FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: waldi919 w Grudzień 03, 2009, 16:24:41 pm
-
Panowie czy przerabiał ktoś z was ten temat? Wiem że są dostępne koła do zmiany ale ja pytam czy można i o ile je zmienić w DOHC. Ja przerabiałem to w OHV i Malaczu. Zdawało to egzamin i jestem ciekaw jak to wygłąda na tym silniku. Coś kiedyś czytałem że Piotrek#389 w padlinie coś takiego czynił :lol: więc jesli można to proszę o jakieś sugestie.
-
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=28&postdays=0&postorder=asc&start=90
na dole strony, osobiście polecam ruszyć tylko samym wydechem
-
Dzięki śliczne i o to mi chodziło :lol:
-
Elwood z archeologii masz 5 :) przypomniałeś mi stary temat, kawał historii ale przynajmniej dużo "treściwego" napisane.
-
Koledzy mam jeszcze takie pytanie- jak rozpoznać koła rozrządu?
Tzn wiem który wałek jaet który tylko wydaje mi sie że koła są pomylone
-
to moze Ci sie przydac.. (http://rds6.republika.pl/images/rozrzad20.jpg)
przestawianie kol cwiczylem na dwa sposoby: i na obu odkreconych i tylko na wydechowym i z tego co pamietam, to na obu kolach cos bylo czuc. ale ja na gazie tylko ganialem, wiec sam wiesz..
-
Co tak dokładnie da opóźnienie wałka wydechowego o jeden ząbek? Czy nie zmniejszy momentu w dolnym zakresie obrotów? Chodzi mi o to czy nadal będzie tak żwazo przyśpieszał z dołu jak w serii?
-
przesuwa moment w gore
-
Zaczyna ciągnąć około 300 obr wyżej ale jest zdecydowanie lepiej w zakresie srednich prędkośći obrotowych od jakiś 2700 do 4000
-
pit, rysunek jest ok (mam taki) tylko na kołach które posiadam nie ma żadnych liter- A, S. więc jak je rozpoznać? zadawałem to pytanie wielokrotnie- nie otrzymałem odpowiedzi.
-
wrb, kola roznia sie polozeniem tej malej dziurki wzgledem polozenia walka rozrzadu, przyjrzyj sie rysunkowi to wyczaisz roznice
-
zwróć uwagę na ustawienie otworów do ustawiania rozrządu względem otworów "sworzni" ustalających koła na wałkach. To jest kluczem zagadki.
-
Faktycznie i raczej nie można ich pomylić.
-
czyli na kole wałka wydechowego znak (według zegara, godzina 12 na linii przechodzącej przez oś wałka i otwór na trzpień ustalający) jest na 5 minut po godzinie 12 a na kole wałka ssącego za 5 minut 12, topsze kompinuję?
-
Dokładnie :) topsze piszesz :lol: