FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: lukaszADHD w Grudzień 15, 2009, 23:19:59 pm

Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: lukaszADHD w Grudzień 15, 2009, 23:19:59 pm
Witam wszystkich forumowiczów
Ostatnio zakupiłem Poloneza atu 1,6 gli i jest  mały problem, nie ma w nim ogrzewania znaczy przewód za zaworem nagrzewnicy chłodny (pewnie zawór) ,  nie załącza się wentylator nawet przy stu stopniach(czujnik chłodnicy ?) . Silnik się szybko grzeje a płyn leje się ciurkiem do zbiorniczka wyrównawczego . Czy to wszystko jest ze sobą powiązane ? Proszę o odpowiedz
Pozdrawiam
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: Milek#1944 w Grudzień 16, 2009, 11:47:14 am
Chłodnica gorąca? Sprawdź termostat. Wywal go na jakiś czas dla sprawdzenia.
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: lukaszADHD w Grudzień 16, 2009, 13:44:03 pm
Chłodnica gorąca to nie jest,  raczej ciepła bym powiedział . Wywalić termostat czyli jak połączyć te rury ze sobą ? nie bardzo rozumiem
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Grudzień 16, 2009, 19:00:44 pm
Wyjmij z obudowy.
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: lukaszADHD w Grudzień 16, 2009, 20:03:36 pm
No dobra spróbuję  dzięki
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Grudzień 17, 2009, 02:26:30 am
wymień termostat.
Wymień zawór nagrzewnicy.
Sprawdz czy przewody z czujnika wentylatora w chlodnicy po zwarciu ze soba powoduja żę wentylator statuje , jeśli tak to bedzie czujnik. (wadliwa bestia) jesli nie, to bezpiecznik, przekaźnik... przewody.. lub sam wentylator.
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: lukaszADHD w Grudzień 17, 2009, 19:07:47 pm
No dobra jutro zobaczę co tam da się zrobić , ale byłem dziś w sklepie zobaczyć po ile termostat i zawór nagrzewnicy a koleszka mówi że to może być  uszczelka pod głowicą co o tym myślicie
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Grudzień 17, 2009, 19:14:16 pm
Nie wiem, ale wg, mnie uszczelka nie ma z tym nic wspolnego :D Co ma do orzewania lub chlodzenia? :] Jedynie moze Ci "brać" troche wody, ale to nie to.
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Grudzień 17, 2009, 21:38:40 pm
Dlatego nie słucha się ani kolesi w sklepie ani mechaników  i ich wspaniałych rad.
Przychodzisz "prosze to i to" i koniec. Wkurza mnie takie "doradztwo"
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: Fist w Grudzień 18, 2009, 09:02:22 am
lukaszADHD, w jakim sklepie pytałeś?
Cytat: "FaZi_Fr"
wg, mnie uszczelka nie ma z tym nic wspolnego
A jednak może mieć, u mnie caly układ chłodzenia zapowietrza sie przez to ze czasami kompresja idzie w uklad chłodzenia
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: lukaszADHD w Grudzień 18, 2009, 10:11:47 am
No i teraz to już nie wiem :-( termostat to tania sprawa można wymienić zawór nagrzewnicy też , ale ciekawe czy jest sens jeśli to faktycznie uszczelka . Na weekend jadę do dziewczyny i tam stoi moja zielona strzała zobaczymy . A tak  na marginesie ile taka wymiana uszczelki kosztuje bo uszczelka 30 zł a samemu to chyba kiepski pomysł wymieniać bo potrzebny klucz dynamometryczny i wiedza które śruby jak dokręcać bo to jakoś na przemian idzie chyba a poza tym czy konieczne jest planowanie głowicy ?  A sklepie byłem Radzymińska róg trockiej .
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Grudzień 18, 2009, 12:00:07 pm
w warszawie akurat jest milion ludzi ktorzy staną nad tobą z piwem w ręku i pomogą wytłumaczą co i jak.
Jeśli to na sto procent uszczelka.. to trzeba planować głowicę (delikatnie do zabielenia)
Więc to dodatkowe koszty.

