FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Grażyna w Listopad 29, 2009, 10:41:25 am
-
Panowie aż strach sie przyznać ale nie moglem wczoraj odkręcić miski olejowej cudowałem 6 godzin i miska nie chciała wyjść wachacz sciagalem dolny myslalem ze zbije ta belke od zawieszenie ale walilem w nia i ani drgneła :? jak ją wyjać bo chce wymienic uszczelke :?:
-
najlepiej wyjac silnik. albo chociaz podniesc go do gory. zdjecie wahacza nic nie da. belka jest przykrecana do podluznic. wiec albo silniik w gore albo w ogole go wyjac
-
ja pierdziele to fest zeby wymienic uszczelke na misce silnik trzea wyciagac :shock:
-
niestety tak jest skonstuowany ten samochod :D mozna tez uniesc silnik. ale wtedy i tak czy siak bedzie zalozyc ta nowa uszczelke
-
dokładnie . odkręcasz dwie poduszki silnika od belki i dźwigasz silnik np za skrzynie biegów . i wyjmiesz . Zdaje się że trzeba zdjąć jeszcze stablilizator, przynajmniej w DF .
-
Silnik do góry maksymalnie ile się da i popuść śruby od belki zawieszenia, żeby poszła trochę w dół, będzie Ci przeszkadzał smok od pompy, ale wyjdzie.
-
Ja w Borku odkręcałem poduszki silnika od belki, pod skrzynie lewarek i na maksa do góry. Trzeba jeszcze odkręcić mocowania stabilizatora od podłużnic i opuścić stabilizator na dół. Miska wtedy wychodzi bez większego problemu do przodu.
-
Silnik do góry maksymalnie ile się da i popuść śruby od belki zawieszenia, żeby poszła trochę w dół, będzie Ci przeszkadzał smok od pompy, ale wyjdzie.
najbardziej optymalny sposób...
-
czyli jak odkręcę poduszki silnika i podniosę za skrzynie go do góry i odkręcę stabilizator to powinna wyjść ? będę musiał próbować jak będzie trochę czasu. bo muszę lecieć na kanał z tym. a powiedzcie mi czy mocno się tą miskę dokręca bo ja urwałem jedna śrubkę i się teraz boje dokręcać mocno :| chyba wymienię wszystkie śrubki na nowe i lekko powkręcam żeby nie pourywać. a bez jednej śrubki nie będzie ciekło :?:
-
No w jakimś celu po to jest nawalone gęsto tych śrubek, żeby był odpowiedni docisk do uszczelki i uzyskanie szczelności, nie ryzykował bym eksploatacji bez jednej z nich. Śrubki trzeba dokręcać z wyczuciem... jak będzie za lekko to będzie cieknąć, za mocno też nie może być :mrgreen:
Zapomniałem dodać w swoim poście... stabilizator od podłużnic musisz odkręcić i go przegiąć w dół.
-
czyli będę musiał rozwiercić jakoś ta zerwaną i nagwintować na większą śrubę. Kolego Maxiu#1935 weź i wyczuj jak tamta nawet do końca nie dokręciłem i się urwała :|
-
Kolego Maxiu#1935 weź i wyczuj jak tamta nawet do końca nie dokręciłem i się urwała :|
No tak niestety juz jest... Ja tak samo zrobilem w skrzyni biegów jak zmieniałem uszczelke pod ta "klapke" od dołu... ;/
-
myślicie że rozwiercenie i nagwintowanie na większą śrubkę to dobry sposób czy macie coś lepszego ?
-
:P no mało dokładnie to brzmi to co napisałem. No niestety ani w Morawskim, ani w Trzeciaku nie jest napisane z jakim momentem trzeba dokręcić te śrubki...
-
Jak nie masz wyczucia, to polecam klucz dynamometryczny.......
Jak za mocno dokręcisz to poprzeciągasz miskę w miejscach otworów i dalej będzie ciekło.
Jak dobrze sie pobawisz to możę uda się rozwiercić tak jak jest, czyki M6
Jeśli do końca nie doszła i sie urwała to może był "zasyfiony" otwór...
Jeśli urwana jest na prostym odcinku to możesz dać płaskownik pod śruby obok.
Przy wyjmowaniu miski belkę też radzę odkręcić.
-
myślicie że rozwiercenie i nagwintowanie na większą śrubkę to dobry sposób czy macie coś lepszego ?
hmm lepiej nie... sa takie specjalne narzedzia do odkrecania takich srub... takie jakby wiertła z lewym gwintem. Robisz otworek mały w srubie i wkrecasz to wiertełko.. wkrecajac wiertełko wykrecasz srube :) Pare zlotych kosztuje z castoramie chyba. Nie wiem jak z trwałoscia tych narzedzi...
-
Pare zlotych kosztuje z castoramie chyba. Nie wiem jak z trwałoscia tych narzedzi...
i nie chcesz wiedzieć.........
jak są śruby 8.8 to lepiej poszukać jednego a markowego.
-
będzie trzeba coś poszukać tylko ciekawe czy ja w tej śrubie dziurę wywiercę :?:
-
a jeszcze lepiej wziąć migomat i postawić bobki a następnie do bobków dospawać nakrętkę . a w 90 % udaje się wykręcić urwaną śrubę bardzo twardym i cienkim punktakiem i młotkiem . wiercenie to ostateczność . a co do odkręcania belki to jedyne ułatwia późniejszy montaż miski z nową uszczelką . Posmaruj uszczelkę reinzosil em i skręć delikatnie odczekaj 10 min i skręć mocniej . jak zauważysz że uszczelka zaczyna wyłazić z pod miski przy śrubach to znaczy że jest już lekko za mocno dokręcona . reinzosil daje dodatkowo funkcję kontry dla śrub miski i nawet jak puści simmering i leje się po misce śruby się nie odkręcają samoistnie . Pamiętaj tylko by nałożyć cienką warstwę bo bedziesz miał problem przy późniejszym demontażu . Warto jeszcze poluzować śruby na łącznikach , w DF trzeba jeszcze odkręcić drążki reakcyjne ale w szerokim caro chyba stabilizator mieści się między nimi .