FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => CAŁA POLSKA => Wątek zaczęty przez: marecznik9 w Grudzień 11, 2009, 20:23:29 pm

Tytuł: Poszerzanie wąskiego Caro
Wiadomość wysłana przez: marecznik9 w Grudzień 11, 2009, 20:23:29 pm
Kurde były plany żeby wiosną kupic jakiegoś abisexa :D ale raczej strach nie pozwoli.
Nie mam kasy żeby jeździć na benzynie, a gaz odpada tak jak wcześniej napisałem przykład tego dlaczego sie boję :
http://radom.gazeta.pl/radom/1,48201,7168010,Wybuch_w_domu_na_Koziej_Gorze.html
To bylo u mojego sąsiada :D
Mam max 1000 zl na auto :P
I nasuwa sie pomysł :D Caro 1,9 GLD .
Wójek miał nie do zajechania furka , bardzo udane silniki i każdy o tym wie , że są mułowate to wiadomo przecież to tylko zwykły wolnossący Diesel.
Myślę że za taką małą kwotę raczej wąskiego poldka sie kupi.
I nie za bardzo mi sie podoba taki :), myślę żeby przydalo mu sie jakieś poszerzanie :) na co stawaić na szersze koła czy zabawę w przeróbkę zawieszenia na szerokie ? proszę o porady
Tytuł: Poszerzanie wąskiego Caro
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Grudzień 11, 2009, 20:29:42 pm
Lepiej poczytaj forum,
O zmianie zawiasu są informacje w różnych działach i tematach.

Za 1000 zł nie kupisz dobrego Poloneza 1.9 GLD ...
Tytuł: Poszerzanie wąskiego Caro
Wiadomość wysłana przez: marecznik9 w Grudzień 11, 2009, 20:31:10 pm
No to wiadomo że bardziewiarski będzie
Tytuł: Poszerzanie wąskiego Caro
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Grudzień 11, 2009, 20:41:57 pm
Moim zdaniem nie ma co uogólniać z tym gazem. Tamto auto pewnie miało totalnie zaniedbaną instalację. Równie dobrze można by założyć, że jeżdżenie na benzynie jest niebezpieczne bo mojemu sąsiadowi samochód się spalił (autentyczna historia). Na szczęście stał nie w garażu tylko na ulicy i z dala od innych - no ale od niego to śmierdziało benzyną na parę metrów już z miesiąc wcześniej...
Jak chcesz mieć szerokiego 1.9 GLD to łatwiej już będzie kupić nowszego szerokiego Caro i silnik diesla przełożyć. Mało tego możesz go całkowicie legalnie przełożyć również do Plusa. Jeszcze będziesz miał dodatkowy zysk ze sprzedaży katalizatora. :D
Tytuł: Poszerzanie wąskiego Caro
Wiadomość wysłana przez: marcij w Grudzień 11, 2009, 22:26:32 pm
IMHO zamiast przeznaczac pieniadze , na rzezbienie zawieszenia, lepiej dolozyc i kupic nowszego z szerokim zawieszeniem.Boisz sie jezdzic na gazie , a nie mialbys obaw przed niskobudzetowym dospawywaniem mocowania wahacza i przerabianiem zawieszenia ? Ale tak jak powiedzial DF, ropa tez sie pali , mnostwo wypadkow na drodze , lepiej zrezygnowac. 1.9 jest moim zdaniem najlepszym silnikiem montowanym w polonezie , jednak argument jest powalajacy.
Tytuł: Poszerzanie wąskiego Caro
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Grudzień 12, 2009, 10:21:02 am
Dajże spokój, coraz mniej wąskich Caro, a jeszcze rzeźnikom się marzy przerabiać na szerokie, jakby ich było mało :shock: Za parę lat będzie płacz.
Tytuł: Poszerzanie wąskiego Caro
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Grudzień 12, 2009, 13:37:25 pm
przerobienie szerokiego na wąski to kwestia przekręcenia kilku dupereli - trzeba ich tylko nie wyrzucać po przeróbce wąskiego na szerokie.
Tytuł: Poszerzanie wąskiego Caro
Wiadomość wysłana przez: GRAND w Grudzień 20, 2009, 00:55:47 am
Mam przejściówkę i poszerzyłem ją w bardzo prosty sposób, a mianowicie pierścieniami centrującymi (tzw. dystanse). :D Nie trzeba nic przerabiać, tylko zamawiasz ile mm chcesz poszerzyć i zakładasz. ;D

Przede wszystkim konieczne są dłuższe śruby, bo swoimi krótkimi już nie przykręcisz. :) Dystanse muszą mieć ten kołnierzyk, żeby felga na niego naszła tym dużym otworem na środku. Nie kupuj bez tego kołnierzyka, bo felga będzie jedynie trzymała się na szpilkach i śrubach, a to - jak na mój gust - trochę mało.

