FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: miki1305 w Grudzień 17, 2009, 22:30:42 pm
-
Co trzeba kupić, ile to roboty, który tańszy i czy to da sie do niego założyć. Chodzi mi o sam zapłon, wtrysk może kiedyś lub cały silnik ale teraz tylko zapłon. Są tu mądrzejsi ode mnie więc proszę o pomoc. Za zainteresowanie dziękuje!
-
Osobiście jeżdżę boschem (taka pralka) i nie polecam pod kątem osiągów w dodatku prędzej czy później przytrafi Ci się spalanie stukowe. Z abimexem nie miałem styczności za wyjątkiem forum, gdzie chwalą za osiągi natomiast często trafiają się pytania typu: "obroty nie spadają" Trzeba o niego dbać. Co i jak poprzekładać to już inni koledzy a ja z chęcią poczytam bo może z boscha na abimexa bym przeszedł.
-
Abimex bardzo ładnie chodzi i jest totalnie bezawaryjny (z wyjątkiem modułu zapłonowego). :)
-
Abimex bardzo ładnie chodzi i jest totalnie bezawaryjny (z wyjątkiem modułu zapłonowego). :)
Eee A skąd na forum tyle tematów o krokowcach, sondach lambda...
-
Nie mam pojęcia prawdę mówiąc... :roll: Może ludzie nie dbają? :?:
-
Eee A skąd na forum tyle tematów o krokowcach, sondach lambda...
Sondy padają nie tylko w polonezie (jezeli jest gaz) a sam silniczek i zespół przepustnicy dobrze jest od czasu do czasu po prostu WYCZYŚCIĆ, tak samo mase modulu zaplonowego która jest z aluminium i po15 latach eksploatacji auta zmienić sztywny ze starości kabelek od czujnika PWK gdzie brak wykruszonej izolacji powoduje zwarcia i pad modułu po czasie -tyle ode mnie w kwesti zawodnosci -jak dbasz tak masz bo u mnie modul pracowal 12 lat a potem sprzedałem wtrysk który mialem przerobiony w 1,8 DOHC wiec nie wiem ile jeszcze pochodzil :) Dodatkowo trzeba odpiac czujnik predkosci obrotowej zeby obroty nie swirowały oraz od czasu do czasu zresetowac kompa odpinajac aku -jakies 2/3 razy w roku co zazwyczaj robi sie przy jakiejs naprawie typu rozrusznik czy alternator
[ Dodano: 2009-12-17, 23:46 ]
Co do swapu to tylko abimex, bosch to porazka na calej lini. generalnie musisz miec caly osprzet wtrysku
-kolektor, komp, zespół przepustnicy, puche filtra, instalacje cewki, czujniki,, zaslepke aparatu obudowe rozrządu z miejscem na czujniki oraz kolo pasowe z nacieciami, do tego bak paliwa z pompa. Po zmianie baku trzeba puscić przewód do pompy, zalozyc metalowy filtr paliwa(cisnienie) i przelozyc osprzet silnika- wszystko pasuje i puscic instal;acje wtrysku w komorze silnika oraz wpiac 5 czy 6 przewodów oraz przerzucić dwururke z sonda (jezeli wtrysk jej wymaga) .Generalnie majac wszystko to jakies kilka godzin pracy z browarem bo niespodzianek nie ma zadnych.
Jakby co to wiekszosc osprzetu do abimexa mam to puszcze to swiatecznej cenie jak bedziesz cos potrzebował(1,6 z sonda) a silnik na wtrysku chodzi wlasnie najlepiej na zaplonie z gaznikowca ,tyle ze traci elastycznosc na dole
-
Może i na forum są artykuły o krokowcach i sondach lambda, ale sonda to może paść w każdym aucie - jeden mój kolega zmieniał w kilkuletnim Uno, natomiast silnik krokowy to jest taki drobiazg. Mam Poloneza z Abimexem już 8 lat i przez ten czas w osprzęcie silnika nic poza modułem w ogóle nigdy nie ruszałem... Po prostu nigdy nie było najmniejszej potrzeby. Od czasu do czasu robię reset komputera i to wszystko. Poza tym owo auto ładnie przyśpiesza i wyjątkowo mało pali. Po mieście na ogół 9-10, a w trasie 6,5-7 /100 km (benzyny). Większe zużycie ma Corolla 1400 moich znajomych...
