FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Alien w Grudzień 22, 2009, 13:22:53 pm
-
Witam, chcę zrobić remont silnika (jest już wyjęty i rozebrany) w moim Kancie 1500 i związku z tym mam pytanie czy można zrobić rozwiert cylindrów do 80mm na tłoki od Poldka 1600?? Podejrzewam, że można ale chciałbym się upewnić.
Szukałem na forum ale nic nie znalazłem.
-
gra nie warta swieczki lepiej kupic silnik 1.6
-
Rozwiercić można, wsadzić tłoki od POLONEZa - 1.6 - lepsze to niż niepewny silnik używany ze szrotu :!:
Jak sobie porządnie zrobisz, to pojeździsz.
-
Kurde, ale pomysł... :)
-
Dzięki za odpowiedź.
gra nie warta swieczki lepiej kupic silnik 1.6
Chcę aby został ten silnik z którym auto wyjechało z fabryki (mam dowód zakupu tego auta i inne papiery) ale również chcę aby był troszkę szybszy ;] A 1600 siedzi teraz w aucie tylko trochę zarżnięty....
-
to może lepiej dobrac tłoki opla i na 1,7?? takie akcje tez wychodziły
-
Jak kolega ma dobre tłoki od 1.6, to ja bym rozwiercał :) pierścienie są tanie, a rozwiert o wiele tańszy niż nowe tłoki nadwymiarowe + rozwiert albo tulejowanie.
-
Gdzies mi sie obilo o uszy , ze pierwsze silniki 1600 jakie wyjezdzaly z fabryki to byly wlasnie rozwiercane 1500.
-
A pierwsze 1500 to rozwiercone 1300 OHV :)
-
Alien no chyba ze chcesz miec orginalny silnik :D mnie chodziło o to ze bys mugł zkołowac silnik 1.6 do remontu i jego zrobic, ten blok od 1.5 moze dałoby rade nawet wytulejowac :D
-
pewnie że da się rozwiercić.
-
Chcę aby został ten silnik z którym auto wyjechało z fabryki (mam dowód zakupu tego auta i inne papiery) ale również chcę aby był troszkę szybszy ;]
Jeśli zależy Ci na oryginale, bo chcesz za jakiś czas załapać żółte tablice, to nie rozwiercaj tego. Taki oryginał, to już nie oryginał.
Szybszy będzie może minimalnie, za to zabawy z rozwiertem sporo. Lepiej kupić silnik 1600 a temu zrobić remont i trzymac na inne czasy.
-
Jak już wcześniej pisałem obecnie w aucie jest 1600 (poprzedni właściciel włożył jak mu w oryginalnym wydmuchało uszczelkę pod głowicą) więc nie musiał bym nawet kupować.
A nawet jak bym chciał na żółte blachy (o których nie myślałem) to i tak nikt się nie zorientuje, że tam jest 1.6 a nie 1.5.
I dzięki za wszystkie odpowiedzi ;]
-
Tak pierwsze 1600 to rozwiercane 1500, ale podobno one własnie były trochę nieudane z racji iż po rozwierceniu jest trochę mniej uszczelki pomiędzy sąsiednimi cylindrami i te silniki częściej wydmuchiwały uszczelki, o co nie trudno przy szybszej jeździe. Więc moim zdaniem lepiej wyremontować 1500 ale nie rozwiercać i powinien jeździć, tym bardziej że rozwiercanie silnika jest procesem nieodwracalnym i jeśli rzeczywiście będzie niefajnie po tej modyfikacji to będzie szkoda tego oryginalnego silniczka. Nie lepiej wsadzić poprostu 1600 do sprawniejszej jazdy, a oryginalny 1500 sobie dać do garażu, aby poczekał na lepsze czasy ? ; -)
-
ale podobno one własnie były trochę nieudane z racji iż po rozwierceniu jest trochę mniej uszczelki pomiędzy sąsiednimi cylindrami i te silniki częściej wydmuchiwały uszczelki,
Po rozwierceniu można chyba zastosować uszczelkę z 1600 i silnik będzie miał tyle samo uszczelki pomiędzy cylindrami co seryjny 1600. Chyba że się mylę... Jak tak to proszę o poprawienie mnie.
