FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Opony Felgi Śruby => Wątek zaczęty przez: Cichy18 w Grudzień 04, 2009, 17:04:39 pm
-
Wydaje mi się ze powinno być 2,2 bara. Ale pewien nie jestem. Pozdrawiam
-
Obecnie z przodu mam 2.1 a z tylu 2.0 Przy mniejszym cisnieniu z tylu zauwazylem ze poslizg tylnych kol jest trudniej opanowac
-
Przy mniejszym cisnieniu z tylu zauwazylem ze poslizg tylnych kol jest trudniej opanowac
A nie lepiej?
Ja mam wielosezonówki, nie wiem jak wlasnie wbic wiatru. W lato to wiadomo ze sporo zeby nie bylo oporów, ale w zime to trza spuscic na mniej co nie? Zeby była wieksza powierzchnia stycznosci z podlozem. Wtedy lepsza przyczepnosc... Dobrze prawie?
-
Producent, prawda, zaleca seryjne koła pompować odpowiednio 1,8 przód; 1,9 tył [atm]
-
ale w zime to trza spuscic na mniej co nie? Zeby była wieksza powierzchnia stycznosci z podlozem. Wtedy lepsza przyczepnosc... Dobrze prawie?
odwrotnie
-
Zeby była wieksza powierzchnia stycznosci z podlozem. Wtedy lepsza przyczepnosc... Dobrze prawie?
dobrze by było aby gumy zimowe były troche węższe od letnich co naje większy nacisk na 1cm2 przy czym opony zimowe są ulepione z miększej mieszanki niż letnie co daje tzw. wgryzanie sie w snieg (lepsza przyczepność)
w DF dmuchnąłem 1.9 (przód i tył)
-
No te wielosezonowe są wlasnie takie miekkie. W lato piszcza takim "niskim" glosem :)
To nabije 2.3 i bedzie spokoj...
-
2.1 w zimówkach teraz, bo jak śnieg spadnie to zejdę do ok 1.9-2.0
-
A czemu aż tyle? Ja mam 1,7 i 2,0 zgodnie z instrukcją.
-
1,7? :shock: przecież to jest flak totalny.
-
przód 1.9 tył 2.0 :)
-
1,7? :shock: przecież to jest flak totalny.
Do Kombi ma niby być 1,8. Ale pompuję po 2,0, bo na 1,8 wygląda jakby stał bez powietrza.
-
Ja tam dmucham 2.6 tył 2.3 przód :P
-
1,7? :shock: przecież to jest flak totalny.
Uważam, że skoro fabryka tak podaje to nie bez powodu.
-
Grzech#1938, masz rację. tylko opony były wtedy inne. fabryka nie zaktualizowała danych.
-
Jakie inne?
165-13 - 1,8 oraz 2,0
185/70-13 - 1,7 oraz 2,0.
Taką mam naklejkę na drzwiach w 1.6.
-
Jakie inne?
165-13 - 1,8 oraz 2,0
185/70-13 - 1,7 oraz 2,0.
Taką mam naklejkę na drzwiach w 1.6.
też mam taka :D
-
Ale wy macie problemy :lol:
ja ładuję po 2,4 na przód i tył, przy oponach 195/50 15" :P
-
Opony ze zbyt niskim ciśnieniem powietrza, powodują zwiększenie oporów toczenia, wymagają zatem więcej energii do wprawienia ich w ruch co przekłada się na zwiększone zużycie paliwa. Opony zamontowane na felgach z czasem samoistnie tracą część powietrza a więc konieczna jest regularna kontrola ciśnienia do wartości podanych w instrukcji obsługi samochodu. Dbając o właściwe ciśnienie powietrza w oponach możesz oszczędzić do 5% paliwa. Prawidłowo napompowane opony to także większe bezpieczeństwo i wydłużenie okresu ich eksploatacji.
* Źródło: Amerykańska Agencja ochrony środowiska (EPA)
-
Jeszcze fajnie by było gdybyście podawali rozmiary opon :D
-
185/70R13 stanard - ładuję 2,0 przód i tył
-
Letnie 185/70 R13 po dwie atm; Zimowe 175/70 R13 tez po dwie atm.
-
Dmucham w chłodne dni 2.7 bara przód i 2.6 tył Opony Goodritch 180/70/13- kompresor elektroniczny automatyczny na stacji benzynowej. Przez dwa miesiące spada mi około 0.2-0.4 bara z wszystkich 4 kół bo opony już starsze ale bieżnik OK. Ogólnie przód wg. mnie powinien być pompowany więcej bo jest cięższy przez silnik i nawet to w instrukcji jest napisane. Oglądałem opony dokładnie na kanale na wysokości oczu, sądzę że bieżnik dobrze przylegai ciśnienie jest na wyrost ale ecodriverzy pompują więcej trochę niż normalnie. Na takim ciśnieniu dobrze mi się prowadzi - lepiej skręca bez wspomagania, jeżdże zazwyczaj w dwie osoby. Nie przeszkadza mi, że auto szybciej reaguje na ruchy kierownicy. U mnie w wozie wszystko chodzi na boki jak chce w kabinie poza siedzeniem.
Tył ma taką wartość ponieważ zazwyczaj bania z gazem jest pełna lub nabita do połowy + kilka litrów benzyny. W lecie pompuję mniej ok. 2.4-2.6 bara ponieważ opony szybko nagrzewają się i zwiększa się ciśnienie. Nie pokonuję dużych tras, jeżdżę ekonomicznie i nie szybko dlatego ciśnienie jest dla mnie ważne. Sprawdzam ciśnienie raz na miesiąc/dwa. Sądzę że gdybym miał nowe opony pompowałbym trochę mniej.
Wzrost ciśnienia nigdy nie jest przeszkodą, czytałem raporty koncernu produkującego gumy. 0.5 bara możemy spokojnie przepompować i nic się nie stanie. Jeśli jeździmy często szybciej powyżej 160 km/h powinniśmy obowiązkowo pompować automatycznie 0.3 bara więcej niż fabryka zaleca.
-
Ja swojego Poldorovera pompuję na 2.5, przód, tył, nie rozdrabniam się. Oponki mam Dębica Passio I 175 70 R13, mają już prawie trzy lata. Wcześniejszy samochód, FSO 1500 rocznik 1987, posiadajcy oponki Dębica D-124 165 70 R13 pompowałem na 3.5 - 4.0. Były to bezdętkowe opony, ale miałem dętki, bo już felgi przepuszczały nieco. Fiacik stał jak na żyletkach, pięknie się toto toczyło.
-
dobra a 195/50r15 jakimi wartościami dmuchacie??
-
dobra a 195/50r15 jakimi wartościami dmuchacie??
Kiedyś miałem 195/50/15. Pompowałem - 2,2 atm (p/t).
-
Dodmuchałem do 2,2 dookoła auta - pierwsze wrażenie trochę dziwne - wydaje mi się dużo twardszy, ale też sympatyczniej pokonuje łaty na asfalcie, jakoś... łagodniej? Nie wiem jak to Wam inaczej napisać. Do testów pojeżdzę tak kilka dni a potem spróbuję dodmuchać do 2,4 - zobaczymy co będzie. Opony to przypomnę Dębica... Navigator :P 185/70R13
-
dziękować :)