FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Car Audio => Wątek zaczęty przez: fazer151 w Listopad 11, 2009, 11:37:36 am
-
przez jakiś czas dobrze grało ale teraz to włacze radio przez pare sekund pogra i sie tuba wyłącza a na wzmacniaczu nie pali sie swiatelko Power
a jak gra przez te pare sekund to swiatelko Power przygasa tzn pulsuje ale nie mocno az sie wyłączy i tuba nie gra w czym leży problem
jest tak jak silnik wyłączony lub zimny niechce grać ale jak pojezdziłem troche wyłączyłem i włączyłem radio i tuba grała.. neiwiem to przez łądowanie?? (jeszcze nie wymieniłem regulatora) jak jeździłem to kontrolka nie przygasala power od wzmacniacza
dlatego że wzmacniacz zimny?? niewiem
-
Logika podpowiada, że prądu brak... Ile mocy żre ten Twój wzmacniacz?
-
max 370 W czyli RMS jakieś 170 około
a te ładowanie to spadek mam jak załącze bo mam normalnie 13.8 a jak włacze radio to jest 11 z hakiem.. może jest za małe ładowanie i wzmak sie wyłącza bo niedostaje prądu ciekawe czy jak zmienie regulator coś pomoże
-
To nie jest pobór tylko ile oddaje. Poboru może być i dwa razy tyle w zależności od tego jaką sprawność ma wzmacniacz... Nic dziwnego, że jak włączysz coś co żre kilkaset watów i pewnie jeszcze jest podłączone niezbyt grubymi przewodami to spada na tym napięcie...
-
PRZEWÓD ZASILAJĄCY : GRUBOŚĆ 5,5mm / DŁUGOŚĆ 6,1m
PRZEWÓD MASOWY : GRUBOŚĆ 5,5mm / DŁUGOŚĆ 1,2m
PRZEWÓD STERUJĄCY : GRUBOŚĆ 2mm / DŁUGOŚĆ 6,1m
PRZEWÓD GŁOŚNIKOWY : GRUBOŚĆ 2mm / DŁUGOŚĆ 2 X 5,5m
2 X PRZEWÓD RCA CINCZ EKRAN L + R : GRUBOŚĆ 3mm / DŁUGOŚĆ 6,1m
PLASTIKOWA OSŁONA RURKOWA NA KABLE : DŁUGOŚĆ 1,8m / ŚREDNICA 1,4"
a pobór jak zmierzę woltomierzem?? przy wzmacniaczu?
-
Pobór powinien być w instrukcji, albo na obudowie napisany ("power consumption" po angielsku to się nazywa).
Skoro masz woltomierz, to zmierz napięcie na akumulatorze i na końcu tych przewodów (czyli przy samym sprzęcie) najpierw przy wyłączonym, a potem przy pracującym wzmacniaczu. Zobaczymy jaki jest spadek napięcia...
(Najwygodniej to by było zapuścić jakieś jednostajne buczenie bo wtedy moc pobierana będzie na tym samym poziomie bez skoków).
A potem zmierz te napięcia jak odpalisz silnik. Jak już będziemy mieli komplet 6 napięć to będzie można powyciągać wnioski. :)
-
Kolego, a KONDENSATOR MASZ ?
-
Kolego, a KONDENSATOR MASZ ?
NIE
-
To pożycz od kogoś.
pamietaj że każde uruchomienie takiego sprzetu powoduje ogromny pobór prądu , dlatego powinienes zastosować kondensator, ktory powinien znacznie ograniczyc tak duzy pobór prądu przy starcie , dlatego że wzmacniacz pobierze najpierw prąd z kondensatora. sądzę że tutaj właśnie jest problem.
-
hmm u mnie koledzy jak jeżdżą to bez kondensatorów więc bym musiał kupić ile takei cuś kosztuje? i to trzeba łądować czy podłączam i wsio
-
Prosze bardzo - poczytaj trochę (http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q=kondensator+car+audio&btnG=Szukaj+w+Google&lr=&aq=0&oq=kondensator+car&fp=4e4c5cbfaaee3541)
Sam się dowiesz co jak po co dlaczego i do czego :)
-
nom ok ale niewiesz jaki najlepiej kupić (najtanszy)
-
Zanim kupisz kondensator za 200 - 300 zł to pomierz napięcia... :)
-
a przy wzmaku napięcie jest takie na wyłączonym silniku (włączone radio) prawie 11 ale poniżej
na zapalonym (włączone radio) jest 11 z hakiem jak przygazuje jest (włączone radio) 13.8 a jak wyłączone radio to też jest okolo 13.8 bez gazowania
-
No to panie kolego , pobór prądu przez ten wzmacniacz jest tak duży że alternator nie daje rady.
