FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Tomek_ w Listopad 19, 2009, 14:44:45 pm
-
witam
postawiłem auto na cegłach aby zobaczyć do skrzyni - wizja lokalna i wymiana oleju
mniej więcej oto co zobaczyłem
sporo czarnych plam, mieszanina piasku i oleju niewiadomego pochodzenia, niewielkie - np na korku spustowym oleju ze skrzyni się nie będe przejmował bo nie ma tego wiele ;)
zastanawiaja mnie 3 rzeczy
1. olej cieknie w okolicach dźwigni zmiany biegów
2. pomiedzy wałem napędowym, a skrzynią (może jest to część skrzyni) jest dość mokro
3. najprawdopodobniej woda/płyn chłodniczy kapie ze skrzyni, prawdopodobnie spływa i tam kapie, jedna kropla ca kilka minut :roll:
uszczelka pod głowicą ?
robić coś z tym fantem, czy "ten tym tak ma" ?
ps. przepraszam za tamten wątek :roll:
-
1. Dokręć wybierak?
2. Wymień uszczelniacz?
3. Może przewód nagrzewnicy puszcza?
Strzelam bo nie widzę. Wyciągaj skrzynie i rób, wymienisz od razu olej, sprawdzisz łożysko sprzęgła, przegub może nawet samo sprzęgło jak będzie konieczność.
Jak coś jest nie tak to oczywiste powinno być, że robić tak żeby zrobić i mieć święty spokój.
-
1. Cieknie , czy poprostu jest tam olej ? Wybierak powinien byc nasmarowany olejem i jego obecnosc w tym miejscu jest naturalna.
3. Sprawdz dokladniej co to jest , moze deszczowka z podszybia cieknie ?
-
1.guma na wybieraku prawdopodobnie uszkodzona(mozna ja podgladac od gory po sciagnieciu mieszka i kolejnej gumy w nadwoziu)
2.jezeli olej jest na przegubie elastycznym miedzy skrzynia a walem wskazuje to na zużyty uszczelniacz skrzyni
3. nad skrzynia biegow - (dzwonem) masz przewody idace do nagrzewnicy sprawdz opaski i przewody czy nie maja dziurki. oraz czy zaworek po letnim przestoju nie kapie.(lubi cieknac z tego bolca co z niego wychodzi do sterowania)
wycieki skrzyni jezeli nie powoduja pozostawiania sladow po dluzszym postoju mozna uznac za"normalne" sprawdz stan oleju w skrzyni i uzupelnij. jezeli nadal nie bedzie zostawiac sladow to nie przeszkadza w użytkowaniu
-
jest tam olej, na krzyżaku nie ma oleju, ale z tego co widziałem w serwisówce to się nazywa "pokrywa tylna skrzyni biegów" jest na stronie 127 (o ile się nie myle) wychodzi z tego jakieś cięgno, trzymane przez pręt :roll: (fachowe terminy :roll: )
poziom oleju uzupełniłem w sumie nie brakowało dużo, palcem wyczuwałem olej, dolałem ok 150ml, olej był czysty w skrzyni
możliwe że to nagrzewnica/ przewody gumowe, musze to sprawdzić, nie pomyślałem o tym wcześniej
zaworek ledwo kapie - jest super dobrej jakości :| ale tylko podczas jazdy (ciśnienie) oraz nie na tyle aby dotrzeć do skrzyni
edit
przeglądam serwisówke, mozliwe że chodzi o mocowanie dżwigni zmiany biegów, musze wejść z serwisówką pod auto i obczaić dokładnie :roll:
-
skrzynia cieknie albo przez tył albo przez odpowietrznik (niedaleko dzwonu na górze ) albo przez gumę mieszka wybieraka . Często po kilku latach guma się rozmiękcza i słabo dolega do drążka . Wyciek z przekładni licznika jest normalny :)