FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: jimo#1921 w Grudzień 25, 2009, 20:04:24 pm
-
http://allegro.pl/item848959677_pompa_hamulcowa_fiat_argenta_132a_06_78_07_86.html
Wygląda na nówkę, cena jest baaaaardzo dobra! No i średnica tłoczka to 20,64mm (a nie 19,05 jak w serii) - pasuje pod stare serwo bez żadnych modyfikacji.
-
http://allegro.pl/item848959677_pompa_hamulcowa_fiat_argenta_132a_06_78_07_86.html
Wygląda na nówkę, cena jest baaaaardzo dobra! No i średnica tłoczka to 20,64mm (a nie 19,05 jak w serii) - pasuje pod stare serwo bez żadnych modyfikacji.
Tylko układ dziurek odwrotny, najpierw jedna, potem dwie (od strony serwa), tak jakby najpierw pierwszą sekcją był tył :roll:
-
Tylko układ dziurek odwrotny, najpierw jedna, potem dwie (od strony serwa), tak jakby najpierw pierwszą sekcją był tył
Tak sekcje są zamienione, ale co to ma do rzeczy? ;)
Działa lepiej i tyle, zwykła pompka ma 19,05; ta z argi 20,64, lucas 22,2 [mm].
-
Tak sekcje są zamienione, ale co to ma do rzeczy?
że jak się tył rozszczelni to zostajemy prawie bez hamulców?
-
A jakie ma znaczenie kolejność sekcji? Ok, ja nie rozbierałem nigdy pompy hamulcowej Poloneza lub Argenty, ale wygląda na to że Ty maciejowski chyba też nie. Za to rozbierałem pompę ze starej sierry bez ABS-u i sekcje są rozdzielone hydraulicznie a napędzane mechanicznie trzpieniami - pracują niezależnie w której jest płyn.
-
Tak sekcje są zamienione, ale co to ma do rzeczy?
że jak się tył rozszczelni to zostajemy prawie bez hamulców?
No zgodzę się z tym, po prostu pedał będzie na dzień dobry wpadał trochę głębiej.
Nie mam przekroju przez tą pompę - bazuję na przekroju pompy z fiata 125/poloneza. Trzeba by poszukać rysunków przekrojowych tej pompy :)
-
ja nie rozbierałem nigdy pompy hamulcowej Poloneza lub Argenty, ale wygląda na to że Ty maciejowski chyba też nie.
rozbierałem dwie pompy z kanta i jedną z lamucha :P niestety tylko jedna robiła po złożeniu. :lol:
-
maciejowski, he he - ja nie napisałem, że ta ze sierry działała po moich operacjach ;) Pojechałem na szrot po następną. Starą chciałem bratu zregenerować, bo wyglądała jak nówka. No ale wiek zrobił swoje
No zgodzę się z tym, po prostu pedał będzie na dzień dobry wpadał trochę głębiej.
Słuchaj, nie wiem jak w Lukasie, ale w starych poldkowych hamplach też tak jest. Ostatnio właśnie miałem z tym problem. Tylna sekcja zapowietrzona (pomimo, że z tyłu pompy) to pedał o wiele głębiej wchodził bez oporu.
-
Słuchaj, nie wiem jak w Lukasie, ale w starych poldkowych hamplach też tak jest. Ostatnio właśnie miałem z tym problem. Tylna sekcja zapowietrzona (pomimo, że z tyłu pompy) to pedał o wiele głębiej wchodził bez oporu.
No i zgoda - ale przynajmniej w moim przypadku martwić się o wyhamowanie nie trzeba było, sam przód w zupełności wystarczał.
[ Dodano: 2009-12-26, 11:01 ]
Aha dodam jeszcze, że wyjścia z pompy są M10x1, czyli lucasy. Żeby zastosować ją pod stare zaciski trzeba pożonglować końcówkami ;)
[ Dodano: 2010-01-05, 22:11 ]
Coby podsumować:
(http://www.lpr.it/images/i/6755.jpg)
Oraz rozpiska zamienników wraz z numerami katalogowymi:
MAKE .........M/C ...........OEM ..............LPR
BOSCH ..........C........ 0204122242........... 6755
METELLI C 05-0067 6755
BENDIX C 132239B 6755
CIFAM C 202-067 6755
LUCAS-TRW C 32966993 6755
LUCAS-TRW C 32967363 6755
BENDIX C 7613144 6755
BENDIX C 791487 6755
FIAT M 791487 6755
BENDIX C 793244 6755
FIAT M 793244 6755
FTE C H20902201 6755
DELPHI C LM70056 6755
SAMKO C P07059 6755
LUCAS-TRW C PMF143 6755
LUCAS-TRW C PMF184 6755
Producent dalej M/C nie wiem co to za oznaczenie, kolejna dana to jest numer katalogowy wg. tego producenta no i 6755 - to jest wg. nomenklatury LPR model tej pompy.
http://www.lpr.it/eng/vediidraulicaorgdalpr.asp?lpr1=&lpr2=6755&lpr3=
-
Odkopię trupka, tak sobie przeglądałem alledrogo i ciekawe wydają się pompy od BMW, choćby od E34, średnica tłoka to aż 25 mm, link:
http://moto.allegro.pl/pompa-hamulcowa-bmw-3-5-e34-7-e32-i1302781483.html
-
to jak zastosujesz zaciski 54mm to akurat bedziesz mial taka sama sile hamowania jak w seryjnym lucasie :P
-
Tloczek w pompie powinien byc jak najmniejszy aby uzywac mniejszej sily do hamowania, za to w zaciskach powinny byc jak najwieksze.
-
kuba9449, chyba jednak nie końca, bo przy pompie lukasowej jak dasz zaciski z tłoczkami 54 mm to ciężko jest zablokować koła :!:
-
kuba9449, chyba jednak nie końca, bo przy pompie lukasowej jak dasz zaciski z tłoczkami 54 mm to ciężko jest zablokować koła :!:
wlasnie ze do konca,
na mniejszej pompie trzeba poprostu wiecej wcisnac pedal ,bo objetosc plynu dla wiekszego tloka musi byc wieksza
-
KGB, wiem co piszę, spytaj Vana, on przerabiał temat.
-
pominmy temat pytania niektorych ludzi ,bo nie w tym rzecz ,
sam tez przerabialem zmiane zaciskow tylnych ,wiec moge bazowac na swojej wiedzy i doswiadczeniach ,
matematyka nie klamie ,hydrostatyka zazwyczaj tez nie ,
za to odczucia skutecznosci hamulcow o roznym skoku pedalu jest jak najbardziej subiektywna,
oczywiscie wieksze pompy montuja w wiekszych samochodach ,przy wiekszych zaciskach z jednego powodu - zeby na mniejszej pompie skoku nie zabraklo ,
ale o tym juz pisalem ,gdy wspominalem o objetosci :P