FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: bodzio123 w Grudzień 17, 2009, 16:20:18 pm
-
witam mam problem. mianowicie mój rozrusznik nie kręci nie wiem co z nim jest jak go naprawić albo co z nim może być ostatnio normalnie kręcił. każdy pomysł mile widziany.
PS. jest możliwość aby rozrusznik się zawiesił??
z góry dzięki
-
gdy jest uszkodzony podczas uruchamiania może się tzw zawiesić(przerwać na pare chwil)
radze wyjąć rozrusznik, przejrzeć obwody uzwojenia itp, może sie szczotki przepaliły
-
Co to za jakas plaga problemów z odpalaniem ? Mrozy przysżły i wyłażą wszelkie "niechciejstwa"
Rozrusznik nie kręci ?
A prąd do niego dochodzi ? Miernik masz ?
-
Faktycznie kupa kasy... zestaw naprawczy rozrusznika 19zł :D
-
mam kolego miernik i sprawdzę jutro bo dziś nie zobaczę znajomy mi mówi że to elektromagnes więc nie wiem co jest
-
To z miernikiem już robota łatwiejsza.
Zobacz czy w ogóle dochodzi napiecie do automatu (czerwony cienki przewód do na wsuwce)
Po przekreceniu sstacyjki w pozycję GO ma byc tam 12V.
Jesli jest, trzeba wyjac rozrusznik, rozebrac, przeczyścić dokładnie WSZYSTKIE POŁACZENIA elektryczne, wymienić szczotki (8zł) wymienić tulejki (8zł) wymienić hamulec rozrusznika (2zł) poskładać. Odpalić na sucho. ma chodzić.
-
ale wiesz sam nie rozbierałem rozrusznika aby to zrobic
[ Dodano: 17 Gru 2009 20:40 ]
uważasz że tylko taki to jest problem?
-
Czasami mam wrazenie , ze nie robisz nic innego poza grzebanieem w aucie i pisaniem na forum:/Chyba ze pracujesz pn -pt 8-16
W XXI wieku mamy laptopy i bezprzewodowy internet ;) To tak na marginesie.
Wyciągałem rozrusznik już łądnych pare razy i faktycznie trzeba się nagimnastykować, ale bez przesady, każdy może sobie zorganizować ciepły garaż :) wystarczy łądnie znajomych popytać.
Bodzio, jeśli to nie pomoże, to już nic nie pomoże, bo mogą być upalone uzwojenia wirnika i trzeba nowy (sprawny) wirnik.
P.S. W jaki sposób może się uszkodzić bendiks aby go wymieniać ? Przecież to trzeba by chyba dobrym młotem traktować....
-
Niestety, ja tez mam pewne problemy z rozrusznikiem. Jak było tak do -2 to wszystko było w porządku. Aktualnie przy -11 spadki napięcia przy kręceniu są takie, że resetuje mi się zegarek na konsoli. Akumulator mam roczny, markowy. Ładowanie OK. Kabel "+" założony rok temu nowy. W kablu masowym przeczyszczone styki. Rozrusznik był wyciągany rok temu i kręcił jak dziki. Aktualnie boję się, że kiedyś nie zakręci jak trzeba i będzie dupa.
-
A kiedy ostatnio ładowałeś akumulator ?
-
ja u siebei to wszytko wymienilem .. i co si eokazalo.. rozrusznik dalej niekreci. wlansie taki sam objaw.. - i jedyna rzecz to jeszce wirnik.. z przepalonym uzwojeniem.. jak pytalem w innym poscie. czy od lady wornik jest zamienny z polonezowym..?
-
akumulator mam nowy od sierpnia nie ładowałem ale ostatnio sprawdzałem to miałem tylko 1 kreseczke od 0 więc źle nie jest
-
akumulator mam nowy od sierpnia nie ładowałem
To nie jest mądre...
ostatnio sprawdzałem to miałem tylko 1 kreseczke od 0 więc źle nie jest
Mówisz o tym "wskaźniku" na samym AKU ? O kant dypy to potłuc.
Sprawdź spadek napięcia na aku podczas kręcenia
-
Stingerek ma rację, wskaźnik "oczko" na AKU to nieporozumienie.
Niedawno miałem wyładowany akumulator, a oczko było zielone.
-
no ale moc ma dużą nie ma problemu z nim. jest mocny i to mi wystarcza nie mam zwarć ani nic takiego żeby był rozładowany
-
A ja mam pytanie. przy zdejmowaniu klemu minusowej i zakladaniu jej tak powoli, przy pierwszym styknieciu klemy z aku przechodzi taka iskra. Czy to jest normalne?
I co pare dni musze aku ładować, bo jest kompletnie wyczerpane... nie wiem co sie dzieje...
-
Za duży pobór prądu w spoczynku.
Weź do ręki miernik, przestaw na Amperomierz (konieczne przełożenie przewodów w tych tanich miernikach do innego gniazdka 10A) i podłącz między klemę plusową a słupek plusowy akumulatora.
Jeśli miernik pokaże więcej niż 0.2A to będziemy szukać przyczyny.
-
to jak sprawdzić czy aku jest naładowany jak nie prostownikiem?
