FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: Ukash w Grudzień 05, 2009, 12:50:45 pm
-
Ostatnio przy wymianie filtra zauważyłem, że w obudowie jest zrobiona taka dziura http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/da6097e315837bea.html Najpierw myślałem, że to fabryka zrobiła, ale później na allegro zauważyłem, że inne GSI tak nie mają. Może ktoś wie dlaczego tak jest ???
Przy okazji chciałbym się spytać po co to jest - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/99b23479f38b0447.html ???
-
Ten czujnik to czujnik temp powietrza.
-
Ta dziura pewnie nieudana fantazja i radosna twórczość gazowników pod jakąś klapkę przeciwybuchową... czy inną rzeźbę
Nic nie szkodzi bo jest PRZED filtrem.
A to drugie to "przepływomierz"
-
Klapkę przeciwwybuchową założył ktoś na obudowie od góry, a to jest taka sobie dziura :)
-
mi przez dziure po strzale gazu bierze lewe powietrze teraz i muli :roll:
-
To drugie to czujnik temperatury powietrza.
-
mi przez dziure po strzale gazu bierze lewe powietrze teraz i muli
Lewe powietrze to kolego moze wystapic tylko za przepustnicą... wynika z tego że rozerwało ci kolektor ?
-
IMHO gazownicy wycieli pod klapke , a dopiero potem sie zorientowali , ze po zlej stronie filtra i wycieli druga.
-
A jakby to zatkać :?:
-
To nic się nie stanie. Wtedy bedzie ciagnąłpowietrze normalna drogą czyli z błotnika
-
Tylko, że wydaje mi się, iż to z błotnika jest zatkane bo jak wsadziłem tam palce to poczułem jakby jakąś zaślepkę :?
-
Patent gazowników, zatykają z przodu żeby pęd powietrza nie gasił auta a wiercą pod maską ;)
-
Patent gazowników, zatykają z przodu żeby pęd powietrza nie gasił auta a wiercą pod maską ;)
I co to niby daje?!
-
Witam :)
Będzie brał ciepłe powietrze z komory silnika i może więcej palić [ im powietrze zimniejsze tym więcej tlenu a więc lepsze spalanie teoretycznie :?: no może powyżej 2000m np morza będzie inaczej ale tam raczej nie jezdzimy :mrgreen: ] Najlepiej zaklej to taśmą i udrożnij właściwy wlot o ile zostawili ci gumową rurę i w drogę . W trakcie jazdy sprawdzisz czy ci nie gaśnie na gazie np po rozpędzeniu się do 90 km daj na luz , w takich sytuacjach lubi zgasnąć ale ten problem dotyczył instalacji lpg z przed wielu lat i gażnikowców - przynajmniej tak mi się wydaje ale mogę się mylić - no cóż gaz to nie benzyna
-
Ten problem dotyczy wszystkich instalacji 1 i 2 generacji , dopiero sekwencja to rozwiązała. Mikser jest podciśnieniowy i silnik wysysa z niego gaz, gdy pęd powietrza wpada do rury to w koletkorze spada podciśnienie i silnik przestaje zasysać gaz.
Przy sprawnym silniczku krokowym być może nie będzie gasł ale ma prawo -a napewno falować będą obroty
Kwestia ustawienia - można wzbogacić mieszankę to wtedy nie będzie moze i gasł , ale spalanie wzrośnie i obroty może wyższe trzymać jak już sie auto zatrzyma.
Na zimę nic to nie szkodzi taka dziura ale latem faktycznie ciepłe powietrze jak załapie to znowu ma prawo świrować bo mniej powietrza dostanie.
-
Przy okazji , że kolega umieścił fotę obudowy filtra podepnę się pod temat i zapytam bo mam dziwny problem a mianowicie w moim poldku rura idąca od obudowy do przepustnicy miała 2 nieszczelności..jedną tam gdzie podpiął się gazownik a drugą na tym kolanku co jest pod spodem. Silnik trochę dziwnie mi się zachowywał i jak to dojrzałem to od razu pomyślałem , że dostaje się tamtędy ciepłe powietrze więc natychmiast zaizolowałem. Ku mojemu zdziwieniu było jeszcze gorzej ! Ruszanie 1 , 2 masakra.. Wyjąłem filtr żeby sprawdzić czy to jego wina i to samo. Pomyślałem , że mam zapchany kanał ten co idzie do reflektora. Włożyłem gruby drut i przepchałem..pusto :/ W desperacji odpiąłem rurę od obudowy filtra i auto choć głośne to śmiga aż miło ! Jednak tak jeździć nie można bo silnik mi długo nie pożyje :mrgreen: Dostaje teraz ciepłego powietrza z pod maski i śmiga a jak dostaje z okolic reflektora to nie chce jechać :shock: Chłopaki powiedzcie co to za cuda ? :D Aha i w związku z fotką.. do czego jest ta mniejsza komora obudowy filtra ? W mojej jest z nią połączona dziurą ale dalej idzie do nikąd.. Co to takiego ?