Wymontować, poprawić wszelkie połączenia elektryczne (wyczyścić papierem ściernym i zabezpieczyć) następnie jak już masz rozebrany warto wymienić szczotki, i ogólnie dokładnie wszystko wyczyścić, złożyć i wtedy sprawdzać.
Jeżeli dalej będzie nie tak możesz sprawdzić czy regulator napięcia już się nie kończy czasem, niestety nie inaczej niż przez podmianę na inny.
I co najważniejsze, zapewnić regulatorowi dobrą masę !
Tak samo w przypadku zasilania samego wzmacniacza i radia. DObra jakość połączeń, zwłaszcza masy to podstawa.
Dopiero wtedy można myśleć o kondensatorze.
-
mase wzmaka podłączyłem do śruby od dekla tam gdzie pompa paliwa ma mase a resztę sprawdzę i przy okazji wymienie tten regulator jak to zrobię to w tedy ten temat odkopię
-
Stingerek, kondensator to głupota w tym przypadku. sam niepotrzebnie kupiłem. musi być odpowiednie okablowanie i na 100% sprawna instalacja elektryczna w aucie. jak masz takie spadki to jak dla mnie albo masz za cienkie przewody, albo alternator Ci nie ładuje. skoro masz spadki do ok 11V to dla mnie wina lezy po stronie altka. Wzmacniacz pewnie się gasi bo akumulator jest niedoładowany i jest zbyt mały prąd. W Twoim przypadku kabel plusowy i minusowy powinny mieć grubośc 20mm2, dodatkowo na kablu plusowym przy akumulatorze dobrze byłoby mieć bezpiecznik 30A. Co do masy to moim zdaniem też za dobra nie jest. w poldku dobra masa w tyle jest na śrubie z mocowania amortyzatora. Najlepiej żeby masa stykała się z gołą blachą, lub była założona na dobrej śrubie. Z tego co napisałeś to masz cieniutkie kabelki, więc i tutaj trzebaby było wprowadzić zmiany. Ja mam u siebie 2 wzmacniacze, brak kondensatora. do wzmacniaczy leci kabel 20mm2, minusy mam na śrubach z amorków z tyłu. moc wzmacniaczy łącznie to 600W w RMS i przy max obciążeniu spadek na woltomierzu to 0,2V
kondensator owszem, gdy sprzęt w aucie jest porządny, ale wtedy przy basie mamy spadek do 9-10V. takie coś dzieje się zazwyczaj jak moc wzmacniaczy oscyluje w granicach 1000W RMS
-
Stingerek, kondensator to głupota w tym przypadku. sam niepotrzebnie kupiłem. musi być odpowiednie okablowanie i na 100% sprawna instalacja elektryczna w aucie. jak masz takie spadki to jak dla mnie albo masz za cienkie przewody, albo alternator Ci nie ładuje. skoro masz spadki do ok 11V to dla mnie wina lezy po stronie altka. Wzmacniacz pewnie się gasi bo akumulator jest niedoładowany i jest zbyt mały prąd. W Twoim przypadku kabel plusowy i minusowy powinny mieć grubośc 20mm2, dodatkowo na kablu plusowym przy akumulatorze dobrze byłoby mieć bezpiecznik 30A. Co do masy to moim zdaniem też za dobra nie jest. w poldku dobra masa w tyle jest na śrubie z mocowania amortyzatora. Najlepiej żeby masa stykała się z gołą blachą, lub była założona na dobrej śrubie. Z tego co napisałeś to masz cieniutkie kabelki, więc i tutaj trzebaby było wprowadzić zmiany. Ja mam u siebie 2 wzmacniacze, brak kondensatora. do wzmacniaczy leci kabel 20mm2, minusy mam na śrubach z amorków z tyłu. moc wzmacniaczy łącznie to 600W w RMS i przy max obciążeniu spadek na woltomierzu to 0,2V
kondensator owszem, gdy sprzęt w aucie jest porządny, ale wtedy przy basie mamy spadek do 9-10V. takie coś dzieje się zazwyczaj jak moc wzmacniaczy oscyluje w granicach 1000W RMS
bezpiecznik mam bo kable kupywałem za 80 zł firmy Peying czy jakoś tak itak myśle że to regulator a kable wymienie jak wymiana regulatora nie pomoże
-
też jeżdżę bez kondensatora przy jednym wzmacniaczu 300rms i jest normalnie. na początek podładuj akumulator, podłącz i wtedy zaobserwuj. jak będzie git to coś masz z ładowaniem.
