FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: zipposirocco w Grudzień 04, 2009, 22:41:01 pm
-
Od jakiegoś czasu zauważyłem że drążek zmiany biegów obraca się wokół własnej osi i jest bardzo luźny, przeszkadza mi to. Dzisiaj podczas jazdy drążek odpadł, został mi w ręce. Próbowałem go wciskać i dobijać ale nic z tego, co jakiś czas sam wychodzi i podczas jazdy wystarczy że podniosę prawą rękę do góry z drążkiem pod sufit i trzymam wyciągnięty powodując popłoch i płacz dziewczyny :(.
Wyciągłem drążek który osadza się na metalowym trzpieniu przy pomocy elementu plastikowego zawierającego łapki jak na zdjęciu.
(http://img687.imageshack.us/img687/4573/listopad2009.th.jpg) (http://img687.imageshack.us/i/listopad2009.jpg/)
Nie zauważyłem żadnej zapinki do tego plastiku, po włożeniu problem ten sam - 2 kilometry kilkanaście razy zmieniony bieg - drążek zostaje mi w ręce i mogę nim pomachać innym kierowcom, a dziewczyna nadal krzyczy. O o chodzi? Jak to naprawić?
-
musisz kupic nowy ten palsticzke co masz go na zdjęciu, nie pamietam juz ale mzliwe iz jest cos jeszce oprócz tego plastiku, idz do sklepu powiedz ze potrzebujesz cos takiego a sprzedawca da Ci cały kompelcik, drogie to to nie bedzie, groszowa sprawa, a drazek juz nie bedzie zostawał Ci w ręce POZDRAWIAM
-
oprócz tego co masz na zdjęciu potrzebne Ci to: http://www.allegro.pl/item834372206_tulejka_dzwigni_zmiany_biegow_lewarka_polonez.html
-
Kup caly zestaw , czyli to co pokazales na zdjeciu, dwie gumowe tulejki i ten palstikowy "koszyczek" z linku aukcji. Potem uzyj wyszukiwarki i znajdz temat , w ktorym jest opisane w jakiej kolejnosci nalezy to zlozyc. Po calej operacji drazek bedzie sztywny ;P , ale dalej bedzie sie troche obracal wokol wlasnej osi. Z tym nic nie zrobisz , mieszek powinien go trzymac. Tak , wiem , ze mieszek nie trzyma sie na swoim miejscu , ale jak poprawnie poskladasz tulejki , to jest szansa , ze bedzie sie trzymal. A jak nie , to na silikonie, albo kleju na cieplo go ;)
A tak mnie wlasnie ostatnio naszlo. Czy takim problemem bylo w fabryce przewiercic to na wylot i dac tam cienka srubke ? Byloby prosto, trwale i wygodnie. Ale nasza fabryka wolala przez blisko 30 lat powielac nietrafione rozwiazanie.
-
To ja może z innej beczki..
JAK DRĄŻEK ŚCIĄGNĄĆ?
-
musisz kupic nowy ten palsticzke co masz go na zdjęciu, nie pamietam juz ale mzliwe iz jest cos jeszce oprócz tego plastiku, idz do sklepu powiedz ze potrzebujesz cos takiego a sprzedawca da Ci cały kompelcik, drogie to to nie bedzie, groszowa sprawa, a drazek juz nie bedzie zostawał Ci w ręce POZDRAWIAM
to kup mi taki zestawik i poslij
-
To ja może z innej beczki..
JAK DRĄŻEK ŚCIĄGNĄĆ?
Porządnie się zaprzeć i fest szarpnąć....
A przed montażem dobrze jest czymś śliskim wysmarować :D
-
No nie mogę nigdzie znaleść ani w sklepie ani na allegro całego kompletu czyli:
- 2 tulejki gumowe
- plastikową tulejkę z łapkami (to mam)
- plastikową koszeczek zakładany na łapki
Jakieś pomysły Panowie bo na autozłomie tego nie mają
-
tu mogą to mieć
http://www.az-moto.pl/?p=productsMore&iProduct=313&sName=polonez-zestaw-dzwigni-zmiany-biegow
-
Żeby wyjąć to już wiem jak.
WCISNĄĆ drążek tak głęboko jak się da i śrubokrętem wydłubac plastikowe zabezpieczenie.
-
OK, w poniedziałek dzwonię pod podany link do sklepu motoryzacyjnego, może uda się wysłać pocztą cały zestaw jeśli będą jeszcze mieli, dzięki Brysiek
-
Ja dzisiaj zakładałem taki zestawik ;) I kosztowało to 8 zł :)
Jedna rada - najlepiej to złożyć w drążku i komplet wcisnąć - dużo łatwiej wchodzi.
