podłączeniu pompy paliwa, pompa nie chciała działać. Po rozebraniu okazało się ze cała w środku pordzewiała i nie nadawała sie już do niczego. Kupiliśmy inna pompe to teraz znowu nie chce zapalać... Ogólnie mówiąc to auto chyba nie chce benzyny :P Wcześniej jak jeszcze pod maska było GSI też ciągle był problem z benzyną;)
-
Dzisiaj przjechalem okolo 30km auto odpalilo bez problemu na benie, pojezdzilem na gazie po czym w trakcie jazdy przelaczylem na bene i o dziwo działał sobie, zajechalem do domu zrobilem probe, silnik goracy i działa na beznynie :roll: nie wiem kompletnie co mu sie dzieje. Dzien suchy bez deszczu w sumie, moze cos sie dzieje zaleznie od deszczu wilgoci itd...
-
padniety czujnik PWK na 100%
OZi1845, to by nie chodzil na LPG. a chodzi.
Dzien suchy bez deszczu w sumie, moze cos sie dzieje zaleznie od deszczu wilgoci itd...
Może jednak CPWK ..
-
bez CPWK nie bedzie iskry ani wtryskow. Jak dla mnie to nie CPWK ale warto sprawdzic bo moge sie mylic. Jesli to CPWK to bede w bardzo wielkim szoku :roll:
-
Iskra jest zawsze bo na LPG chodzi dobrze, wtrysk sie gdzies traci :roll:
-
radziu1,6, ja to wiem. mozesz jeszcze zrobic tak ze odpinasz emulator wtryskow i jezdzisz troche na Pb. Jesli nadal beda problemy na cieplym silniku to moze to byc wina komputera
-
Tak wlasnie mysle zrobic, odepne go i pojezdze na benie, czesto gesto kapie na niego woda bo jest w takim miejscu:/ wiadomo jak to swap. Musze to przemodzic....
-
Tak wlasnie mysle zrobic, odepne go i pojezdze na benie, czesto gesto kapie na niego woda bo jest w takim miejscu:/ wiadomo jak to swap. Musze to przemodzic....
Jak na niego może woda lecieć jak on jest do wewnętrznego nadkola przykręcony :| Szukasz problemu tam gdzie go nie ma...
-
Dzisiaj przjechalem okolo 30km auto odpalilo bez problemu na benie, pojezdzilem na gazie po czym w trakcie jazdy przelaczylem na bene i o dziwo działał sobie, zajechalem do domu zrobilem probe, silnik goracy i działa na beznynie :roll: nie wiem kompletnie co mu sie dzieje. Dzien suchy bez deszczu w sumie, moze cos sie dzieje zaleznie od deszczu wilgoci itd...
Ile na tym gazie pojezdziles? Oby ci problem ustapil, w co nie bardzo wierze :) Jesli sie powtorzy sprobujcie zrobic tak jak pisalem wczesniej.
Radek, jesli podczas testu przelaczysz z lpg na bene i obrotek bedzie pokazywal predkosc obrotowa silnika to znaczy ze CPWK powinien byc dobry. Jesli wskazowka pojdzie do zera to moze byc lipny. Zreszta tak jak mowisz - chodzi na gazie to musi byc dobry. Ja nadal bym szukal przyczyny w pompie.
-
Senn, na gazie w sumie pracowal okolo 30 minut pozniej przelaczylem na bene zeby sprawdzic. Tez w to watpie ze problem ustanie. Jak sie powtorzy a pewnie tak to zrobie jak pisales :)
-
mlodyolek#1934, słusznei zauwazył. Może cewka w emulatorze wtryskiwaczy świruje i jak załączy się na LPG i zagrzeje to potem nie chce odpuścić mimo przejścia na PB. Jak nie będzie chciał odpalić to sprawdź czy wtryskiwacze cykają. Nawet przy wadliwej pompce silnik próbowałby zagadać.
A jak jeszcze o wilgoci mówisz to może sprawdź czy zasilanie pompki nie daje ciała gdzieś w czasie deszczu... Sprawdź wtyczki czy nei pośniedziałe i kable czy nie poprzycierane.
-
Problem o dziwo narazie znikł, od tego w sumie czasu jak wziołem akusia do ladowania. Moze jakies bledy komp złapał :roll: trzeci dzien wszysko pracuje prawidłowo. Kable przy pompie sa ok bo w tym miesiacu byla wymieniana, wymienialem na nowe bo tamte juz byly troche wymęczone