FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: siny w Grudzień 06, 2009, 17:11:59 pm
-
Mam atu plusa z silnikiem 1.6GLI z punktowym wtryskiem Bosch i zaczyna mi rzęchotać alternator. O ile sie nie myle to wina łożysk. Chciałbym sie dowiedzieć czy ich wymiana jest skomplikowana i jaki jest mniej wiecej koszt potrzebnych częsci? Alternator mam z firmy Elmot A125-70p 14v 70A.
-
Koszt dobrych łożysk to 27 zł. Wymiana nie jest trudna, a jak to dokładnie zrobić jest opisane w książce Trzeciaka chociażby. Może w Morawskiego też.
-
Nie wiem jaki numer bo jeszcze go nie rozebrałem. Postaram sie na jutro to zalatwić.
-
Mam takie pytanie czy można jakoś poznać jaki się ma alternator w samochodzie?? Chciałem załozyc wiekszy akumulator i tylko nie wiem czy go doladuje, a obiło mis ie o uszy ze podobno byly nawet 80A alternatory w pn z klima....
-
A po czym to rozpoznać :?: Jakoś po wyglądzie :?:
-
Po wadze :)
-
We wszystkich Plusach bez klimy były 70A. Z klima 80A.
Dzięki Multec... to co 74Ah może być??
-
Po wadze :)
Chodzi mi czy jest coś typu naklejka :)
-
Coś typu naklejka jest, ale po dluzszym czasie moze byc na niej niewiele widać;) http://allegro.pl/item846706147_polonez_plus_caro_atu_1_6i_alternator_silnika.html tu masz na przyklad z naklejką (caro plus i 44A? sciema jakas chyba).
-
Panowie a jak można przeliczyć do jakiego akumulatora jaki zastosować alternator żeby doładował?Tak jak Pudzian#1942 chce założyć większy aku,ja też o tym myślałem bo będę miał mocniejsze audio, klima w przygotowaniu,elektryczne szyby i el i grzane lustra, centralny zamek.. no i jednak to wszystko trochę "żre" :)
-
Witam.Czy w altkach caro plus i caro minus był ten sam typ łożysk?
6201 2RS C3 oraz 6302 2RS C3
-
Yes