FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Michael w Grudzień 03, 2009, 10:54:04 am
-
Witam mam pytanko buduje mocnego dohca i puki co mam skrzynie fiata 132 ze skosnym drazkiem ale chciałbym ja zastapic pionowym tyle ze boje sie ze skrzynia fiata 132 tego nie wytrzyma.Czy silnik dohc da sie spiac z n9 z sciery i potem czy da sie spiac ta skrzynie z wałem fso badz skróconym wazonym fiata 132 ?? i tak naprawde jakie przeróbki bede musiał wykonac pod zamontowanie n9 rozbijanie tunelu ciecie innego miejscan a drazek jak wyglada sprawa flanszy ?? pozdrawiam Michał
-
Tyle samo , co przy zakladaniu n9 do silnika rovera (patrz kolega Bocian). Nie wiem czy wiesz , ale do skrzynii fiatowskiej mozesz dokupic nakladke , na wybierak, aby p&p miec drazek pionowy. Co do wytrzymalosci , to wydaje mi sie , ze fiatowa powinna byc podobna do fordowej i IMHO gra nie warta swieczki. Ale to juz niech lepiej wypowie sie ktos z doswiadczeniem.
-
Skrzynia 132 wytrzyma bez problemu, chyba ze wkładasz silnik z delty 2.0 16V turbo który miał ponad 200Km i 300Nm to może być problem, ale ze sprzęgłem bo w obudowę skrzyni wejdzie maksymalnie 215 mm a te wersje miały już większe sprzęgło 230mm czy coś koło tego
-
Nie sprzegło to nie problem narazie mam załozone 215mm ale odałem druga tarcze do radzikowskiego zeby zrobił mi spieka wiec to nie problem no ja celu w cos koło 200 -220 koni i 300 nm wytrzyma to skrzynia fiatowska ??A silnik to potrzciwy dohc z argi ze zmieniana głowica wtryskiem odprezony i doładowany itd
-
BTW, już pisałem, ale się powtórzę że skrzynia N9 znosi bez pyknięcia 300 Nm.
-
Ok dzieki ale w takim układzie ile zniesie nowa dopiero robiona skrzynia dohca ?? i pytanie jest sens bawic sie w n9 czy pozostać przy skrzynia argi pozdro
-
Zostaw skrzynię z Argi.
Ewentualnie jak most nie zniesie tej mocy to zmiana mostu na ten z Volvo.
-
Elwood#1887, u mnie weszło sprzęgło 230 czy coś koło tego i problemu nie ma. Nie wiem dlaczego piszesz, że max 215mm.
A co do tematu, to skrzynia wytrzyma, zwłaszcza jak piszesz, że była dopiero co robiona.
-
Elwood#1887, u mnie weszło sprzęgło 230 czy coś koło tego i problemu nie ma
No 215 to tez kolo 230 :P
Z tego co wiem to nawet przy adaptacji pod RWD tych silników stosuje się konwersje na sprzęgło 215mm z tego powodu ze o ile powiedzmy tarcza i docisk wejdą w obudowę sprzęgła(ale porównując fordowska tarcze i docisk 233mm do obudowy sprzęgła fiata średnio to widzę, skoro 215mm jest prawie na styk) to problem jest pierwszy z tym ze skoro większe sprzęgło to i większe kolo zamachowe, a jak większy zamach to wieniec rozrusznika jest w innym miejscu niż oryginalny(bardziej oddalony od osi wału) i rozrusznik nie pasuje. Kolejna sprawa to taka iz tarcza 230mm fiata/lancia według moich danych ma już inny wieloklin(większa ilość zębów-coś mi świta ze 23 zamiast 21) niż starsze wersje w RWD,ale być może oczywiście pasujące tarcze o średnicy 230mm istnieją
Nie wiem jak wygląda sprawa wieńca zębatego dla rozrusznika czy jest taki sam czy już zmieniony podobnie jak wieloklin sprzęgła
Istnieje możliwość użycia obudowy sprzęgła od 132 2,5 D która to jest znacznie większa niż obudowa silnika benzynowego ale problem polega na tym ze otwory mocujące na silnik nie spasują- są szerzej i trochę w innym miejscu
-
docisk jest u mnie oryginalny od lancii dedry, a tarcza sprzęgła pochodzi z fiata ducato 2,5 diesel ( czy tam może td ) i wieloklin się zgadza :). Rozrusznik siedzi na dorabianych mocowaniach wiec z tym problemu nie ma.
-
Rozrusznik siedzi na dorabianych mocowaniach wiec z tym problemu nie ma.
Ale o tym nie pisałeś :P, wiec w normalna obudowe dalej max to 215mm. Od ducato pasuje tez tylni uszczelniacz wału korbowego -ten duży
-
No to ja jeszcze wtrace czy w takim układzie tarcza 215 zrobiona na pełny spiek bedzie duzo trwalsza od orginalnej tarczy i czy jest sens robic spieka wiadomo ze auto nei bedzie służyło do jazdy jak emeryt od tego mam Bmw ale do szaleństw i wykorzysytawnia doładowanego silnika ?? a co sadzicie o skrzyni łady z hydraulicznym sprzegłem moze to bedzie optymalny i zloty srodek na taki silnik ??
-
Skrzynie z Łady sobie odpuść, w kwestii doświadczeń ze spiekiem na co dzień możesz spytać Vana#1860, bo on ma w swoim.
Oczywiście spiek jest o wiele wytrzymalszy od serii.
-
Walezy wsadził do swojego 131 2,0DOHC skrzynię N9 ale ZTCP dla tego że miał możliwość dokupić przełożenia bardziej optymalne do sportu tj. długą jedynkę (coś koło 2,9) oraz krótkie i ciasne pozostałe biegi.
Zagadaj z nim może jeszcze ma tą skrzynię ale uprzedzam że cena będzie niewąska.
-
wience w DOHC są takie same w 1.6;1.8;2.0;2.0 T roznia sie tylko rozstawy mocowan docisku i powierzchnie współpracy tarczy
Ja mam 2.0 16v DOHC spiete ze skrzynia 131 i jedynie musialem zmienic docisk z wyciąganego na wciskany.
Spiek nie jest trwalszy od zwykłego sprzegla 230mm (trwałość liczona w liczbie włączen)
Natomiast jednostkowo moze przenosic wieksze momenty
ale sadze ze 230tka wystarczy w zupelnosci