FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: kzarczyn w Listopad 01, 2009, 23:53:21 pm
-
Witam
Może mi ktoś pomoże bo mi już się pomysły kończą.
Po zgaszeniu samochodu nie dało się go już uruchomić. Nie było słychać pompy paliwa.
Po sprawdzeniu okazało się że do pompy nie dochodzi napięcie. Po podpięciu na krótko pompa pracuje ale się nie wyłącza, samochód dalej nie odpala.
- czy pompa wyłączy się po osiągnięciu ciśnienia czy jest zewnętrzny czujnik który odetnie zasilanie gdy zostanie osiągnięte odpowiednie ciśnienie?
Znalazlem przekaźnik odpowiedzialny za włączanie pompy, + pojawia się po przekręceniu kluczyka na kontrolki, masy na przekaźniku nie ma. Po podpięciu masy na przekaźnik pompa pracuje po przekręceniu kluczyka na kontrolki ale się nie wyłącza i samochód nie odpala.
Tam gdzie na przekaźniku powinna być masa to odchodzi żółty kabel z czarnym paskiem.
Gdzie szukać początku tego kabla?
Ma ktoś może dokładny schemat instalacji elektrycznej, bo w książce instalacji od pompy paliwa w ogóle nie znalazłem.
pozdro
-
przekaźnik sterowany jest przez komputer silnika . Sprawdź jeszcze wyłączniku udarowy pod maską . Kwadracik z czerwoną gumką .
-
A od czego jest ten wyłącznik udarowy?
Czy pompa paliwa wyłączy się sama jak osiągnie odpowiednie ciśnienie czy jest inny czujnik ciśnienia paliwa?
-
Nie ma czujnika ciśnienia. Pompa działa non-stop, a ciśnienie reguluje regulator ciśnienia.
-
A jak przekręci się kluczyk na kontrolki to pompa się odzywa i po chwili się wyłącza. Po odpaleniu chodzi chyba cały czas. To wyłączenie pompy na kontrolkach to robi komputer? Mierzy czas czy ciśnienie?
Czy nic się nie stanie jak podepnę pompę na krótko aby chodziła cały czas jak jest na kontrolkach?
-
Nic się nie stanie. Komputer mierzy czas.
-
A czy we wszystkich modelach był montowany wyłącznik udarowy?
Nie mogę go znaleźć u siebie, a samochód był kupiony od szarlatana i nic w nim nie jest tak jak powinno.
Ewentualne do czego jest podpięty ten wyłącznik udarowy (do komputera, do których pinów), nigdzie na schematach go nie widać.
-
w plusie i w roverku jest na 100 % tutaj :
(http://img141.imageshack.us/img141/7881/c103665576n.th.jpg) (http://img141.imageshack.us/i/c103665576n.jpg/)
-
W GLI, a takiego Trucka zapewne masz nie spotkałem się z wyłącznikiem udarowym, choć również szukałem. W związku z tym i informacją z Trzeciaka, gdzie pisze w części poświęconej silnikowi GSI o wyłączniku udarowym śmiem twierdzić, iż w Trucku go nie uświadczysz, chyba że masz silnik GSI ( czyli ten ze zdjęcia powyżej).
-
No ja mam GLI i takiego ustrojstwa tam widocznie nie ma.
To wracamy do punktu wyjścia. Skąd idzie masa na przekaźnik pompy? Według schematu masa tam po prostu jest, a u mnie ewidentnie skądś pochodzi.
Ewentualnie co musi być zasilone aby silnik odpalił, bo widocznie coś jeszcze jest odpięte skoro po podpięciu pompy na krótko silnik dalej nie odpala.
-
hm w komorze silnika na lewej podłużnicy mniej więcej na wysokości 1/2 długości bloku jest masa przykręcona pod śrubę m6 . Zobacz czy się nie urwała . jest to główna masa skrzynki przekaźników . Sprawdź czy masz zasilanie na cewce zapłonowej . Tylko ustal jeszcze czy masz boscha czy abimexa . jeśli bosch to komputer jest pod maską .
-
Masa w skrzynce bezpieczników ogólnie jest. Brakuje jej tylko w przekaźniku od pompy.
Mam BOSH-a, komputer pod maską z lewej strony. Ja nic nie znajdę to w wolnej chwili bede chyba wypruwał kable po kolei, problem musi gdzieś być.
-
zacznij od sprawdzenia czy do cewki dochodzi napięcie i czy masz iskrę . To podstawa zanim zaczniesz ryć instalację . w podobnych latach bosch w mono (np w VW) robił sterowanie przekaźnika masą , więc w polonezie pewno jest podobnie .
-
Ja tak sobie patrzę na schemacie, że sterowanie przekaźnika pompy paliwa odbywa się z drugiego przekaźnika, który nawiasem mówiąc jest zasilany razem w wtryskiwaczem przez jeden bezpiecznik. Sprawdź, czy jest na nim napięcie ( najlepiej od spodu skrzynki ).
-
Sprawdziłem elektrykę i nic mi się ze schematem nie zgadza.
Pompa paliwa jest zasilana przez przekaźnik. Masa przekaźnika jest połączona bezpośrednio z komputerem.
Nie pali mi się również kontrolka silnika po przekręceniu kluczyka.
Na razie komputer leży na piecu, może pomoże.
Czy komputer może paść tak sam z siebie?
-
kzarczyn, sprawdź, czy po przekręceniu kluczyka masz zasilanie na wtryskiwaczu ( zasilanie jest cały czas, a komputer załącza tylko masę ).
-
Wtryskiwacz to to coś pod filtrem powietrza, do czego dochodzi 4 kable?
Jeśli tak to nie ma tam zasilania.
Rozbebeszyłem komputer, wygląda ładnie w środku ale po podpięciu do instalacji EPROM nie ma zasilania więc ewidentnie jest niesprawny.
Dalsze testy jak znajdę inny komputer.
Czy dysponuje ktoś schematem do wtrysku BOSH-a?
PS. Komputer jest oparty o intel 80, a program bierze ze zwykłego EPROM-a, który jest w podstawce. Bawił się ktoś może w chipowanie Poloneza lub w zmianę oprogramowania w EPROM-ie?
-
Bawił się ktoś może w chipowanie Poloneza lub w zmianę oprogramowania w EPROM-ie?
gra nie warta swieczki przy ohv
-
Tyle, że z tego przekaźnika wychodzą 2 przewody z tyłu. Drugi jest do zasilania czegoś tam. I bez tego nie odpali. Jak wyjmiesz puszkę, to zobaczysz, że 2 przewody są. Sprawdź, czy napięcie jest na tym drugim też.
-
Mam jeszcze jedno pytanie co oznaczaja kody błedu 85 i 71
licze na szybka odpowiedz
-
71- czujnik temperatury powietrza (MAT) - sygnał zbyt wysoki
(temperatura zbyt niska)
85- uszkodzony immobilizer
-
Poddałem się w końcu i zaciągnąłem Truck-a do elektryka.
Skasował mnie na 150 zł, wymienił kostkę stacyjki, jeden przekaźnik i coś pogrzebał przy kablach. Więcej nie chciał powiedzieć.
pozdro