FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: matucha w Listopad 09, 2009, 18:17:44 pm

Tytuł: Budowa pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: matucha w Listopad 09, 2009, 18:17:44 pm
Rozbierał to ktoś kiedyś?
Chodzi mi o to, że w internecie znalazłem informację, że niektórzy producenci montują wewnątrz zaworek zwrotny.
U mnie są problemy z cofaniem się paliwa, więc się zastanawiam, czy w GSI też czegoś takiego nie ma czasami...
Tytuł: Budowa pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Listopad 09, 2009, 22:49:00 pm
jeśli masz jeszcze org pompę dalco 6443327 to zaworek jest i nie pozwoli zejść paliwu do baku . upuści ciśnienie i po 2-3 min nie ma już 3 bar ale zostaje sobie tam delikatne ciśnienie .
Tytuł: Budowa pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: matucha w Listopad 09, 2009, 23:03:09 pm
Jak kupiłem auto, to pompa była zatarta, założyłem ze szrotu, która dawała nie takie ciśnienie. Obecną dostałem i w sumie od jej montażu coś się zaczęło dziać, ale ta daje prawidłowe ciśnienie, więc nie wracam do poprzedniej ;) Już mam miękki wąż między filtrem, a bakiem, więc w sobotę go tnę i zakładam zaworek zwrotny :)
Tytuł: Budowa pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Listopad 10, 2009, 00:09:40 am
Tam po prostu jest zwykła kulka metalowa w przewodzie paliwowym.
Mam swoją rowerkową rozłożoną na czynniki pierwsze.

tak to mniej więcej wyglada w dużym uproszczeniu:

(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/th_zwr.jpg) (http://s20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/?action=view&current=zwr.jpg)

A jak działa każdy wie...

zawsze coś tam utrzyma przez jakiś czas.. ale jak wiadomo zawsze paliwo przepuści. Elektrozawór zaraz przy pompie byłby dużo skuteczniejszy.
Tytuł: Budowa pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Listopad 10, 2009, 16:40:53 pm
Cytat: "Stingerek"
tak to mniej więcej wyglada w dużym uproszczeniu:

dokładnie jak kolega pisze zwykła stalowa kuleczka w plastikowej rurce zwężonej na końcu .  Podłącz manometr do listwy a się dowiesz .
Tytuł: Budowa pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: bendziol w Listopad 10, 2009, 22:17:24 pm
pompą paliwa: ona ma w środku zaworek zwrotny, tak, że jeżeli napompuje się paliwa w układ przez 3 sekundy (standardowo na tyle załącza pompę komputer) to powinno w układzie paliwa być ciśnienie (3,5atm dla GSI).
Problem się robi (tak ja miałem) jeżeli wężyk gumowy w baku pomiędzy pompą a króćcem wylotowym lekko pęknie (sama pompa ma możliwość pracy w koszu, więc wężyk pracuje): po napompowaniu ciśnienie zaczyna uciekać z powrotem do baku. Paliwo zasadniczo nigdzie nie ucieka, ale brak prawidłowego ciśnienia w układzie utrodnia rozruch - układ paliwowy tym bardziej się zapowietrza im dłużej pojazd stoi.
Powinno pomagać kilkakrotne kręcenie kluczykiem - aby pompa załączyła się z 10 razy, aż paliwo naleci do listwy wtryskowej.
(http://obrazki.elektroda.net/38_1257188651_thumb.jpg) (http://obrazki.elektroda.net/38_1257188651.jpg)
zdjęcie po wymianie mojego wężyka na sprawny.

Myślę że może to być to, a oprócz tego może pada ci pompa paliwa.
sprawdź czy daje prawidłowe ciśnienie do wtryskiwaczy - najprościej sprawdź czy wężykiem powrotnym wraca do baku paliwo. jeżeli nie, to znaczy że pompa daje już za małe ciśnienie (może nawet przez ten uszkodzony wężyk) i auto trudno się uruchamia.
Ja tak miałem, może masz podobnie

Pozdrawiam,
Wojtek
Tytuł: Budowa pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Listopad 10, 2009, 22:52:32 pm
Zgadza się. Ten wężyk jeśli jest tandetny, stary, lub w baku rzadko jest ponad połowa stanu lubi pękać i nie trzyma ciśnienia. U kolegi w ATU rozleciał się w palcach i to w nowej pompie.
Tytuł: Budowa pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: matucha w Listopad 11, 2009, 14:48:07 pm
Ciśnienie jest dobre :) Jak auto już odpali, to wszystko OK. Rano pompuję z 5 razy i odpala za 1 razem. O tym wężyku nie pomyślałem. Jaką to ma średnicę ? Wogóle te opaski to są standardowo tam? U mnie ich nie było. Głupia sprawa, bo w dzień wymiany pompy wyłączyli prąd na 3 dni, a musiałem zrobić, żeby jeździć  :mrgreen: Może przy latarce coś nie tak poskładałem  :mrgreen:

Dajta średnicę, kupię wężyk i w piątek wymiana ;)
Tytuł: Budowa pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Listopad 11, 2009, 14:56:22 pm
wężyk to zwykla ósemka, ale ja mam założoną szóstkę i też jest dobrze :) i na to opaski.
Tytuł: Budowa pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: matucha w Listopad 11, 2009, 15:11:40 pm
No to narazie zaworku nie zakładam, bo w razie czego to na upartego można pod blokiem zrobić :)
Tytuł: Budowa pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: bendziol w Listopad 11, 2009, 23:36:48 pm
Cytat: "matucha#1931"
Ciśnienie jest dobre :) Jak auto już odpali, to wszystko OK. Rano pompuję z 5 razy i odpala za 1 razem. O tym wężyku nie pomyślałem. Jaką to ma średnicę ? Wogóle te opaski to są standardowo tam? U mnie ich nie było. Głupia sprawa, bo w dzień wymiany pompy wyłączyli prąd na 3 dni, a musiałem zrobić, żeby jeździć  :mrgreen: Może przy latarce coś nie tak poskładałem  :mrgreen:

Dajta średnicę, kupię wężyk i w piątek wymiana ;)


Jest tak: opasek standardowo nie ma.
a z tym wężykiem tez jest problem: przy wymianie filtra paliwa ukręciłem oryginalne złączki. Musiałem dorabiać z węża gumowego przejściówki. związek z pompą to ma taki, że najlepiej aby był to wąż przystosowany do pracy przy paliwie i przy ciśnieniu - trudno taki dostać.
Standardowe w sklepach to węże paliwowe zbrojone do 1 bar. a potrzeba przynajmniej 3,5bar.

Swój problem rozwiązałem zakładając wężyki zasilające listwę wtryskową wyciągnięte na szrocie z Mazdy na wielopunktowym wtrysku. Trzeba uważać, bo wężyki powrotne juz są robione z tych węży słabszych, niskociśnieniowych. Jak wsadzałem wąż niskociśnieniowy to w obecności paliwa pod ciśnieniem 3,5bar tracił szczelność na złączach - robił się taki śliski.

Pozdrawiam,
Wojtek
Tytuł: Budowa pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Listopad 12, 2009, 00:40:56 am
prościej zmienić przewód filtr listwa . kosztuje ok 40 zł tylko kanał potrzebny .
Tytuł: Budowa pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: matucha w Listopad 12, 2009, 16:44:36 pm
Nie wiem, czy trudno taki dostać ;) Dzisiaj kupiłem do 20 bar. A bak z filtrem mam połączony wężem specjalnym - do 280 bar  :mrgreen:  Tyle, że długość jaka tam jest potrzebna - koszt 40 zł z końcówkami :P
Tytuł: Budowa pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: bendziol w Listopad 13, 2009, 20:40:01 pm
no to miałeś farta, albo u mnie w gliwicach to same tłuki w sklepach motoryzacyjnych.
Albo ja nie trafiłem tam gdzie trzeba. Może ktoś mi podpowie gdzie w mojej okolicy można kupić ciśnieniowy wąż paliwowy?
Pozdrawiam,
Wojtek
Tytuł: Budowa pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: matucha w Listopad 14, 2009, 20:28:42 pm
Wężyk założony. Ale u mnie nie było wężyka, tylko takie skomplikowane "coś". I nie mam pojęcia, do czego to jest. Fotkę wrzucę jutro, jak będę miał kabel od aparatu. Czy problkem z odpalaniem zniknie, to przekonam sie jutro rano.
Tytuł: Budowa pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Listopad 14, 2009, 22:11:24 pm
Taki cuś z dwoma brzuszkami ? Też takie coś miałem :)
Tytuł: Budowa pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: matucha w Listopad 15, 2009, 16:55:44 pm
Cytat: "Stingerek"
Taki cuś z dwoma brzuszkami ? Też takie coś miałem :)

Dokładnie. A co to jest?
Dzisiaj rano odpalił bez problemu. Zobaczymy, czy to nie jest polepszenie na 1 dzień ;)
Tytuł: Budowa pompy paliwa
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Listopad 15, 2009, 17:36:20 pm
Sam nie wiem co to jest. Doskonale zastępuje to wężyk :)
Więc.. skoro nie widać różnicy, to nie jest potrzebne.
Co dziwne, miałem to i w Abimexie i w Roverze.