FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Michael w Listopad 14, 2009, 20:14:50 pm
-
Witam serdecznie mam takie pytanko składam silnik dohc turbo misz masz fiata 132 lanci itd i mam pytanko chce zamontowac zewnetrzna pompe paliwa elektryczna oczywiscie i moje pytanie brzmi jakie ona ma dawac cisnienie zeby wykarmic auto z turbo i ewentualnie czy polecacie jakas konkretna pompe paliwa ?? Pozdrawiam
-
zeby nakarmic turbo to musisz wziąc pod uwagę wiele rzeczy a cisnienie popy paliwa to najmniejszy problem bo zwykla pompa z GSI by to ogarnela pewnie.
To gaźnik ? wtrysk ?
-
popy paliwa to najmniejszy problem bo zwykla pompa z GSI by to ogarnela pewnie.
chyba żeś się z choinki Chłopaku urwał :lol:
Jeżeli nie jesteś pewien, to proponuję dobierać pompę od aut z TURBO, np.: SAAB, VOLVO.
Możesz pomyśleć o pompach WALBRO, mają bardzo dobrą opinię w światku kręcenia silników.
Kolega z forum www.sierrafan.pl (Kriss) w swoim 2.0 turbo (190 KM, 345 Nm) zastosował pompę WALBRO, najwyższy model, ciśnienie robocze max 6 bar, koszt około 400 zł.
Pompa bardzo wydajna, niestety nie pamiętam symbolu :?
-
miałem nic nie pisać ale to zrobię.
Google Twoim przyjacielem jest a allegro skarbnicą wiedzy i okazji.
Jeśli rwiesz się na zaturbianie starego dohca to powinieneś umieć sam znaleźć rozwiązanie problemu doboru pompy. Odpowiedź jest prosta, musisz tylko chwile poszukać.
-
ja sie nie rwe tylko jestem na finiszu i po prostu rozwazam pewne opcje i myslałem ze moze ktos bedzie tak dobry i cos doradzi chodzi mi tylko o to zeby ta pompa koniecznie była zewnetrzna bo nie chce robic suger tank itd
-
walbro to 255hp (255 litrow / godzine ) ale taka pompa to przegięcie , wystarcza do 400 KM .
Poszperaj za pompami z samochodów z mechanicznym wtryskiem (stare mercedesy , VW ) one mają duże wydajności i dają jakieś 6-7 barów no i są tańsze niż walbro . Zakładając że będziesz pompował w granicach 1 bara a ciśnienie na listwie to 3,5 bara potrzebujesz żeby pompa dawała rade do 4,5 bara , pozostaje kwestia wydajności a ta jest zależna od mocy jaką chcesz uzyskać
pozdrawiam !!
-
Powiem szczerze, że ja bym brał pod uwagę pompę od Saaba 2.3 T.
Nie znam ciśnienia, poza tym pompa jest co prawda wew. ale ten motor z tą pompą ma potencjał, w serii 170 koników. Nowa BOSCHa kosztuje 220 zł.
Nie wiem jak ma się sprawa z Volvo.
-
Ja wiem ze kumpel który ma silnik dohca turbo z cromy zakłądał pompe zewn uniwersalna i twierdzi ze jego pompa wydajnosc 3 bary daje rade ?? co o tym sadzicie czy pompa 3 barowa da rade ??
-
dokładnie pompy z VW merca i forda od K jet tronic albo KE jet tronic .
-
No tak tylko ze wszystkie to pompy ida bezposrednio do baku a tego bym nie chciał wolałbym miec pompe pod maska ewentualnie jest tez mozliwy układ 2 pompowy gdzie jedna pompa daje paliwo na mniejszy zrobiony uspawany zbiornik z którego druga pobiera bezposrednio paliwo na listwe wtryskowa
-
walbro to 255hp (
Spokojnie mieści się w baku zamiast pompki GSI/ROVER.
-
no ale jam am bak fiatowy a nie roverowy i nie bardzo chce go zmieniac dlatego pytam o pompy zewnetrzne
-
z zewnetrznych to pompka z trucka gsi (czy tam mpi) ,
cis. to nie problem ,przy 4.5bara bedzie pracowala ,
gorzej z wydajnoscia ,bo ma ~80l/h ,wiec trzeba by bylo dac dwie takie pompki rownolegle
-
... jest tez mozliwy układ 2 pompowy gdzie jedna pompa daje paliwo na mniejszy zrobiony uspawany zbiornik z którego druga pobiera bezposrednio paliwo na listwe wtryskowa
Oo, na taki sam pomysł wpadłem jakiś czas temu :D, chcąc rozwiązać problem przerw w podawaniu paliwa przy ostrzejszej jeździe :evil: Bo przegrody w zbiorniku jakoś nie radzą sobie z utrzymaniem paliwa przy pompie :mrgreen: A że jak się uda to może i turbo będzie, więc proroczy wydaje się pomysł KGB na 2xpompa truck MPI. Ze względu na cenę i zewnętrzny montaż właśnie :)
-
prosze bardzo
http://moto.allegro.pl/item802752877_mercedes_audi_ford_6_bar_pompa_paliwa_nowa.html
-
Przecież nie chodzi o to aby ciśnienie było większe, bo i tak zalecane dla większości aut z sekwencyjnym wtryskiem jest 3-4bar tylko chodzi o przepustowość pompy l/h.
