FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: Maxiu w Grudzień 14, 2009, 22:40:12 pm

Tytuł: Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Grudzień 14, 2009, 22:40:12 pm
Tak jak w temacie, czy można sobie od tak bezkarnie włożyć klocki hamulcowe z przednich kół do tylnych? Jak wiadomo tylne klocki od przednich są cieńsze i jeden klocek ma "cycek", który wchodzi w kanałek w tłoczku. Pytam, bo słyszałem, że robią tak i mam akurat kilka par średnio zużytych przednich klocków, a tył mi się już kończy... Jaka jest nominalna grubość klocka tylnego?
Proszę rozwiać wątpliwości :mrgreen:
Tytuł: Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Grudzień 14, 2009, 22:50:05 pm
spróbuj :) Klocek tylny jest ponad o połowę cieńszy od przedniego :)
Tytuł: Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Grudzień 14, 2009, 22:58:54 pm
Tak ludzie robią, tylko ja się pytam po co?
Tytuł: Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
Wiadomość wysłana przez: DF w Grudzień 14, 2009, 23:01:29 pm
Chyba kiedyś tak robili. Jak się przednie już starły to przekładali na tył bo tam mniej się ścierały. Taka "oszczędność".
Tytuł: Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Grudzień 14, 2009, 23:12:11 pm
Cycek jest wymagany, ale tylko do poprawnego dzialania hamulca ręcznego i jego samoregulacji, choć i tak nie zawsze-jak tłoczki cięzko chodzą to się tak łatwo nie obrócą. śmiało można zakladać tylko:
Nowe klocki na os kosztują 20 zł jak by ktoś nie wiedział :)
Tytuł: Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Grudzień 14, 2009, 23:15:53 pm
Dzięki za konkretną odp Zoltan#1930.  :mrgreen:
Tytuł: Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Grudzień 14, 2009, 23:16:44 pm
Tak na magrinesie dodam, że tylne nowe klocki zjadło mi całe przez 30 tys km, a przednich jest jeszcze połowa-zakładane prawie w jednym czasie-czyli zjechały się wszystkie o tą samą grubość. Wywalony korektor a z przodu lukas.
Tytuł: Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
Wiadomość wysłana przez: Pawel. w Grudzień 14, 2009, 23:30:38 pm
mi klocki skonczyly sie po 10kkm  :roll:
Tytuł: Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
Wiadomość wysłana przez: Excalibur#1937 w Grudzień 15, 2009, 09:40:48 am
Cytat: "Zoltan#1930"
Wywalony korektor

Było już gdzieś o tym ale zapytam: warto go wywalać? Jak to masz u siebie zrobione? Trójnik jakowyś? Jak się auto zachowuje w normalnej i ostrej jeździe?
Tytuł: Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Grudzień 15, 2009, 09:57:08 am
Excalibur#1937, Warto. przód już nie nurkuje przy hamowaniu, hamulec jest ostrzejszy i skuteczniejszy. w czasie jazdy nie występuje problem blokowania tyłu przed przodem, nawet depnięcie na zakręcie nic złego nie robi. Testowałem to najpierw na starej pompie, a teraz na lukasie- nie ma problemu. nawet jak jest tylko stary układ na samochodzie i nie ma korektora jest dobrze.
Przeróbka banalna- odkręcasz wąz idący z pompy do korektora, zwijasz go w kółko by podchodził pod gumowy wąz idący do mostu i tam go przykręcasz po odkręceniu od niego węzyka z korektora, a sam korektor wywalasz.
Tytuł: Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Grudzień 15, 2009, 15:33:19 pm
To jest mozliwe :) Ale: klocek od strony tłoczka musi mieć ten dzyndzel. Od drugiej strony nie potrzebny jest. Wiec mozna jeden nowy klocek od strony tłoczka, a drugi przednie zuzyty (ale ma taka grubosc jak nowy na tył). I sprawa zalatwiona.
Tytuł: Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
Wiadomość wysłana przez: Excalibur#1937 w Grudzień 15, 2009, 19:28:04 pm
Cytat: "Zoltan#1930"
Excalibur#1937, Warto. przód już nie nurkuje przy hamowaniu, hamulec jest ostrzejszy i skuteczniejszy. w czasie jazdy nie występuje problem blokowania tyłu przed przodem, nawet depnięcie na zakręcie nic złego nie robi. Testowałem to najpierw na starej pompie, a teraz na lukasie- nie ma problemu. nawet jak jest tylko stary układ na samochodzie i nie ma korektora jest dobrze.
Przeróbka banalna- odkręcasz wąz idący z pompy do korektora, zwijasz go w kółko by podchodził pod gumowy wąz idący do mostu i tam go przykręcasz po odkręceniu od niego węzyka z korektora, a sam korektor wywalasz.

Podziękował za opinię i instrukcję. Skuszę się i zrobię jw przy okazji kapitalnego remontu zacisków.
Tytuł: Klocki hamulcowe z kół przednich zamiast klocków tylnych
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 15, 2009, 22:45:21 pm
klocek nie musi miedz dzyndzla - i tak sie tloczek przylepia do klocka  ,
wogole sie dzyndzlem nie przejmujcie ,

tylny ma 4mm grubosci ,kiedys do fiata wcisnalem jeden 4mm i jeden przytarty przedni - jakies 7mm grubosci ,
i to bylo juz na styk ,czyl na max jak moglem wkrecic tloczek,
na wiecej to brakuje rozstawu szczeny