-
miernikiem :twisted: bodzio idz do jakiegos marketu budowlanego albo cos i kup sobie miernik za 10-15zł bo Ci sie przyda ito nie raz... naładowane aku powinno miec ok 12.5-14V
-
no ale moc ma dużą nie ma problemu z nim. jest mocny i to mi wystarcza nie mam zwarć ani nic takiego żeby był rozładowany
za mocny też być nie może bo go alternator nie doładuje
-
miernikiem :twisted: bodzio idz do jakiegos marketu budowlanego albo cos i kup sobie miernik za 10-15zł bo Ci sie przyda ito nie raz... naładowane aku powinno miec ok 12.5-14V
Yyyyy pozwolę sobie powiedziec: BREDZISZ.
Dam ci aku który na mierniku pokazuje 12.5V a jak go podłaczysz do auta... to po przekręceniu kluczyka kontrolki zgasną.
Spadek napiięcia na akumulatorze podczas rozruchu się sprawdza ! A nie napięcie w spoczynku bo to nie jest miarodajne.
-
no ok ale ja miernik mam i wiem że nie tak sie sprawdza. nie chodzi mi o jego moc ale o natężenie jak sprawdzić
-
Spadek napiięcia na akumulatorze podczas rozruchu się sprawdza ! A nie napięcie w spoczynku bo to nie jest miarodajne.
czyli jaki powinien być spadek napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem?
-
Stingerek ok ale ja nie do końca sie z tym zgodze bo jak bedziesz miał kiepski rozrusznik albo zwarcie gdzies podczas krecenia i napiecie Ci spadnie do 9-10V to bedziesz ciagle ładowac aku? Jak masz dobry prostownik ze wskaznikiem naładoawania to niema problemu ale jesli nie to co wtedy? Akumulator mozna przetestowac za pomoca specjalnego miernika ale takowy sporo kosztuje, mierzy sie nim moc aku w amperach np jesli aku ma moc rozruchowa 300A to jest to jego dolna granica i powinien dawac ponad 300A jesli tyle nie ma to nadaje sie na smietnik, mechanicy takim sprzetem dysponują, wiec mozna ewetualnie sprawdzic u nich, ja niemam takiego miernika to spradzam tym z marketu za 10zł moze i to nie jest dokońca miarodajne i wogóle ale w wiekszosci przypadków naładowane aku w spoczynku powinno miec ok 13V
-
Zgadzam się, że orientacyjnie można sprawdzić stan naładowania voltomierzem w spoczynku- wartośc od 12,5 do 13 to jest ok. Spadek napięcia też niewiele powie- zależy od prądu akumulatora, mocy rozrusznika, połaczeń itp.
-
Jak podczas krecenia gasną kontrolki a miernik pokazuje 6V to aku jest gnój.
-
Tego nie kwestionuje :)
gasną kontrolki a miernik pokazuje 6V to aku jest gnój.
ale jesli pokazuje 9 czy 9,5V a kręci i zaraz zapala to cięzko coś stwierdzić.
-
dziś kupiłem tuleje i szczotki więc dziś będzie wielki dzień dla poldka po wszystkim dam znać
-
Hamulec też kupiłeś ?
taki plastikowy pierścień czesto się wyciera i warto go zmienić, bo to robota żadna koszt 2zł.
-
człowieku zmarzłem i sie na wkurrrr. że głowa mała. wymieniłem 2 tuleje jedna na czubku a drugą na pierścieniu ten środkowy. ale nie mogę wyciągnąć tego przy szczotkach niech to szlak trefi i krew nagła zaleje :evil: a hamulec mam dobry jeszcze dużo go zostało. a jeżeli chodzi o części to trochę droższe są u mnie w "polmozbycie" za jedną szczotke dałem 5 zeta czyli komplet 20 i tuleje 13 zeta więc chyba jeszcze kilka napraw to dziada pogonie
-
to sa i tak ceny rewelacja popatrz do innych aut proponuje to zrobic w sposob inny zapłacic pare zł i dac to mecanikowi on ma sciagacze rozne do tego itp sam sie uzłoscisz a efekt mizerny tak mi sie wydaje ja jesli czegos nie moge zrobc w garazu jade do znajomego mechanika i on mi to zrobi zawsze za kilka zł a mam spokoj swiety
-
mam też znajomego mechanika ale z byle duperelą nie bede do niego latał. ale wykomcinyje coś 2 tuleje dałem rede 3 mi została
[ Dodano: 23 Gru 2009 21:43 ]
powiedzcie mi co za cholera nie dobra jest z tego mojego poloneza :evil: :evil:
zrobiłem rozrusznik i na akumulatorze normalnie kręci ale jak wsadzam do silnika i podłączam wszystkie spinki i kable to mam taki motyw że po przekręceniu kluczyku w ogóle nie kręci :evil: :evil: co to może być :/ prąd dochodzi do niego
[ Dodano: 24 Gru 2009 13:28 ]
zrobiony jest rozrusznik;) wina była stacyjki ona ma taki rozłączacz w postaci wsówki w czarnej obudowie i ona mnie oszukiwała. raz dawała a raz nie przy pomiarze okazało się że troche prądu dała ale nie tyle co potrzeba więc narobiłęm się na darmo ale wiem że bedzie działał puki co:)