-
Dzięki za zainteresowanie tematem. Na razie to tego nie będę robił bo nima kasy i warunki trochę nie sprzyjają. A co z gsi bo kupiłem do plusa cały silnik i została mi cała góra, na silniku nie ma tylko cewki. Nie wiem czy ten dół od Gle podejdzie do głowicy i reszty od gsi. Silnik gsi był odkręcany cały, mam do niego koło pasowe, podejdzie ono do gle? Obudowa rozrządu też będzie żeby założyć czujnik położenia wału, jedyny problem to chyba regulacja zaworów bo kolektor trzeba zrucać?
Mam jeszcze takie pytanko mam w garażu nowy aparat zapłonowy i cewke butelkową od żuka, czy to coś sie będzie nadawać do mojego poldka to jest 1.6 gle 94 rok ma aparat zapłonowy tylko na błotniku ma jeszcze takie coś z żeberkami nie wiem co to jest bo sie za bardzo na tym nie znam :cry:
-
to "z żeberkami" na nadkolu to jest moduł zapłonowy. masz elektroniczny zapłon i części od Żuka nie będą pasować. cewka ma inną oporność a aparat fizycznie nie pasuje.
-
Dzięki za odpowiedz. Ale nadal zapłon jest ustawiany ręcznie w tym silniku?A nie wiesz czasem ile ta cewka może kosztować?
-
Ja mialem abimexa na zaplonie z gaznikowca i na brak dolu nie narzekalem :D ja mialem caly zakres obrotow pierwsza klasa :D po prostu czasem zaluje ze zrobilem z niego rovera :roll:
-
Jakby co to wiekszosc osprzetu do abimexa mam to puszcze to swiatecznej cenie jak bedziesz cos potrzebował(1,6 z sonda) a silnik na wtrysku chodzi wlasnie najlepiej na zaplonie z gaznikowca ,tyle ze traci elastycznosc na dole
Żeby z boscha zrobić abimexa potrzeba dużo więcej części niż chcesz sprzedać? w jakiej cenie?
-
pod wzgledem osiagow najlepszy jest zaplon z GLE i juz nawet myslalem ,zeby go wstawic do mojego Boscha ,
jezeli ktos chce zakladac zaplon od wtrysku ,to moze da sie to zrobic z Abimexem - nie sprawdzalem ,
z Boschem sie nie da ,bo potrzebny jest TPS ,czyli zostaje wlozenie calego wtrysku kompletnego ,co i tak jest latwiejsze niz wlozenie Abimexa,
moze zalozyc sam modul z Abimexa i bedzie jezdzil (bez kompa),ale bezdzie to taka zenada ,ze lepiej sobie odpuscic ,
generalnie nie zamienialbym zaplonu z GLE na ktorys z wtryskowych (mimo ,ze gle wymaga przegladu i konserwacji od czasu do czasu)
Sondy padają nie tylko w polonezie (jezeli jest gaz)
a coz to za nowa teoria ? mocno bym z nia polemizowal
-
Sondy padają nie tylko w polonezie (jezeli jest gaz)
a coz to za nowa teoria ? mocno bym z nia polemizowal
U mojego kolegi w Uno gazu nie ma, a sonda padła. Może nie wiedziała, że nie powinna? ;)
-
Mając boscha też muszę zmieniać kolektor?
Czy rozkład 3 śrub do zamocowania puszki na filtr paliwa w boschu i abimexie jest taki sam?
-
Mając boscha też muszę zmieniać kolektor?
