FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: miki1305 w Grudzień 09, 2009, 12:48:58 pm
-
Siemka mam taki problem z moim poldkiem caro plus jest to 1.6 gli z boschem nigdy nie chodził na gazie ma przejechane 120 tys i ostatnio zaczeło coś w nim stukać tak koło 3.5- 4 tys obrotów słychać to przy odpuszczaniu gazu i staje sie coraz głośniejsze, stało sie to momentalnie tak po 20 kilometrach jak z domu wyjechałem ciśnienie oleju ma dobre kontrolka gaśnie odrazu po zapaleniu, ciśnienie jakie mu zmierzyliżmy na zimnym nie odpalanym silniku to na 1 8atm na 2 11atm na 3 i 4 9atm pierwsza świeca jest taka czarna jak by sie coś nie dopalało miał wymienianą uszczelke pod głowicą jakieś 30 tyś temu nie wiem co z nim jest :(
-
prawdopodobnie problem wielu boschow, mianowicie spalanie stukowe, taka jego przypadlosc
-
Ale to sie stało nagle w jeden dzień, to słychać tak jakby blacha drżała, tylko to słychać z silnika przejechałem 20 km i to sie coraz bardziej nasilało i musiałem go zcholować, na wolnych obrotach tego nie ma.
-
Popodmieniaj świece miejscami. Jeżeli ta czarna świeca w innym cylindrze dalej bedzie czarna to mozna by ją wymienić.
Tak w ogóle to świece powinnno się wymieniać co kilkanaście tysięcy kilometrów, kiedy ostatnio były zmieniane ?
-
A to ciśnienie jest dobre na zimnym 2 dni nie odpalanym silniku
-
Ja bym stawiał na któryś hydropopychacz , najlepiej będzie jak podjedziesz sobie gdzieś do warsztatu bądź kolegi który ma stetoskop i obsłuchał skąd dochodzi ten dźwięk .
-
prawdopodobnie problem wielu boschow, mianowicie spalanie stukowe, taka jego przypadlosc
Spalanie stukowe tak, ale nie przy schodzeniu z obrotów.
-
Może osłona termiczna rozrusznika hałasuje.
-
Najlepiej to nie stetoskop a dłuugi pręt. Jeden koniec do silnika, drugi do ucha.
-
Troche przy nim grzebałem to nie świece i to nie osłona termiczna to coś w środku. Mam pytanie, da sie odkręcić miske bez wyjmowania silnika? Może tam sie coś poluzowało?
-
miskę da się odkręcić bez wyjmowania silnika, jednak nie wyjmiesz jej , tzn przestrzeń miedzy miską a silnikiem to będzie 2-3 cm....
Poszukaj dokładnie za pomocą metalowego pręta.
-
skoro stało się to tak nagle, to zapytam:
Oleju i płynu ma(miał) dość?(rozumie że wymieniasz regularnie)
temperatura mu nie podskoczyła?
co ostatnio było przy silniku robione?(rozrząd może?)
Może się mylę ale wygląda to na panewki a dokładniej półpierścienie dystansowe na wale(które się odzywają przy puszczaniu gazu kiedy wał obraca się bezwładnie)
-
Olej wymieniam regularnie, wszystko sprawdzam zawsze przed wyjazdem sprawdzam bo robie dziennie 300km jak do szkoły jade temp nie podskoczyła zawsze poniżej 80 nic nie było robione, ostatnio to uszczelka pod głowicą ze 2 lata temu a tak to to nic w nim nie robiłem oprócz materiałów eksploatacyjnych.
-
jeśli możesz to nagraj to "tykanie" :wink:
-
Nie da rady bo wylądował u mechanika a to tykanie to jak dodam gazu bo teraz cały czas tyka, to tak jak byś coś przyłożył do łopatek wentylatora osłuchałem go i słychać to tak z tyłu silnika
[ Dodano: 14 Gru 2009 17:34 ]
No i wyszło coś z wałem, mechanik powiedział że remont to z 1k bedzię kosztować, mam silnik na oku 30 tys.km za 7 stów tylko to jet Gsi i co teraz robić założyć dół od niego do mojej głowicy czy ładować całego? co mi będzie potrzebne? Chciałbym jak najtaniej to zrobić? Proszę o rade!
-
Zakładaj cały silnik. Dorobić wystarczy otwory na szpilki do kolektora GSI.
-
Przy okazji szukania silnika, mam do kupienia poloneza za 500 zł ani grama rdzy silnik na gaźniku ze starym zapłonem przejechane 83tys silnik wygląda jak nówka w ogóle cały jest niezły, w środku ma jakieś dziwne fotele takie jakieś sportowe pisze na nich inter groklin. Samochód ogólnie zadbany tylko akumulator padł i mam takie pytanko brać to czy nie? Za pomoc dziękuje!
-
w środku ma jakieś dziwne fotele takie jakieś sportowe pisze na nich inter groklin.
Jak sa w dobrym stanie, to maja one wartosc połowy tego samochodu :D
-
brać to czy nie?
Brać :!: :!:
-
Jak nie chcesz to ja wezmę :P
-
Jak chcesz GSi postawić to kompa, immo, cewkę immo i kluczyki musisz wziąć.
-
Nie chyba tylko duł pójdzie do mojego + A reszta na leżakowanie do garażu narazie. To gsi jest z tego samego roku co twój. :mrgreen:
-
Takie jakieś szare prawie jedno kolorowe w moim są dwa kolory a te są z jednego materiału.
[ Dodano: 20 Gru 2009 19:38 ]
Nie wiem gdzie to zamieścić więc napisze tu kupiłem tego poldka za całe 300 zeta ale nie jest to 1.6 tylko 1.5 ale silnik to chyba do wymiany bo ten zegar od ciśnienia oleju pokazuje 0.3 to chyba słabo ale teraz wymiana silnika to nie problem choć może kosztować więcej niż ta cała fura ale powoli sie będzie robić. Ale uważam że i tak nie przepłaciłem, chociaż silnik ledwo zipie to ma odlewy pode pompę od wspomy, urwana klamka wew od pasażera i szmelc aku. Ale może cały silnik wymienie. Niby silnik słaby ale odpala od strzała prawie. Fotele inter groklin są w stanie wzorowym, zero przetarć nie wysiedziane,od nowości pod pokrowcami.