FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: pi3cka w Listopad 03, 2009, 20:36:18 pm
-
A mianowicie co musiał bym zmienić w moim abi aby przejść na gsi i czy taka operacja w ogóle się opłaca czy lepiej po prostu kupić cały silnik
-
na pewno się da;] Ja będę wyciągał silnbik u siebie GSI i wstawiał dieselka;] a tego bede chciał sprzedać z przebiegiem 75tyś
-
A mianowicie co musiał bym zmienić w moim abi aby przejść na gsi
Głowicę, wiązkę elektryczną silnika, dołożyć wtryskiwacze z listwą, inny sterownik silnika, sondę lambda, przepustnicę z TPS, krokowiec, obudowę termostatu z czujnikami temperatury, filtr powietrza wraz z obudową i rurą dolotową. To chyba tyle.
-
adamek9026, a na ile byś go cenił bo jak nie dużo to zapewne bym się zdecydował a do kosztów doskoczy jeszcze wysyłka
-
A mianowicie co musiał bym zmienić w moim abi aby przejść na gsi
Głowicę, wiązkę elektryczną silnika, dołożyć wtryskiwacze z listwą, inny sterownik silnika, sondę lambda, przepustnicę z TPS, krokowiec, obudowę termostatu z czujnikami temperatury, filtr powietrza wraz z obudową i rurą dolotową. To chyba tyle.
Kolektor dolotowy. A po za tym w GSi jest hydroregulacja, dzięki której nie musimy co jakiś czas zwalać kolektora dolotowego co jest skomplikowaną i pracochłonną operacją. :mrgreen:
No chyba, że właściciel lubi dłubać w aucie. :wink:
-
i rzecz najważniejsza, pompę paliwa.
Btw na pewno masz silnik na abimexie a nie na boschu? Może masz hydrauliczne popychacze zaworów już w nim?
-
bodzik, nie mam na bank abimexa i reczna regulacje a zmiana glowicy dala by cos??
-
głowice się chyba nie różnią.
-
Różnią. Rozstaw szpilek jest inny, komora spalania się różni, gniazda zaworów i same zawory się różnią, sprężyny zaworowe się różnią. Dla wyciszenia silniki dołożono też podkładkę gumową pod podkładkę dolną właściwą.
-
ja mam w GSI zbiornik i pompę od GLI Bosch i wszystko działa jak należy :-)
-
To w sumie dosyć dziwne, bo GSi ma pompę o ciśnieniu 3,5Bara, a Bosch 0,8...
-
A ja znam poldka na gaxniku w którym chodzi pompka z abimexa... czary ?
Nie.. to coś nazywa się REGULATOR CIŚNIENIA.
-
No chyba, że właściciel lubi dłubać w aucie. :wink:
Daj spokój z takim dłubaniem:P Żeby wyregulować zawory ściągać kolektor dolotowy-toż się można pochlastać. Znam ciekawsze rzeczy do robienia przy Polonezie niż co 10 tys km zwalanie kolektora.
pi3cka: jeśli już chcesz, to kup silnik w dobrym stanie i zmieniaj całość. Bo jak widzisz, nie wszystko jest takie proste.