FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: siny w Grudzień 06, 2009, 17:03:58 pm
-
Mam silnik 1.6GLI z punktowym wtryskiem Bosch w benzynie bez gazu. Jak silnik pracuje na wolnych obrotach to niekjiedy faluja obroty, albo wskakuje na troszke wyższe jakby był na ssaniu a po chwili wszystko wraca do normy. Z tego co wiem to w tym silniku nie ma krokowca tylko potencjometr wolnych obrotów. Chciałbym wiedzieć czy to prawda i czy to ten potencjometr jest tego przyczyną. Pozdro
-
Warto sprawdzić też naciąg linki gazu, która za mocno naciągnięta powoduje włączanie i wyłączanie styku wolnych obrotów i falowanie obrotów. Wyraźnie poluźnij linkę to się przekonasz.
-
Nie znam się na wtrysku Boscha, ale przyuważyłem, że w innym temacie opisujesz problem z alternatorem. Zacznij od tego, jak falowanie obrotów nie zniknie to zajmij się resztą. U mnie w Abimexie przeczyszczenie krokowca i urządzenia wtryskowego nie pomogło, dopiero wymiana starego alternatora, który był w opłakanym stanie, na nowy zlikwidowała problem.
-
Dzieki chłopaki. A jeśli chodzi o alternator to ładowanie mam eleganckie tylko łożyska do wymiany ale jak piszecie to on może byc przyczyna to wymienie też szczotko trzymacz i wtedy zobacze. Pozdro
-
Z tego co wiem to w tym silniku nie ma krokowca tylko potencjometr wolnych obrotów
dokladniej serwomotor jak to mnie kiedyś KGB poprawiał. A czy podczas pracy na wolnych obrotach, po wcisnieciu pedału gazu w podłogę, złapie muła tj. obroty spadna i po chwili ida w górę?
-
pewnie TPS nawala