-
W Twoim przypadku kabel plusowy i minusowy powinny mieć grubośc 20mm2
Ile ?
Kabel 20mm2 ?
człowieku.. wiesz że takim prętem to się zasila wieżowce ?
-
W Twoim przypadku kabel plusowy i minusowy powinny mieć grubośc 20mm2
Ile ?
Kabel 20mm2 ?
człowieku.. wiesz że takim prętem to się zasila wieżowce ?
Czytaj ze zrozumieniem Waćpan... 20 mm kwadratowych. Znasz wzór na pole koła? 20mm2 to jest 2,5 mm średnicy żyły. Wygląda na to, że fazer151 przewody dał dobre, a błąd leży w ładowaniu i słabym akumulatorze.
-
Generalnie stosuje się pojęcie przekroju ( bo mamy na myśli wówczas tylko i wyłącznie żyłę przewodu), o średnicy można powiedzieć że w tym przypadku mamy na myśli cały przewód wraz z izolacją powłoką itp (choć niektórzy używają i tego pojęcia raczej mało słusznie do określania przekroju przewodu). no grubość tego raczej nikt nie stosuje. stąd te nieporozumienia, więc pisząc posty warto zwracać uwagę posługując się raczej pojęciem przekroju przewodu.
jeśli chodzi o dobieranie przekroju przewodu.
s=3xPxL/ ρxUxΔUxcosφ
s - przekrój przewodu [mm²]
P - moc [W]
L - długość przewodu [m]
ρ - wspólczynnik przewodności dla miedzi = 57
U - napięcie [V]
ΔU - dopuszczalny spadek napięcia [V]
cos φ- mozna nie brac pod uwage nie jest on tutaj niezbędny
-
Czytaj ze zrozumieniem Waćpan... 20 mm kwadratowych. Znasz wzór na pole koła? 20mm2 to jest 2,5 mm średnicy żyły.
nie średnicy tylko promienia !
Sam nie znasz wzorów !
P = Pi * R^2
P/Pi = R^2
<sqrt>P/Pi = R
Pierwiastek z 20 / 3.14 = R
2.52mm = R
Czyli średnica takiego drutu to 5mm.
-
jak już to 6,4mm - wymiar raczej niespotykany jeśli chodzi o przekrój przewodu. dochodzi błąd związany z zaokrągleniem liczby Π raczej jest to przewód o przekroju 6mm.
kurde forum matematyczne się zrobiło
-
problemem był bezpiecznik 60 A co dostałem razem z kablami http://allegro.pl/item812909488_oprawka_bezpiecznik_kabel_konektor_komplet.html coś takiego
połączyłem kable bez i gra normalnie a bezpiecznik nie był przepalony
-
a ja mam inne pytanko:
poprzednie radio nie wylaczalo mi sie przy zapalaniu silnika, nowe sie wylacza a jest podpiete tak samo. da sie cos z tym zrobic ?
-
do dupy akumulator,mi na starym sie wyłączało,włozyłem nowe aku i nie wyłącza sie.
-
200sx, ze niby moj 4 miesieczny akumulator jest juz do dupy?
-
Oczywiście. Prosty przykład: jak jadę w trasę to odpalenie auta pod domem wyłącza radio, ale wystarczy, że ujadę 80-100km to kolejne 2-3 rozruchy już nie.
-
a widzisz. moje gasnie i po 120 kilometrach. i co najdziwniejsze, 2 czy 3 razy na 100 sie nie wylaczy.
-
mi radio zawsze gaśnie przy rozruchu. a aku mam git więc to nie jest reguła.. w radiu może byc system który przy spadku napiecia poprostu chwilowo usypia radio...
-
w radiu może byc system który przy spadku napiecia poprostu chwilowo usypia radio...
Mądrze gada, polać mu soku.
-
czy kondensator na plusie do radia by pomogl ?
-
Raczej wątpię. Potrzebny byłby raczej mały akumulatorek podtrzymujący i dioda separująca od reszty auta. Ale pytanie jest "po co"? Współczesne samochody mają specjalnie tak skonstruowaną stacyjkę, że przy kręceniu rozrusznikiem wszystko inne poza zapłonem i pompą paliwa się odłącza.
A co do samych radiów to nowsze sprzęty mają mniejszą tolerancję napięcia zasilającego i nie są przewidziane do pracy przy niższym niż o 10%. Stary sprzęt miał inaczej i np grał jeszcze przy 7V (sprawdzone). :D