FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: mateo#1939 w Grudzień 18, 2009, 16:44:59 pm
-
Dobra pany mam problem.
Dziś rano zapaliłem gadzinę jak stała w garażu, bo potrzebowałem światła, odpaliła od kopa pochodziła może z minutę, poczym zgasiłem, wyjechałem do pracy. Po jakiś 10 godzinach odpaliłem gada zaczęła chodzić nie równo, silnik słaby, wyjechałem z garażu, musiałem ja przewieść kilka rzeczy, po wyjechaniu zoriętowałem ze poluzował się przewód paliwowy przy gaźniku i lalo paliwo na ziemie. Poprawiłem zapaliłem, ale dalej nie równo chodzi słaba, sądziłem ze w gaźniku mało paliwa wiec zapakowałem, co miąłem do przewiezienia zapaliłem i jazda, kicha prycha z gaźnika i wydechu, mul straszny na obroty się wkręca tylko na luzie, na biegu ciężko żeby zamieszała kołami na śniegu.
Co się mogło stać, bo naprawdę nie ma pomyślą? Dodam ze mam za oknem jakieś -19C a w garażu około -5C.
Może jest to spowodowane nie równa praca, ale coś jak by stykało w silniku.
-
Możliwe że moduł zapłonowy powiedział dość,
sprawdź masę silnika, kondensator.
-
a wiec tak auto juz jezdzi normalnie ladnie sie zbiera pali bez klopotu, mam jedynie problem z zapaleniem goracego silnika, musze pedalowac gazem zeby zapalila i przegazowac ja odrazu, ale nie pomogla do konca regulacja gaznikiem, auto pali jakies 14 litro na 100km, podejrzewam takze ze auto caly czas chodzi na ssaniu a niestety nie mozna go odlaczyc bo jest podlaczone na stale z gaznikiem. najlepsze ze zestaw regeneracyjne go gaznika ktory mam w tym ustrojstwie kosztuje 380pln,
rozwarzam 2 sprawy:
Zamontowanie Lpg do gada
Albo wsadzenie innego gaznika, najbardziej podchodzi mi gaznik z fiata 126, jest tak samo jedno gardzielowy, roztaw srub montazowych jest prawie identyczny, i ma ssanie na linke, moge zrobic taka operacje czy moze zna ktos jakis inny gaznik.
-
a iskra jest?? z doswiadczenia wiem ze w VW zaplon lubi sie w tych gadach przestawiac tak sam z siebie z minuty na minute. w tych silnikach najlepiej ustawiac go na sluch. na stroboskop nie ma co. nie raz wychodzi tak ze ustawi sie na znaki a on nawet nie chce zapalic. sprawdz zaplon
-
iskra jest na wszystkich garach, zaplon tez ustawiony na znakach i sprawdzony stroboskopem.
-
mimo to sprobuj wyregulowac na sluch.
-
ssanie masz prawdopodobnie na bimetalu zrobione. Pewnie to takiej puszeczki dochodzą dwa węzyki, które podgrzewają ustrojstwo-po pierwsze sprawdz, czy to wogóle się grzeje, po drugie da się to odłaczyć i zrobić na linkę. W fiatowskim Weberze tak robiłem-odłaczyłem puszkę i do wystającego dzyndzla dopiąłem linkę
gaznik od malucha to chyba kiepski pomysł, ale jak wszystko zawiedzie możesz spróbować :)
a LPG to poza konkursem warto założyć :)
-
jutro zakladam gaz
podpiolem na krótko banke 5 litrow, spalanie 4 litry na 24km :(