Co do obracania się - drążek wraca do swojego położenia, o ile guma, która zakrywa dziurę w tunelu jest ciasna na drążku. Właśnie dzisiaj to przerabiałem. Założyłem ją lekko krzywo i drążek wciąż się krzywił. Okręciłem ją na drążku i zawsze drążek wraca do tego samego położenia.
-
Ja dzisiaj zakładałem taki zestawik ;) I kosztowało to 8 zł :)
kup mi taki i podeslij oraz podaj numer konta na PW
-
Kompletny zestaw powinien wyglądać tak jak na zdjęciu, po prawej stronie części zużyte.
(http://www.polskajazda.pl/blogs/foto-zoom/DSC02256.JPG) (http://www.polskajazda.pl/blogs/foto-zoom/DSC02258.JPG)
(http://www.polskajazda.pl/blogs/foto-zoom/DSC02259.JPG) (http://www.polskajazda.pl/blogs/foto-zoom/DSC02257.JPG)
-
Dzięki chłopaki za info, na Was zawsze można polegać :).
-
Mr.D, dostałem jedną tą gumkę dużą :evil: Jak to po kolei wchodzi?
[ Dodano: 07 Gru 2009 15:32 ]
OZi1845, jak będę w okolicy sklepu, to kupię. Trochę daleko, żeby tylko po to pojechać ;)
-
Mr.D, dostałem jedną tą gumkę dużą :evil: Jak to po kolei wchodzi?
Nie powiem Ci bo już nie pamiętam, składałem w odwrotnej kolejności do demontażu więc powinieneś dać sobie radę.
-
Mr.D, dostałem jedną tą gumkę dużą :evil: Jak to po kolei wchodzi?
[ Dodano: 07 Gru 2009 15:32 ]
OZi1845, jak będę w okolicy sklepu, to kupię. Trochę daleko, żeby tylko po to pojechać ;)
Do środka drążka który Ci zostaje w rece jedna gumka, za nią podłużne kółeczko cięte na cztery, za nim druga gumka, i za nim kółeczko cięte na sześć części, tym rantem w stronę wewnątrz (jesli dobrze pamiętam).
-
Ogólnie te okrągłe gumki powinny być w dobrym stanie, najgorzej jest ze stożkiem co było widać na wstawionych przeze mnie zdjęciach. U mnie cały ten zestaw przejeździł 9 lat zanim się posypał.
-
dygresja:
dobrze, ze drag zmiany biegow zostaje ci w prawej rece a nie w lewej ;)
-
Temat rozwiązany chłopaki! Kupiłem za 7 PLN w lokalnym sklepie motoryzacyjnym zestaw tulejek do drążka skrzyni biegów, dokładnie 5 sztuk jak kolega wyżej na zdjęciach pokazał. W książce Morawskiego na str. 122 (rysunek słabej jakości - malutki) jest opis jak to zamontować po kolei. W praktyce okazała się cenna rada kolegi, że wszystko najpierw składamy w drążku a na samym końcu cały drążek ze wszystkimi elementami wciskamy na metalowy trzpień wystający ze skrzyni biegów. Od sufitu auta po kolei idzie do drążka: stożek - najmniejsza gumowa tulejka, potem większa gumowa tulejka (a), potem najdłuższy pierścień plastikowy z 4 rozcięciami, potem druga większa gumowa tulejka (b), potem najmniejszy pierścień plastikowy z 6 (?) rozcięciami. Ostatni pierścień plastikowy powinien ząbkami whaczyć się w lekką obwódkę (wypukłość) drążka u końca drążka zamykając całość
Każdy element warto w drążku ubić wciskająć po kolei np. śrubokrętem i wszystko ładnie się zmieści. Jak się trzyma w drążku - nabijamy patyk z elementami na trzpień metalowy i wciskamy na chama dobijając ręką, pamiętając, że wszystkie pofałdowane gumy ładnie układamy prosto bez skręceń bo inaczej będą problemy z wrzucaniem niektórych biegów. Guma pierwsza pofałdowana i guma druga (mieszek) powinny podjechać jak najwyżej góry drążka, wtedy biegi ładnie wchodzą, fałdy nie zaginają się. Drążek sterczy sztywno (jakby gołe kobietki jechały obok w wozie :) i praktycznie nie obraca się dookoła własnej osi. Czas pracy 0.5 godz. z wymontowaniem starych gumek. Wasze zdrowie koledzy :)
-
Jeszcze jedna rada co do pierwszej gumowej tulejki i tej podłużnej z 4 rozcięciami. Dobrze jest to razem złożyć i dopiero razem wkładać do drążka. Węższa średnica musi wejść do środka tej gumowej tulejki i wtedy wszystko elegancko mieści się w drążku.