FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Browser w Grudzień 15, 2009, 13:50:44 pm
-
Witam, auto to polonez caro 93 problem taki ze silnik sie grzeje chłodnica jest zimna wszystkie przewody od silnika sa gorace te co ida do nagrzewnicy do parownika od LPG itp. weze do chłodnicy sa gorace górna czesc chłodnicy tez ma ciepła temperaturę (ta jakby nasada) ale cała chłodnica zimna. Mam problem duzy bo musze wrócić do domu a nie mam jako inaczej niz autem proszę o jak najszybsze rady bo musze jakos wrócic. co sie mogło stać? w chłodnicy petrygo. problem wystapił z dnia na dzień. nagle.
-
Może jakiś syf w chłodnicy, przepłukać wodą pod ciśnieniem albo zrobić jakąś płukankę ukł. chłodzenia
-
kurcze ja nie wiem odkreciłęm zawór chłodnicy i posciskałem te 2 przeowdy co doprowadzaja i odorpowadzaja poziom pływa. wiec chłodnica jest drożna pasek klinowy mocno naciagniety obraca wszystkim.
-
a wąż jak patrzysz na chłodnicę ten na dole po lewej stronie jest zimny czy ciepły ? jak zimny to na pewno termostat jak walnięty to polecam kupić na 82 stopnie, a wiatrak się załącza ?
-
zrobiłem wykreciłem termostat zasyfił sie i zaciął. jezdze narazie bez. chciałem zaptyać czy to moze spowodowac jakeis inne uszkodzenia. z racji ze jak wykercałem termostat poszło troche petrygo sie walić w trawe dolałem jakeis 250 ml świezego i reszte uzupełniłęm woda jakies 500 ml, chciałem zapytać czy to nie bedzie problemem czy mi nie zamaraznie i nie popęka.
Chciałem jeszcze zapytać dlaczego termostat na 82 stopnie a nie na 90?
-
Browser, przy takich temperaturach mimo wszystko nie ryzykowałbym lania wody
-
no niestety pojazd musi wytrzymać do soboty wtedy załoze nowy termostat(ten na 82 stopnie o ile usłysze jakies logiczne poparcie tego) i wymienie cały płyn chłodniczy ;)
-
Jak masz termostat założony to jak napisałem sprawdz ten wąż na dole jak będzie zimny to na pewno termostat bo wtedy on nie otwiera i płyn krąży na małym obiegu i dlatego się grzeje. Termostat na 82 bo powyżej 90 powinien się wiatrak załączać :)
-
tamten waz był zimny był ciepły jedynie tuz obok silnika. a jak odkreciłęm osłone i wyciagnłęm termostat to ledwo sie ruszył plus był fest zasyfiony. także temat to zamkniecia dziekuje za pomoc. w weekend to zrobie :)