FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: pi3cka w Listopad 03, 2009, 20:36:18 pm

Tytuł: abimex/gsi
Wiadomość wysłana przez: pi3cka w Listopad 03, 2009, 20:36:18 pm
A mianowicie co musiał bym zmienić w moim abi aby przejść na gsi i czy taka operacja w ogóle się opłaca czy lepiej po prostu kupić cały silnik
Tytuł: abimex/gsi
Wiadomość wysłana przez: adamek9026 w Listopad 03, 2009, 20:39:59 pm
na pewno się da;] Ja będę wyciągał silnbik u siebie GSI i wstawiał dieselka;] a tego bede chciał sprzedać z przebiegiem 75tyś
Tytuł: Re: abimex/gsi
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Listopad 03, 2009, 20:40:34 pm
Cytat: "pi3cka"
A mianowicie co musiał bym zmienić w moim abi aby przejść na gsi

Głowicę, wiązkę elektryczną silnika, dołożyć wtryskiwacze z listwą, inny sterownik silnika, sondę lambda, przepustnicę z TPS, krokowiec, obudowę termostatu z czujnikami temperatury, filtr powietrza wraz z obudową i rurą dolotową. To chyba tyle.
Tytuł: abimex/gsi
Wiadomość wysłana przez: pi3cka w Listopad 03, 2009, 20:44:10 pm
adamek9026,  a na ile byś go cenił bo jak nie dużo to zapewne bym się zdecydował a do kosztów doskoczy jeszcze wysyłka
Tytuł: Re: abimex/gsi
Wiadomość wysłana przez: Multec w Listopad 03, 2009, 20:54:34 pm
Cytat: "MichalSW"
Cytat: "pi3cka"
A mianowicie co musiał bym zmienić w moim abi aby przejść na gsi

Głowicę, wiązkę elektryczną silnika, dołożyć wtryskiwacze z listwą, inny sterownik silnika, sondę lambda, przepustnicę z TPS, krokowiec, obudowę termostatu z czujnikami temperatury, filtr powietrza wraz z obudową i rurą dolotową. To chyba tyle.


Kolektor dolotowy. A po za tym w GSi jest hydroregulacja, dzięki której nie musimy co jakiś czas zwalać kolektora dolotowego co jest skomplikowaną i pracochłonną operacją.  :mrgreen:
No chyba, że właściciel lubi dłubać w aucie.  :wink:
Tytuł: abimex/gsi
Wiadomość wysłana przez: bodzik w Listopad 03, 2009, 21:04:54 pm
i rzecz najważniejsza, pompę paliwa.
Btw na pewno masz silnik na abimexie a nie na boschu? Może masz hydrauliczne popychacze zaworów już w nim?
Tytuł: abimex/gsi
Wiadomość wysłana przez: pi3cka w Listopad 03, 2009, 21:09:49 pm
bodzik, nie mam na bank abimexa i reczna regulacje  a zmiana glowicy dala by cos??
Tytuł: abimex/gsi
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Listopad 03, 2009, 21:43:00 pm
głowice się chyba nie różnią.
Tytuł: abimex/gsi
Wiadomość wysłana przez: Multec w Listopad 03, 2009, 22:05:33 pm
Różnią. Rozstaw szpilek jest inny, komora spalania się różni, gniazda zaworów i same zawory się różnią, sprężyny zaworowe się różnią. Dla wyciszenia silniki dołożono też podkładkę gumową pod podkładkę dolną właściwą.
Tytuł: abimex/gsi
Wiadomość wysłana przez: skaner w Listopad 03, 2009, 22:16:13 pm
ja mam w GSI zbiornik i pompę od GLI Bosch i wszystko działa jak należy :-)
Tytuł: abimex/gsi
Wiadomość wysłana przez: Multec w Listopad 03, 2009, 22:36:45 pm
To w sumie dosyć dziwne, bo GSi ma pompę o ciśnieniu 3,5Bara, a Bosch 0,8...
Tytuł: abimex/gsi
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Listopad 03, 2009, 22:48:46 pm
A ja znam poldka na gaxniku w którym chodzi pompka z abimexa... czary ?


Nie.. to coś nazywa się REGULATOR CIŚNIENIA.
Tytuł: Re: abimex/gsi
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Listopad 04, 2009, 08:27:50 am
Cytat: "Multec"
No chyba, że właściciel lubi dłubać w aucie.  :wink:

Daj spokój z takim dłubaniem:P Żeby wyregulować zawory ściągać kolektor dolotowy-toż się można pochlastać. Znam ciekawsze rzeczy do robienia przy Polonezie niż co 10 tys km zwalanie kolektora.
pi3cka: jeśli już chcesz, to kup silnik w dobrym stanie i zmieniaj całość. Bo jak widzisz, nie wszystko jest takie proste.