-
wiesz nie jest to zasadą :D ja już widziałem gaz na śrube w audi 2.8 z 2003 roku
popularny zabieg jak padnie lambda
-
nie no ja mam silniczek krokowy więc to nie to :P no chyba , że nie sprawny..
[ Dodano: 16 Maj 2010 12:23 ]
Ej no to w końcu jakie powietrze powinno się dostawać do przepustnicy ? Ciepłe czy zimne ? Widziałem tu już różne opinie związane ze spalaniem itd.. Jednak w GLI zauważyłem , że do filtra leci powietrze z nad kolektora wydechowego a na zimę niektórzy zakładają osłonki na chłodnicę więc może to ma być jednak ciepłe powietrze co ?
[ Dodano: 28 Maj 2010 09:03 ]
widzę , że nikt tu już nie zagląda.. a potem się wszyscy dziwią i ciskają , ze nowicjusze zakładają nowe tematy ;] Wcale się nie dziwię bo tylko nowe tematy przyciągają uwagę :|
-
widzę , że nikt tu już nie zagląda.. a potem się wszyscy dziwią i ciskają , ze nowicjusze zakładają nowe tematy ;] Wcale się nie dziwię bo tylko nowe tematy przyciągają uwagę
wreszcie ktos to zauwazyl :)
powietrze powinna dostawac zimne stad pobor powietrza z blotnika ta rurka odseparowaną od reszty
-
SeBa tylko , że jak bierze powietrze z błotnika to właśnie nie chce chodzić :D A wiesz może do czego jest ta komora o której pisałem wcześniej ?
-
Najlepiej zaklej to taśmą i udrożnij właściwy wlot o ile zostawili ci gumową rurę i w drogę . W trakcie jazdy sprawdzisz czy ci nie gaśnie na gazie np po rozpędzeniu się do 90 km daj na luz , w takich sytuacjach lubi zgasnąć ale ten problem dotyczył instalacji lpg z przed wielu lat i gażnikowców - przynajmniej tak mi się wydaje ale mogę się mylić - no cóż gaz to nie benzyna
Tak zrobiłem, przejechałem się i nic - chodzi jak przedtem. I nie wiem teraz czy zostawiać fabrykę czy tę "dodatkową" dziurę :?
[ Dodano: 02 Paź 2010 12:55 ]
A wiesz może do czego jest ta komora o której pisałem wcześniej ?
Dzisiaj to przeglądałem i stwierdziłem, że jest to zamknieta komora do której jest przelot z tej głównej. A jakie ma zadanie to nie mam pojęcia :?
-
Dzisiaj to przeglądałem i stwierdziłem, że jest to zamknieta komora do której jest przelot z tej głównej. A jakie ma zadanie to nie mam pojęcia
Ta komora to tłumik szmerów ssania ;)
-
Zbiornik rezonasowy. To przede wszystkim tłumiki hałasu zasysanego powietrza. Te puszki podobno mają pomagać w lepszym napełnianiu cylindrów. W przypadku posiadania instalacji LPG w samochodzie - potrafią sprawiać kłopoty, jako szkodliwe magazyny mieszanki palnej. Np. w moim drugim samochodzie, Nexii 1.5, która fabrycznie posiada aż trzy takie puszki, jedną pod filtrem powietrza, a dwie na rurze dolotu pomiędzy nim a silnikiem, te dwie ostatnie mam zdjęte. I słusznie. Silnik chodzi na LPG super, pali nawet malutko i nie strzela gazem.
-
exii 1.5, która fabrycznie posiada aż trzy takie puszki, jedną pod filtrem powietrza, a dwie na rurze dolotu pomiędzy nim a silnikiem, te dwie ostatnie mam zdjęte
Tam to jest jakaś makabra, układ dolotowy i jego ślepe kiszki ciągną się po całej komorze silnikowej.