-
Mam bardzo ładny blok 1600 (65 tys przejechane) do tego tłoki. Próg nie wyczuwalny, kompresja była okej.
Tylko byś musiał do niego załatwić sobie jakiś wał i panewki bo u mnie wał porysany a panewek nie wiem gdzie szukać, w oleju ich nie było :mrgreen: Mam jeszcze głowicę aluminiową, rozebraną ale mogę poskładać w 5min :)
-
Dzięki, ale już jest postanowione, że będę robił ten silnik co mam ;]
-
No i słusznie najlepsze rozwiązanie, a co do uszczelki to jest jej więcej owszem ale mniejsza jest powierzchnia docisku tej uszczelki do głowicy więc nie jest już ona tak dobrze trzymana, ale przy spokojnej jeździe nie powinno być problemów.
-
Do silnika 1600 spokojnie można zakładać uszczelkę od 1500 ja tak zrobiłem i działa fakt trochę wystaję nad tłoki ale to nie przeszkadza, w moim przypadku, żeby weliminować problem uszczelki pod głowicą trzeba by było przeszlifować powierzchnię bloku ( robi się coś takiego w ogóle :?: ) bo między 1 a 2 cylindrem już był wyczuwalny pod palcem ubytek, głowica to samo. A mając głowice jeszcze po 125p i nową uszczelkę załozyłem na 1600 i jeżdżę.
-
robi się coś takiego w ogóle
robi
-
to może lepiej dobrac tłoki opla i na 1,7?? takie akcje tez wychodziły
możesz napisać coś więcej??
-
Witam
Tak czytam wasze wypowiedzi na temat rozwiercania silnika 1500 na 1600
Powierzchnie cylindra sa utwardzane powierzchniowo Kazde zebranie materialu skraca czas zywotnosci silnika nawet przy 3 szlifie do 70% Jak chcesz rozwiercac to jednak bym poszukal tulei do tego silniczka No chyba ze akurat w polonezie pominieto proces utwardzania :P
-
Cypekm, jeżeli rozwiert jest wykonany poprawnie i zgodnie ze sztuką to jest lepszą opcją niż tulejowanie, którego wykonanie poprawnie jest jeszcze trudniejsze niż rozwiercanie...
-
Powierzchnie cylindra sa utwardzane powierzchniowo
Pierwsze słyszę.
-
Przejrzałem książkę Morawskiego Oczywiście nic nie pisze o powierzchni cylindra Ale mozna zasugerować się możliwością tulejowania kadłuba po IV szlifie na średnice max. 80.99 (drugie tulejowanie) Po co morawski o tym pisze (pomijam dosyć kiepskie aktualizacje kolejnych wydań książki zrobione na odczepnego) skoro jeszcze mamy całą gamę kolejnych średnic dla silnika 1.6
Nie przewidziano tulejowania dla silników 1.6 co oznacza ze jeśli chcemy z 1.5 zrobić 1.6 to niestety tylko przez rozwiercanie - brak materiału na wstawienie suchej tulei
Bartek
Faktycznie tulejowanie jest nieco bardziej skomplikowanym zabiegiem (np dotrzymanie pasowań wymagana prasa itd) ale możemy zakupić tuleje z lepszego gatunkowo materiału - żeliwo stopowe - co znacznie wydłuży żywotność silnika
-
Bez sensu rozwiercac - co jak trafia podczas rozwiertu na wade bloku ? Blok do wywalenia. Lepiej zrobic 1500 z dobrym wywazaniem i pasowaniem niz sie bawic bez sensu aby w serii miec 3-5 Km wiecej. Jak chcesz miec 1600 to kup po prostu 1,6 a 1500 do piwnicy i zabezpiecz smarem -zawsze jak cos mozna wrocic na orginal bez problemu :)
-
racja. teraz to tak mała kasa...