FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: bodzio123 w Grudzień 29, 2009, 22:22:12 pm
-
witajcie mam pytanie czy można zamontować dodatkowy oddzielny wskaźnik i umieścic go wewnątrz np obok słupka drzwi albo gdzieś na widocznym miejscy tak by sprawdzać jego poziom bez zaglądania do butki bo mam w miejscu zapasówki. a po 2 nie pali mi się ta kontrolka od rezerwy więc bardzo by mi się to przydało
prosze o pomoc :)
-
witajcie mam pytanie czy można zamontować dodatkowy oddzielny wskaźnik i umieścic go wewnątrz np obok słupka drzwi albo gdzieś na widocznym miejscy tak by sprawdzać jego poziom bez zaglądania do butki bo mam w miejscu zapasówki. a po 2 nie pali mi się ta kontrolka od rezerwy więc bardzo by mi się to przydało
prosze o pomoc :)
Można dzisiaj montują takie przełączniki z kropkami i ci pokazuje ile masz obecnie.
-
Ja mam taki kontroler z kropeczkami ale po tym jak zmieniałem wielozawor to powiedzieli ze nie da rady podłączyć pod ten wielozawor tego wskaźnika....
-
A więc zależy to od wielozaworu jaki mamy w zbiorniku. Chcemy mieć wskaźnik to trzeba zmienić wielozawór i centralkę. A jak to już się zrobi to okaże się, że jest przydatne jak termometr powietrza na zewnątrz auta. Kolejna lampeczka do ozdoby...
-
O ile dobrze wiem to jest taka zasada, że żeby wskaźnik/centralkę "zgrać" z czujnikiem w butli/wielozaworem to trzeba dobrać tylko oporności czujnika, np. ja mam w brc oporność czujnika 90 ohm, jest to napisane na tarczy wskaźnika.
-
Dokładnie i niestety-trzeba by wymienić wielozawór, a i tak ten wskażnik jest mocno orientacyjny.
Kontrolkę rezerwy może uda ci się uruchomić, ale i tak z doświadczenia wiem, że działa ona dobrze i powtarzalnie w 1 aucie na 10.
najlepszym wskażkikiem jest licznik kilometrów-kasujesz po tankowaniu. Ja tankuje zawsze za 50 zł- bo tak :) , moja dziewczyna zawsze do pełna- też bo tak. i wiem, że minimum 200 zrobie. pozatym stacje z gazem są tak często i gęsto, że kawałek na tej benzynie można podjechać jak juz sie nie zdąży.
-
Na forum elektrody maja sposób na przeniesienie tego wskaźnika gdzie indziej. Trzeba tylko poszukać.
-
więc bede się kierował kilometrami a nie wskaźnikiem dzięki za rade:)
-
powiem tak kazda instalacja 4 generacji czyli sekwencja ma pelne wskazanie poziomu gazu a w rzeczywistosci nigdy dobrze nie pokazuje tym bardziej jakies wynalazki beda pokazywaly glupoty,trzeba takie gadzety traktowac z przymrozeniem oka niestety i najlepiej jezdzic po kilometrach 8)
-
w LOVATO, poziom cieczy w zbiorniku LPG, pokazywany jest przy pomocy magnesu który przez cienką mosiężną ściankę wielozaworu, porusza drugi magnes połączony ze wskaźnikiem. nie ma mowy o jakiejś dokładności.
-
w lovato w tomasetto w brc i w innych zasada jest taka sama jak kolega powiedzial i w duzej mierze zalezy to od dokladnosci wykonania wielozaworu nieraz rzeczywiscie zdarza sie ze wskaznik w miare pokazuje ja mam e escorcie sekwencje i tam nawet wskazanie jest dokladne ale nigdy sie nie uniknie tego ze np pala sie 3 diody za chwile 4 ,nieraz jedna dioda przeskakuje w rezerwe niestety wskazanie bierze sie od napiecia a napiecie ciagle sie z mienia pod wplywem ruchu cieczy w zbiorniku a wlasciwie plywaka ktory sie tam znajduje
-
w lovato w tomasetto w brc i w innych zasada jest taka sama jak kolega powiedzial i w duzej mierze zalezy to od dokladnosci wykonania wielozaworu nieraz rzeczywiscie zdarza sie ze wskaznik w miare pokazuje ja mam e escorcie sekwencje i tam nawet wskazanie jest dokladne ale nigdy sie nie uniknie tego ze np pala sie 3 diody za chwile 4 ,nieraz jedna dioda przeskakuje w rezerwe niestety wskazanie bierze sie od napiecia a napiecie ciagle sie z mienia pod wplywem ruchu cieczy w zbiorniku a wlasciwie plywaka ktory sie tam znajduje
A u mnie sie tak nie dzieje, wskazówka na butli lata jak szalona jeszcze przez pól minuty od zatrzymania auta, a diody nie migają.. centralka ma chyba jakiś układzik który nie reaguje na szybkie zmiany sygnału z wielozaworu. A co do dokładności nie narzekam mam 4 diody i dodatkową od rezerwy kolejne gasną mniej więcej co 55 km.
-
Kontrolkę rezerwy może uda ci się uruchomić, ale i tak z doświadczenia wiem, że działa ona dobrze i powtarzalnie w 1 aucie na 10.
W Berlingu mam takie coś, i pokazuje w cały swiat ;| na poczatku w miare ok pokazywała, ale jak nabije do pelna to pokazuje 3/4 czasem 1, i tak szaleje. Czasem na pelnej butli swieci na czerwono :D A czasem jak juz jade na oparach, pokazuje 3 kropki ;/
najlepszym wskażkikiem jest licznik kilometrów-kasujesz po tankowaniu
Oo tak, ja zawsze jak dobija do 200km jade na stacje ;) I zawsze do pełna.
-
Ja próbowałem z dołączeniem potencjometru do wskaźnika na butli. Jakby już się okręcał, to bezproblemowo możnaby zrobić analogowy wskaźnik na desce. Wskazówka nie chce jednak ruszyć żadnym potencjometrem.
-
To własnie jest problem- że ta wskazówka nie ma siły się sama podnieśc, a co dopiero jakiś potencjometr. To było by genialne- analogowy wskaźnik (nawet był kiedyś taki temat- http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=16896