Czy rozkład 3 śrub do zamocowania puszki na filtr paliwa w boschu i abimexie jest taki sam?
nie rozumiem pierwszego pytania ,majac boscha na co chcesz zmieniac ?
generalnie zmaina na abimexa ,multeca ,webera niesie za soba koniecznosc wymiany kolektora ssacego ,bo kazdy z nich ma inaczej mocowane przepustnice ,
w w abimexie ,boschu i weberze sa rozne ilosci i rostawienia srub w puszce filtra powietrza ,
ale co ty chcesz zmieniac na co ?
-
Ja osobiście rozważam zamianę boscha na abimexa
-
Ja osobiście rozważam zamianę boscha na abimexa
ale po co ? bosch to najmniej skomplikowany i najmniej awaryjny z wtryskow montowanych w Polonezie
-
KGB, nie oszukujmy sie. Bosch moze i malo awaryjny. Ale nie ma zbyt dobrych osiagów np porownujac do abimexa
-
Pod kątem bezawaryjności to sobie kupiłem Japończyka a do katowania na KJS-ach mam FSO i jeśli jest coś plug&play bez wymiany silnika to czemu nie, kwestia jak bardzo musze ingerować w taką zamianę
-
na nowe mnie nie stać :D a wracając do zamiany boscha na abimexa to da się? ktoś taką operację przeprowadził?
-
a masz pelen zestaw od abimexa :?:
-
nie mam i właśnie próbuje ustalić co oprócz wtrysku i kompa muszę nabyć a co może zostać z boscha
-
a nie lepiej załozyc wiekszy wtryskiwacz z VW/seata 1.8 na boschu? albo nawet i całą przepustnice z wtryskiwaczem? osiagi miałby zblizone do abimexa jesli nawet nie wieksze...
-
mam wtryskiwacz od golfa 1,8 ale bez przepustnicy, nawet podkładkę wsadziłem w regulator ciśnienia paliwa. Wiadomo, takie operacje zostaną zauważone jedynie na wydruku hamowni... Sprawdzę opcję przepustnicy albo swoją rozwiercę
-
nie mam i właśnie próbuje ustalić co oprócz wtrysku i kompa muszę nabyć a co może zostać z boscha
wiązka silnika
komp
wtryskiwacz
cewki
koło pasowe
obudowa paska rozrządu
czujnik położenia wału
Nie wiem jak z czujnikami temperatury
-
a nie lepiej załozyc wiekszy wtryskiwacz z VW/seata 1.8 na boschu? albo nawet i całą przepustnice z wtryskiwaczem? osiagi miałby zblizone do abimexa jesli nawet nie wieksze...
to bylby cud. mało ktory bosch nie ma stukowego spalania. ciezko takiego znalesc. chyba ze samemu zrobi sie korekte map. herr_flick, jesli chcesz to mam gdzies wiazke od abimexa, kompa, wtrysk wraz z przepustnica, modul mam ale uszkodzony z reszta do zaplonu z gaznika moze byc i ten uszkodzony. nie mam tylko kola pasowego, obudowy paska rozrzadu i CPWK
-
Pojedyncze koło pasowe mam - kupiłem trójbieżniowe pod wspomę więc pojedyncze będzie mi zalegać
-
to bylby cud. mało ktory bosch nie ma stukowego spalania. ciezko takiego znalesc. chyba ze samemu zrobi sie korekte map.
Mamy bosha od nowości , teraz jest zrobione 116 tys , i przez ten okres nigdy nie zaobserwowaliśmy spalania stukowego ani podobnych anomalii .
-
Ja też uważam że bosh jest bardzo dobry, u mnie też nie było spalania stukowego, trochę go ciężko bujnąć powyżej 4.5 tys ale pali średnio 6 litrów.
-
trochę go ciężko bujnąć powyżej 4.5 tys
czyli juz masz spalanie stukowe skoro ciezko ma przekroczyc 4500rpm :D
-
czyli juz masz spalanie stukowe skoro ciezko ma przekroczyc 4500rpm :D
:shock: :shock: :shock: :shock:
Tak to jest najprawdopodobniejsza przyczyna .
Spalanie stukowe głównie można zauważyć przy niskich prędkościach obrotowych pod dużym obciążeniem np podjazdy pod dużą górkę na niskich obrotach .