Wersje bez kołnierzyka są sporadyczne i bardzo rzadkie, no... ale są. Ich nie polecam. (;
Tytuł: Poszerzanie wąskiego Caro
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Grudzień 20, 2009, 01:02:01 am
Cytuj (zaznaczone)

Mam przejściówkę i poszerzyłem ją w bardzo prosty sposób, a mianowicie pierścieniami centrującymi (tzw. dystanse). :D Nie trzeba nic przerabiać, tylko zamawiasz ile mm chcesz poszerzyć i zakładasz. ;D

Brawo !
30mm na stronę.. jak ci przy pełnej prędkości felga zetnie śruby  bo nie siedzi na piaście.. i sie zabijesz.. to na nagrobku sobie napiszesz +30mm na stronę.
Tytuł: Poszerzanie wąskiego Caro
Wiadomość wysłana przez: GRAND w Grudzień 20, 2009, 01:08:33 am
+17mm na stronę - to raz.
A dwa - to po to jest ten kołnierzyk, o którym mówię. Mniej więcej można to potraktować jako przedłużenie piasty.

Ponadto dystans jest przykręcony śrubami zabezpieczającymi, a koło swoją drogą przykręcone normalnie wzmacnia dystans, no i przedłużone szpilki przykręcone również do wozu.

Prędzej buda pęknie, niż to mi odleci.
Tytuł: Poszerzanie wąskiego Caro
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Grudzień 20, 2009, 01:52:13 am
Cytat: "maciejowski"
dystans to zawsze dystans,

Jasne. Takie odsadzenie koła powoduje dużo szybsze zużywanie się łożysk kól, szczególnie z przodu, problemy z kierowalnością, większe przeciążenia na układ kierowniczy etc.
Cytat: "Mateusz"
+17mm na stronę

to co to za poszerzenie? szeroki ma +30 szerzej i do tego ludzie nawet zakładają dystanse.

Poszerzenie przodu można wykonać w inny sposób. coś pomiędzy dystansem a zmianą zawiechy-mianowicie odkręcić od zwrotnicy 4 śruby trzymające oś i dzwignię do drązka kier, dać tam dystans i skręcić dłuższymi śrubami. zachowuje się trwałośc w/w elementów, nie trzeba się bawić w drogie sruby do kól, centrowania. Z tyłu wiadomo podmianka mostu
Tytuł: Poszerzanie wąskiego Caro
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Grudzień 20, 2009, 10:47:05 am
Bredni o pogorszeniu się prowadzenia nie słuchaj. Tak piszą teoretycy. Pewnie ta teoria sprawdziłaby się w każdym innym aucie ale poldek nie miał za idealnego zawieszenia. U siebie założyłem fele 15J7 ET12 i mam już szerokie Caro :) Pomimo, że mam szersze opony (195) kierownica kręci się lżej podczas jazdy. Na postoju to wiadomo. Ale widać, że geometria się poprawiła bo wchodząc w zakręt łatwiej jest koła skręcić i łatwo jest też w miarę potrzeby wyprostować. Na standardowych kołach czasem się zdarzało, że jak szalałem i ostro wchodziłem w zakręt 90 stopni to musiałem z kierką walczyć bo auto potrafiło się ze mną siłować. Teraz tego efektu niema.
Tytuł: Poszerzanie wąskiego Caro
Wiadomość wysłana przez: GRAND w Grudzień 20, 2009, 11:55:51 am
Racja. Jeżdżę już prawie rok na poszerzonym rozstawie i sobie go chwalę. :)) Lepiej bierze zakręty i jest bardziej stabilny. ;))

W planach na razie są jeszcze felgi 14' i szersze opony, ale jak będą pieniążki. :))
Tytuł: Poszerzanie wąskiego Caro
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 20, 2009, 16:22:11 pm
Cytat: "Zoltan#1930"
Poszerzenie przodu można wykonać w inny sposób. coś pomiędzy dystansem a zmianą zawiechy-mianowicie odkręcić od zwrotnicy 4 śruby trzymające oś i dzwignię do drązka kier, dać tam dystans i skręcić dłuższymi śrubami. zachowuje się trwałośc w/w elementów, nie trzeba się bawić w drogie sruby do kól, centrowania.

trochę nie bardzo qmam?? Przecież zwrotnica jest całością zrcp. dokręca się tylko płytę kotwiczną i ramię układu kierowniczego.