Śruby przykrecasz z kolejnością i momentami z książki. Jeśli potrzebujesz. To ci odpowiedni fragment skopiuję i prześlę.
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: lukaszADHD w Grudzień 21, 2009, 09:11:21 am
Popatrzyłem i to nie jest raczej uszczelka . Czy termostat może się zablokować w pozycji otwartej ? bo ta rura do chłodnicy i chłodnica to się nagrzewa od razu 30 / 40 stopni C  a silnik nie trzyma ciepła 50 /60 stopni na wskaźniku przy normalnej jeździe  . Co do wiatraka to podłączyłem czujnik  na krótko  i się kręci a ogrzewania to przez ten zawór przed nagrzewnicą raczej nie ma
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: Master82 w Grudzień 21, 2009, 09:43:35 am
typowy objaw padu termostatu, miałem to samo, wymieniaj termostat i wsjo :P
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Grudzień 21, 2009, 21:25:25 pm
no i dodatkowo czujnik wentylatora w chłodnicy :)
30zł nie twoje... ale jaka satysfakcja i ile radości ! :)
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: lukaszADHD w Grudzień 22, 2009, 13:59:30 pm
A Tak z innej beczki żeby nie zakładać tysiąca tematów. Którędy można przeciągnąć kabel zasilający do wzmacniacza ? Chodzi mi o komora silnika - wnętrze
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Grudzień 22, 2009, 20:25:05 pm
tą samą droga co fabryka ciągnęła wszystkie kable.
masz otwór pod silnikiem wycieraczek w ścianie grodziowej.
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: Morales w Grudzień 22, 2009, 21:45:12 pm
Ja w swoim poldoroverze mam taki problem, że odpalam go rano, wszystko pięknie ładnie, czekam aż troszkę pochodzi sobie na "luzie" po czym wyruszam. Po chwili zaczyna być słyszalne dziwne "buczenie" i w tym samym momencie temp. silnika gwałtownie rośnie, płyn ze zbiorniczka się "ciśnie" na zewnątrz, a mimo to powietrze z nawiewu leci bardzo zimne, jakby samochód się wogóle nie zagrzał. Wyłączam silnik, muszę chwilę odczekać, i dopiero potem da się normalnie jechać. Nie zdarza się to za każdym razem, ale co jakies 4-5 odpaleń silnika. Co to może być?
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Grudzień 22, 2009, 22:23:06 pm
końcówka pompy wody i/lub uszczelki
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: joszko1991 w Styczeń 03, 2010, 23:44:41 pm
ja mam podobny problem gdyż zawsze mam mokrą blache przy zbiorniczku wyrównawczym i na ciepłym silniku zbiorniczek prawie zawsze jest pełny. widać w nim pęcherzyki powietrza.
a teraz pytanie: Czy woda może być "wypluwana" przez zbiorniczek dlatego ze uklad jest zapowietrzony? w ustatkowaniu temp pomaga jak sciskam jednoczesnie 2 grube przewody wychodzące z chłodnicy ( jeden na górze, drugi na dole)
jutro postaram sie go odpowietrzyć tak jak radził jeden Kolega z forum - postawić go na górce przodem do góry itd..
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: bodzio123 w Styczeń 04, 2010, 16:32:10 pm
ściskanie nic nie da ta górna rura jest od termostatu to wogóle nic nie da przy odpowietrzaniu chyba że nie masz wsadzonego termostatu i przepływ masz pełen ale rzadko to się zdarza. a odpowietrzy sie sam przy pracy silnika wystarczy czasu trochę a zbiornik wyrównawczy jak jest zapełniony to po prostu masz za dużo płynu dlatego jest pełen  pamiętaj by od początru w zbiorniku zanajdowało sie tyle płynu ile pokazuje miarka na nim
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: joszko1991 w Styczeń 04, 2010, 17:07:55 pm
Bodzio dzięki za odpowiedź po rAz któryś już :)
Tytuł: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: mati_lecha w Styczeń 08, 2010, 10:28:35 am
A ja mam jeszcze inny problem w 1.6GLi abimex.

Od jakiegoś czasu ogrzewanie kiepsko działało, okazało się że przeciekał zawór nagrzewnicy i brakowało troszkę płynu. Na początek dolałem sam płyn i ogrzewanie działało jakby lepiej. Następnego dnia chciałem wymienić zawór, ale akurat nie mieli, więc połączyłem "na krótko" węże za pomocą kawałka metalowej rurki. Wyciekać już nic nie wycieka, ale ogrzewania prawie nie ma, mimo że silnik gorący.

I tutaj kilka pytań-sugestii:
1. Czy to możliwe, że coś się np urwało z tego uszkodzonego zaworu i zablokowało przepływ płynu do nagrzewnicy?
2. Czy możliwe jest zapowietrzenie nagrzewnicy? Jeśli tak to jak odpowietrzyć?
3. Może jakieś inne przyczyny?