-
czyli sama wymiana wtryskiwacza na wydajniejszy nie pomoze pozbyc sie spalania stukowego we wtrysku boscha, które powtaje na skutek spalania zbyt ubogiej mieszanki paliwowo powietrznej?
-
Spalanie stukowe nie powstaje na skutek ubogiej mieszanki . W internecie można znaleźć sporo tematów dotyczących spalania stukowego , poszukaj .
-
Ale on od nowości tak, ma przejechał 130 tys i nic mu nie jest więc to nie to, po za tym mi takie osiągi nie przeszkadzają , bo przynajmniej mało pali, nie to co u sąsiada buja się prawie do siedmiu ma przejechane 62 tys i pali 13 litrów benzyny.
Poza tym nie uważacie że temat trochę zboczył z głównego wątku.
-
Buszek nie powstaje z samej ubogiej mieszanki, ale jest ona jedną z kilku przyczyn spalania stukowego w tym silniku...
-
Spalanie stukowe głównie można zauważyć przy niskich prędkościach obrotowych pod dużym obciążeniem np podjazdy pod dużą górkę na niskich obrotach .
zgoda. ale mapy boscha sa takie ze ma problemy na wysokich obrotach :wink: wsluchaj sie w dzwiek silnika przy tych 4500 to zobaczysz :D to nie graja panewy tylko stukowe :mrgreen:
-
Panowie... może pojeździjcie bez właczonego audio ;) to posłuchacie sobie spalania stukowego.... nie wierze w te bajeczki że mój BOSCH nie ma stukowego i jest zajebisty tylko jak przyznajecie ma żenujące osiągi :)
-
Panowie... może pojeździjcie bez właczonego audio ;) to posłuchacie sobie spalania stukowego.... nie wierze w te bajeczki że mój BOSCH nie ma stukowego i jest cenzura tylko jak przyznajecie ma żenujące osiągi :)
Bzdury pleciesz. Mój nie miał.
-
Plus98, widocznie Twoj egzemplarz mial poprawione mapy. czy to tak ciezko zrozumiec :roll:
-
Plus.... nie unoś się :) nie uraziłem chyba Twojego auta i Ciebie :D
-
Podłączę się :) Przymierzam się do zmiany 1.6 GLE na Abimexa.
Pytanie brzmi:
Jakie konkretne elementy będę potrzebował?
-
Podłączę się Przymierzam się do zmiany 1.6 GLE na Abimexa.
Pytanie brzmi:
Jakie konkretne elementy będę potrzebował?
Zależy co konkretnie chcesz zrobić - jeśli blok i głowicę zostawić to pozostaje zaopatrzyć się w kompletny kolektor dolotowy z abimexa, moduł z cewkami, koło pasowe, CPWK, "komputer" i w czorta drobiazgów typu zaślepki po pompie paliwa czy napędzie aparatu zapłonowego.
Nie dalej jak wczoraj robiliśmy to samo tylko na Boscha. Jako, że Boscha kompletnego miałem a chodziło tylko o zmianę bloku i głowicy to było dość prosto.
Sugestia tylko dla potomnych - boschowski CPWK najlepiej przełożyć z obudową rozrządu inaczej trza rzeźbić wspornik.
-
To wszystko już było (dwa lata temu)...
I zdarzy się ponownie... (bo nie czytają)
I ponownie się zapytam. Jakie korzyści będą z tej zamiany ?
-
To wszystko już było (dwa lata temu)...
I zdarzy się ponownie... (bo nie czytają)
I ponownie się zapytam. Jakie korzyści będą z tej zamiany ?
Możesz się precyzyjniej zapytać? Chodzi Ci o kolegi czy moją zamiankę?
-
Chodzi mi o powtórzenie obywatela Tybek. Dwa lata temu tak rozpoczął się ten watek. Zostały udzielone odpowiedzi. Wszystko co można napisać to tylko powtórzyć to co już zostało napisane a potem ponownie komentować co gorsze Bosch czy Abimex albo raczej dlaczego Bosch ma być gorszy.
