FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: ivan0206 w Listopad 01, 2009, 09:56:14 am
-
Witam.Otóż w moim poldku nie ma podświetlenia zegarów (obroty prędkość paliwo itd).Wszystkie kontrolki działają oraz wszystkie wskaźniki.Takiego już kupiłem więc nie wiem jak to uszkodzenie przebiegało ale domyślam się że nie jest tu winna żarówka ponieważ nie działa cały rząd żarówek które się tam znajdują.Jeszcze nie rozbierałem zegarów - powiedzcie mi co posprawdzać i czy rozkręcenie wskaźników jest problemowe?Trzeba później kalibrować zegary i czy jest to kłopotliwe?Pytam bo nie chcę nic gorzej zepsuć niż jest :oops: Z góry dzięki za odp.Pozdrawiam
-
Masz Caro/Atu? Zobacz czy może pokrętło od włączania świateł w zegarach nie jest na pozycji wyłączone to jest chyba pierwsze od lewej przy zegarach wystarczy je przekręcić Co do zdejmowania i zakładania zegarów to nie ma z tym problemu nic nie trzeba kalibrować uważaj tylko na linkę od prędkościomierza żeby nie połamać tego plastikowego pancerza
-
Wszystkie te żarówki są wkładane do zegarów połączone są ścieżka sprawdź możne właśnie ta ścieżka jest przerwana czy coś zobacz tez czy żaden kabel nie jest uszkodzony
-
Albo właśnie ten wspomniany potencjometr, czy z nim wszystko w porządku. Ale od razu można powiedzieć, że bez chociaż prostego miernika się raczej nie obejdzie.
-
Odkrecasz ten daszek (2 sruby imbusowe), pozniej jak zdjemiesz daszek odkrecasz licznik (tez 2 sruby). Wyjmujesz licznik, sciagasz linke od predkosciomierza, odpinasz sobie wtyczki od wskaznikow (jest ich 5 albo 6), nie musisz pamietac ktora wtyczka do ktorego gniazda, bo to i tak inaczej nie pasuje :)
Mialem taka sama sprawe, ale z mojej winy, zwarłem cos przy wkladaniu zarowki przy wlaczonych zegarach i tylko dymek poszedł, upaliła sie tylko sciezka, zlutowałem i wszystko działa. Bo troche dziwne zeby wszystkie zarowki były spalone. Ale u mnie dodatkowo nie dziala obrotomierz...
-
yyy... a może bezpiecznik :)
-
Albo właśnie ten wspomniany potencjometr, czy z nim wszystko w porządku. Ale od razu można powiedzieć, że bez chociaż prostego miernika się raczej nie obejdzie.
Czy potencjometr, to akurat można kawałkiem przewodu sprawdzić... Wystarczy zewrzeć razem obydwa kabelki co z niego wychodzą. :)
-
Witam-Koledzy mam pytanko-chcę zmienić podświetlenie licznika na inne
niż org.w Plusie orientuje się ktoś może ile tam jest diod czy może
żarówek wiem że najprościej byłoby rozkręcić i zobaczyć ale może ktoś się
już bawił w modyfikację podświetlenia,a ja chce zmienić wszystko co
świeci...Pozdrawiam
-
tu masz policz sobie ile jest żarówek http://moto.allegro.pl/item868237375_polonez_caro_plus_1_6_gli_gsi_licznik_idealny_stan.html
-
Dzięki Arti28 tego mi trzeba było-Pozdrawiam :D
-
ale może ktoś się
już bawił w modyfikację podświetlenia,a ja chce zmienić wszystko co
świeci...Pozdrawiam
Bawił, bawił....
TU (http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=13147&postdays=0&postorder=asc&highlight=pod%B6wietlenie&start=0) masz wszystko opisane o zmianie podświetlenia w plusach i minusach.