FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: damian9838 w Grudzień 17, 2009, 20:15:26 pm
-
Witam W związku z mrozami muszę parę razy kluczykiem przekręcić żeby pompa zalała dostateczna ilość benzyny do odpalenia A że nie lubię czekać nasuną mi się pomysł na chwilowe odłączenie odcięcia pompy Myślę o zrobieniu jakiegoś przełącznika Mam więc pytanie czy dało by rade tak zrobić? Jeśli by dało to do czego ten przełącznik podłączyć? Z góry dzięki za pomoc
-
Tak, zwykły pstryczek (np od halogenów) który poda +12V dla pompy paliwa.
Miałem tak w Abimexie.
-
Stingerek, proste rozwiązanie i zarazem skuteczne. Niemniej jednak dobze byłoby to nieco rozbudować aby nnie było sytuacji że jak zapomnimy kliknąć to pompka będzie cały czas pracować przy włączonym zapłonie. Mozna pokombinować z wyłącznikiem czasowym oświetlenia wnętrza tak żeby pompka pracowała przez pierwsze 30s. po włączeniu zapłonu. Ale jak to podłączyć to musiałbym się zastanowić...
-
Tyle że on sterowany masą, więc trzeba dodatkowy przekaźnik.
Ja bym to wysterował za pomocą dodatkowego przekaźnika od lampki ciśnienia oleju.
Lampka świeci - przekaźnik podaje 12V na pstryczek, a ten dalej na pompę.
Lampka gaśnie pstryczek nie działa. :)
Można też użyć przełącznika ogrzewania tylnej szyby z MR93 który nie "przeskakuje" a odbija na tej samej zasadzie co klakson :)
-
a jak kręci rozrusznik?? słabo?? aku ma problemy zakręcić ?? rover nie chce zapalać jak ma mniejszy prąd. zrób test. odepnij ładowanie i jezdzij. auto przestanie ciągnac jak swiatła beda jeszcze białe i nagle zgaśnie mimo ze nie bedzie to koniec baterii
-
Wszystko jest ok z ładowaniem Zorbie to na przełącznik od podgrzewania szyby jak wcisnę będzie działać popuszczeniu przestanie Power i masę z aku wezmę Kable od pompki gidze wychodzą? Dało by rade podpiąć pod kable od włącznika bezwładnościowego? Czy może gdzie indziej podpiąć ?
-
Spokojnie, możesz się wpiąć w kabel zasilający pompę przy włączniku bezwładnościowym.
Nie potrzebujesz żadnej masy jeden przewód +12V ktory będzie "przecięty" pstryczkiem.
Zasilanie ciagniesz np od zapalniczki, do pstryczka, dalej do wylacznika bezwladnosciowego.
Chyba ze chcesz to zrobić "tak fest" to użyj przekaźnika.
-
Ok Dzięki Pozdrawiam
-
od wył. bezwładnosciowego idą dwa przewody, czarny i biały, więc do którego z nich trzeba podpiąć "+"? właśnie prubuje uruchomić pompe paliwa bo okazało się że nie jest zatarta tylko nie ma prądu...
-
Witam , czy ktoś mógłby rozwinąć temat wysterowania pompy paliwa przy rozruchu (napięcie akumulatora , czas , przerwa). Problem się pojawił w zimę . W samochodzie mam zainstalowaną kontrolkę pracy pompy wmontowana jest ona w przełącznik reczny odcięcia zasilania p.p.,które i tak jest realizowane automatycznie przez przekażnik w momęcie przejścia na gaz. Więc tak rano po włączeniu zapłonu p.p.nie załacza się , co słychać a widać po kontrolce. Dopiero po wielosekundowym kręceniu załacza się na chwilkę i po następnym zapali .
[ Dodano: 05 Lut 2010 19:27 ]
Przy napięciu 12.85 na zimnym sterownik nie podaje masy ( nr 20) na zestaw przekażników.Gdy jóż poda po przyłorzeniu małej prubówki masa zachwilę zanika i znika.Coś ze sterownikiem tylko co ?