I pytam czy przeróbka tak sobie po prostu z gaźnika na monowtrysk ma jakieś wymierne korzyści aby ponosić tego koszty. System zasilania gaźnikiem ma tą zaletę, że nie posiada kilkunastu czujników z "komputerem" włącznie więc nie trzeba się o to martwić. Argument, że jest to niezawodne jak się dba ma tą wadę, że "jak się dba". Jak się dba o gaźnik, wymienia "zielony kabelek" też nie ma problemu. I teoretycznie mocy trochę więcej tak brakującej w polonezach... A aparatem mogę sobie ustawiać zapłon jaki chcę... Akumulator odłączam bez martwienia się o ustawienia "komputera"...
Wszystko ma swoje wady i zalety. Nie ma systemu zasilania tylko z zaletami. Dlatego pytam gdzie jest tak istotna różnica dla której naprawdę warto zamieniać gaźnik na wtrysk ? Po prostu też chciałbym wiedzieć...
-
nie wiem jakie sa motywy zamiany GLE na GLI ,ale tak czy siak zostawilbym aparat zaplonowy i zastapil jedynie gaznik wtryskiem,
w takiej operacji latwiej bedzie to zrobic boschem niz abimexem ,ale jezeli juz ktos ma abimexa w czesciach ,to chyba nie ma co sie skupiac na wymienianiu elementow ,ktorych troche jest,
i tak trzeba miec w reku wiazke i isc po niej zarowno przy demontażu jak i montażu
a tak na marginesie to moj Bosch nie ma spalania stukowego i tyle w temacie,
raz mial jak ciagnalem spora przyczepe i gaz sie skonczyl ,a w baku byla Pb92
-
Nie wiem jak kolega Tybek ale u mnie powód był prozaiczny. Miałem GLE stojące w garażu i zarastające kurzem. Bosch pod moją maską praktycznie umarł. Sens wymiany panewek, uszczelniaczy i innego gówna sami znacie. Stąd u mnie zapadła prosta decyzja o wsadzeniu serca GLE z osprzętem od GLI. Przerzucenie wszystkiego z GLI do GLE jak również sama operacja zajęła jeden dzień. Ponownie tu dziękuję fafikowi i młodemu z Sekcji za nieocenioną pomoc.
Tak, jestem wygodny i jestem przyzwyczajony do wtrysku - stukowego również w moim nie zauważyłem (ani na kompie 001 ani na 002). Być może dlatego, że mój bosch dziwnie brzmiał po przekroczeniu 3500rpm więc wyżej go nie kręciłem... Jedyna niedogodność to głowica bez hydro ale kto wie - jak siebie znam to pewnie z czasem też wskoczy pod maskę - okaże się jak szybko jak tylko odpalę GLEi (nowe oznaczenie do opatentowana - zastrzegam prawa autorskie ;))
-
To jest zupełnie inna sytuacja. po prostu mając już auto przystosowane do GLI przerobiłeś silnik GLE na GLI czyli odkręciłeś kilka elementów i zastąpiłeś je innymi. Dużo prostsze i logiczne. Mojemu koledze zepsuł się GLI Bosch a ja mam wolny silnik od GLI Abimexa. Więc prawdopodobnie przerzucimy osprzęt i dalej będzie jeździł...
-
A więc tak :) po pierwsze mój silnik chodził na wtrysku (jeździ w kancie na gaźniku mechanicznym i elektronicznym zapłonie, a pochodzi z polda 1.6 z 96 roku GLI) Chodziło mi o przełożenie samego osprzętu. Powód? Prosty- bo może chcę mieć wtrysk w 125p i chcę zrobić wstępny wywiad jakie elementy będę potrzebował ? Idąc tokiem myślenia że jest to bez sensu, to równie dobrze można stwierdzić że jakiekolwiek grzebanie w FSO jest bez sensu robotą i w ogóle samo posiadanie FSO jest bez sensu, bo w tych pieniądzach można mieć zachodnie auto, z lepszym zawieszeniem, lepszym silnikiem, sztywniejszą budą... ;-|