FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: TruckFan w Grudzień 01, 2009, 15:35:18 pm
-
Poniewaz to moj pierwszy post to pozdrawiam wszyskich serdecznie.
Wracajac do tematu.
Od jakiegos roku powoli przywracam do zycia Trucka z 97r w wersji DC.
Latem zostala ladnie zrobiona blachowa i wszystko co sie dalo z zawieszenia oraz hamulcow.
Poszlo na to 3,5 tys. :D
Poniewaz poldek ma 265000 nalotu przyszla pora na szeroko rozumiany naped :)
Szczesliwy (dla mnie) traf sprawil ,ze stalem sie posiadaczem Poloneza ATU z 2000r
Kolega zrobil "szkode caLkowita" masakrujac prawy przod
Na szczesnie silnik nie tkniety(nawet alternator ocalal)
oberwal w zasadzie tylko akumulator, chlodnica z wiatrakiem i zbiornik wyrownawczy.
Bede szczerze zobowiazany za wszelkie porady zwiazane z wymiana silnika i skrzyni.
Wolalbym wymienic silnik razem z osprzetem ,ale jak patrze na roznice w budowie to jestem lekko przestraszony.
Prosze o porady, informacje, instrukcje.
Z gory dziekuje i pozdrawiam.
TruckFan.
-
TruckFan, silniki nie różnią się niczym praktycznie oprócz układu dolotowego i wydechowego,jeśli masz dawce i wszystkie części to przekładasz plug and play
-
a jaki to GLI ? bosch czy abimex ?
truck plus czy nie ?
-
TruckFan, silniki nie różnią się niczym praktycznie oprócz układu dolotowego i wydechowego,jeśli masz dawce i wszystkie części to przekładasz plug and play
Co rozumiesz jako PandP ???
Zmienia sie wrtysk wiec pewnie inny komp, wiazka , pompa paliwa i diabli wiedza co jeszcze. :mrgreen:
Chodzi o to co musze wymieniac ,a co bedzie pasowalo ze starego osprzetu.
Opcja wymiany samego bloku z glowica tez chyba nie musi byc tak prosta jak z pozoru wyglada. Moze sie myle ,ale mocowanie dolotu w glowicy GSI jest lekko zmienione w stosunku do GLI wiec trzeba by rzezbic.
Z doswiadczenia wiem ,ze z pozoru proste Swapy wcale nie musza takie byc :lol: dlatego wlasnie pytam sie tutaj.
Jesli ktos zna dokladne roznice w budowie tych osprzetow i wie na co zwracac uwage to i co moze sprawic klopot to bede wdzieczny za informacje.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 01 Gru 2009 16:31 ]
a jaki to GLI ? bosch czy abimex ?
truck plus czy nie ?
Truck Plus ,wtrysk boscha.
-
Ale to chcesz zostawić w trucku boscha i włożyć silnik od GSI, czy przełożyć też wtrysk?
Jeżeli zostawiasz "stary wtrysk", to wystarczy nawiercić w głowicy i nagwintować otwory pod szpilki od "starego" kolektora. Na tym modyfikacje się kończą.
Jeżeli chcesz mieć GSI, to przekładasz z dawcy cała wiązkę.
-
Ale to chcesz zostawić w trucku boscha i włożyć silnik od GSI, czy przełożyć też wtrysk?
Jeżeli zostawiasz "stary wtrysk", to wystarczy nawiercić w głowicy i nagwintować otwory pod szpilki od "starego" kolektora. Na tym modyfikacje się kończą.
Jeżeli chcesz mieć GSI, to przekładasz z dawcy cała wiązkę.
Wolalbym zostawic GSI. Podobno to najbardziej dynamiczna wersja silnika 1.6.
Przynajmniej tak twierdzil jeden mechanik cytuje: "wreszcie ten silnik w miare jedzie " :mrgreen:
Piszesz ,ze wiazke , a komp, immo itd. :?:
O ile mechanika nie stanowi dla mnie problemy to nadmiar wszelakich kabli juz tak :?
Zostawienie starego osprzetu jest ostatecznoscia.
Naprawde nie wiem jak sie do tego zabrac :?: :!:
-
masz caly samogod ,to przekladaj kompa z wiazka ,
nie zapomniej przelozyc stacyjki z GSI :D
-
masz caly samogod ,to przekladaj kompa z wiazka ,
nie zapomniej przelozyc stacyjki z GSI :D
Tak sprobuje zrobic.
W razie ewentualnych problemow bede pytal o konkrety w tym temacie.
Pozdrawiam.