-
No wiec własnie czli układ 2 pompowy lub mocna pompa jedna z wydajnosci np 6 barów dzieki pozdro
-
lub mocna pompa jedna z wydajnosci np 6 barów
Mylisz dwie rzeczy
-wydajność pompy podawana w l/h(litry na godzinę)
-ciśnienie robocze które jest podawane w barach
Możesz nawet dać pompę o cisnieniu 20barow ale jak przez godzinę pracy napełni pól szklanki do herbaty to raczej nie będzie się nadawać
-
Widać, że straciłeś kilka dni i nic, nawet nawołanie do googli nic nie dało.
Zamiast kombinować z dodatkowymi pośrednimi zbiornikami lub/i 2 równoległymi pompami zastosuj porządną pompę dającą te 3,5 bara przy sporej wydajności - nawet 255 walbro może być, od przybytku głowa nie boli, prądu tyle samo zeżre co mniejsza a na przyszłość będzie jak znalazł. W kwestii uciekania paliwa na boki to więcej benzynki w baku trzeba mieć i nie narzekać.
Większość fiatów i lancii 2.0 turbo miała pompy dające ciśnienie min 3 bary i wydajność 130l/h (były i mniejszej i większej wydajności).
-
Szukałem kombinowałem przez wujka googla itd ale doszedłem do wniosku ze chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie pompa walbro lub tez cos podobnego
-
troszke halasuje jak sie ma cichy silnik :) ale daje rade :D
-
Jak piszemy o hałaśliwości to trakowa pompa jest tak głośna, że mimo hałasu zjechanej ohvki słychać ją w czasie jazdy. Tzn mowa tu o polonezie tracku bo akurat miałem wątpliwą przyjemność? jeździć wczoraj tym wynalazkiem.
-
W kwestii uciekania paliwa na boki to więcej benzynki w baku trzeba mieć i nie narzekać.
Odkrywcze bardzo... Ale ostatecznie temat nie o tym.
Truck mpi to był??
-
Nie musi być odkrywcze. Wystarczy, że jest prawdziwe i mieści się w ramach toczącej się dyskusji.
odpowiedzi na swoje pytanie raczej powinieneś szukać na "nowym" lub "starym" forum FSO AK lub poświęcając chwile na szukanie http://nysamotor.w.interia.pl/truck/dane_techTst.html
Jak widać moment i moc pokrywa się z gsi.
-
Miałem na myśli pytanie czy ten hałasujący to było mpi :mrgreen: Bo jeśli ta zewnętrzna pompa tak wyje to co dopiero dwie zrobią :lol:
-
... jest tez mozliwy układ 2 pompowy gdzie jedna pompa daje paliwo na mniejszy zrobiony uspawany zbiornik z którego druga pobiera bezposrednio paliwo na listwe wtryskowa
Oo, na taki sam pomysł wpadłem jakiś czas temu :D, chcąc rozwiązać problem przerw w podawaniu paliwa przy ostrzejszej jeździe :evil: Bo przegrody w zbiorniku jakoś nie radzą sobie z utrzymaniem paliwa przy pompie :mrgreen: A że jak się uda to może i turbo będzie, więc proroczy wydaje się pomysł KGB na 2xpompa truck MPI. Ze względu na cenę i zewnętrzny montaż właśnie :)
no pomysł w zasadzie genialny gdyby nie małe ale , 2 pompy = dwa razy większa szansa ze któraś padnie i narobi balaganu a w turbo motorach to bywa efektowne :) , po drugie cena z tego co sie orientuje to walbro kosztuje coś koło 350 i mamy jedna markową nowa pompe i zapominamy o sprawie a nie dwa parchy za króre musimy zaplacic powiedzmy 250 zł . Jak chcecie oszczędzać to pompy paliwa z bmw maja 160L /h wydajnosci i sa tanie , w e34 sa zewnetrzne do tego (mam taką )
-
Jak chcecie oszczędzać to pompy paliwa z bmw maja 160L /h wydajnosci i sa tanie , w e34 sa zewnetrzne do tego (mam taką
jak możesz, to podaj jakiś symbol/nr katalogowy tej pompy, bo na allegro pompy do e34 są w większości wew (do baku).
Pozdr :)
-
Własnie jezeli chodzi o to pompe od e34 moze pokazesz jakies jej zdjecie itd ?? chcetnei bym sie nad czyms takim zastanowił
-
zdjęć jest dużo na allegro, tylko ja natknąłem się na pompy wew.
-
są i takie i takie , ja mam zewnętrzna
-
no ja sie rozgaldałem i nie mogłem znalezc zewnetrznej jezeli ktos takowe zdjecie posaida albo linka do jakiejs aukcji z taka pompa to bede wdzieczny pozdro
-
no ja sie rozgaldałem i nie mogłem znalezc zewnetrznej jezeli ktos takowe zdjecie posaida albo linka do jakiejs aukcji z taka pompa to bede wdzieczny pozdro
http://allegro.pl/item796161497_pompa_paliwa_opel_kadett_vectra_omega_calibra.html
2min szukania. Do turbo się nada skoro obsługuje też leta.