FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Coyote1991 w Grudzień 26, 2009, 01:56:58 am
-
Witam. Posiadam Poloneza 1.4. Kupiłem z załozona instlacją gazowa, na lpg jeździ i przyspiesza bez zarzutów, po przełączeniu na benzyne przyspiesza do ok. 3 tys. obrotów bez zarzutu, pozniej zaczyna go odcinać. Chciałem zapytac czy miał ktos taki problem, i co było winne. bo byłem juz u 3 mechaników i zaden nie wiedział o co biega. wymieniłem przepustnice oraz czujnik temperatury wody. nie pomogło. z góry dzięki za odp. Pozdrawiam:)
-
obstawiam na uszkodzenie map sensora w kompie . albo złe ciśnienie paliwa .
-
Czym mogło by byc spowodowane złe ciśnienie??
-
Ciśnienie jest regulowane przez regulator sprawdź czy masz je odpowiednie na listwie wtryskowej
-
Poldorover + LPG = śmierć układu paliwowego. Przeszedłem to na własnym Poldoroverze od 2005 roku do dziś dnia. Silniki te mają bardzo wrażliwy układ benzynowy. Jeżdżenie na LPG i nieużywanie benzyny spowoduje, że wtryskiwacze zaraz się zasyfią siarką z LPG, a pompa paliwa padnie z racji niechłodzenia od cyrkulującego paliwa. Pomaga na jakiś czas wstawienie odcinacza pompy, ale ona i tak wcześniej czy później wysiądzie z racji zbyt rzadkiej pracy.
Silniki te mają też dziwny układ paliwowy, gdyż nie ma w nich przewodu nadmiarowego paliwa, z tego, co pamiętam ze swoich z nim zmagań i brak krążenia paliwa w przewodzie zasilającym powoduje odkładanie się w nim syfu, co uśmierca układ. Także filtr paliwa jest dość częstym powodem kłopotów, a jego wymiana czasami przysparza problemów, ja zmagam się z jego wymianą już od ponad pięciu lat i nie udało mi się dotąd ruszyć jego śrubunków, tak ktoś pięknie go poskręcał.
Jeśli silnik się nie wkręca na obroty, podczas jazdy na PB brak mu mocy i nie może się rozpędzić - to pierwsze, co jest do sprawdzenia, to ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Ma być 0.3 MPa +- 10%. Filtr paliwa oczywiście do sprawdzenia/wymiany no i same wtryskiwacze - do sprawdzenia, czy jeszcze dają strumień paliwa, czy już "leją". Ich czyszczenie jest kłopotliwe, gdyż są nierozbieralne, acz Polak potrafi, wystarczy polatać go internecie i można sobie pomóc.
-
oprawca_1978 ja u siebie w poldzie zrobilem to w nastepujacy sposob nie wiem cyz w roverze jest tak samo ale jesli masz sroby na metalowych rurkach jakdo układu hamulcowego to ja to poprostu obciołem przy srubach poprzykrecałem w to miejsce wezyki elastyczne na opaskach i wasdziłem filter od poloneza 1.6 gli nie mam problemow z ni ma filter wymieniony wiec tak moge ci jedynie pomoc pomysłem a ty jak zrobisz to juz twoja wola pozdrawiam co do kolegi z brakiem mocy im wiecej obrotow tym wicej paliwa pompuje pompka podejzenie moje to pompka one w poldach lubia sie konczyc przy lpg mo polonez ma juz 4 od 2005 roku pompke chociaz zawsze am w zbiorniku paliwa prawie połbaku taki to urok poloneza :(
-
oprawca_1978 ja u siebie w poldzie zrobilem to w nastepujacy sposob nie wiem cyz w roverze jest tak samo ale jesli masz sroby na metalowych rurkach jakdo układu hamulcowego to ja to poprostu obciołem przy srubach poprzykrecałem w to miejsce wezyki elastyczne na opaskach i wasdziłem filter od poloneza 1.6 gli nie mam problemow z ni ma filter wymieniony wiec tak moge ci jedynie pomoc pomysłem a ty jak zrobisz to juz twoja wola pozdrawiam co do kolegi z brakiem mocy im wiecej obrotow tym wicej paliwa pompuje pompka podejzenie moje to pompka one w poldach lubia sie konczyc przy lpg mo polonez ma juz 4 od 2005 roku pompke chociaz zawsze am w zbiorniku paliwa prawie połbaku taki to urok poloneza :(
W roverze tak się nie robi. Przewody są fabrycznie zakuwane, i tylko takie powinny być połączenia w układzie zasilania - żadnych opasek i partyzantki.
U mnie filtr paliwa wyszedł po wykręceniu kompa i przewodu od serwa z kol. ssącego, śruby nie były jakoś super mocno skręcone.
-
mozliwe ja nie znam tak silnika rover mialem tylko gsi i gli wiec na tym moge wzorowac swoja wiedze :)
-
Opaski spokojnie dają radę :)
-
oprawca_1978 ja u siebie w poldzie zrobilem to w nastepujacy sposob nie wiem cyz w roverze jest tak samo ale jesli masz sroby na metalowych rurkach jakdo układu hamulcowego to ja to poprostu obciołem przy srubach poprzykrecałem w to miejsce wezyki elastyczne na opaskach i wasdziłem filter od poloneza 1.6 gli nie mam problemow z ni ma filter wymieniony wiec tak moge ci jedynie pomoc pomysłem a ty jak zrobisz to juz twoja wola pozdrawiam co do kolegi z brakiem mocy im wiecej obrotow tym wicej paliwa pompuje pompka podejzenie moje to pompka one w poldach lubia sie konczyc przy lpg mo polonez ma juz 4 od 2005 roku pompke chociaz zawsze am w zbiorniku paliwa prawie połbaku taki to urok poloneza :(
Też o tym myślałem, żeby to po prostu poucinać piłką i założyć zwykły przelotowy filtr od starszego samochodu, ale nie mam z tym tak gorącej potrzeby, gdyż nie pracuje w nim już pompa paliwa i nie chodzi silnik na benzynie i pracuje tylko na LPG. Ostatnio uporałem się z zapłonem i parownikiem, silnik pali po max. 3 kręceniu, tak więc problem raczej odszedł na dalszy plan, tym bardziej, że jeżdżę nim już tylko okazjonalnie, do "normalnej" eksploatacji mam Nexię 1998 1.5 SOHC 219 kkm z LPG, bezbłędny samochód.
-
Opaski spokojnie dają radę :)
oczywiście, mimo większego niż w gaźnikowcach ciśnienia, muszą być tylko dobrej jakości, a nie najtańsze :wink:
-
Silniki te mają też dziwny układ paliwowy, gdyż nie ma w nich przewodu nadmiarowego paliwa
Jaka xywa taka wiedza. A przewód powrotny z regulatora ciśnienia paliwa to niby co. No chyba że kolegi auto tego nie ma ale to już nie jest seryjne wykonanie.
-
Dzieki wszystkim za rady:) Jutro jade do elektromechanika, mam nadzieje ze ten cos wymysli, bede na bierzaca infomował;] Pozdro klubowicze;]
[ Dodano: 07 Sty 2010 22:50 ]
No tak Panowie, i po sprawie;] Zbyt małe cisnienie paliwa, pompa wymieniona i problem znikł;] Smiga jak wściekły;] Dzieki wszystkim za pomoc;]
"Polonez to dobry samochód, ale nie znosi chamstwa"