FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: zipposirocco w Grudzień 30, 2009, 17:00:37 pm
-
Cześć chłopaki. Jak dobrze zabezpieczyć zamki w drzwiach i klamki przed zamarznięciem? Jaki znacie przepis na dobrą miksturę do wlania do zamka kiedy zamarznie (wóda/spirytus wystarczy)?
-
Dobry odmrażacz do zamków rozwiąże twe problemy, po o kombinować jak kosztuje to grosze :) na uszczelki olej silikonowy w sprayu, nie jest już taki tani ale warto 8)
-
Ja używam zwyczajnego oleju silnikowego nałożonego na kluczyk.
-
Ostatnio kupiłem właśnie spray silikonowy na uszczelki, przejechałem i gad zamarzł. Jak otworzylem drzwi nastepnego razu okazało się, ze przymazł metal do metalu nie uszczelki ;).
-
Ja używam zwyczajnego oleju silnikowego nałożonego na kluczyk.
A później kluczyki do kieszeni xD
Później kluczyki przecieram papierem toaletowym do sucha. Nałożenie oleju na kluczyk to skuteczna metoda smarowania, które wykonuje się raz na pewien czas.
-
nie lepiej wtrysnąć wd40 lub podobny produkt do zamka po czym pokręcić kluczykiem, kluczyk wycierasz a przy następnym (po kilku godzinach) zamknięciu/otwarciu zamka kluczyk nie jest mokry i można bezstresowo zostawić auto na dworze
-
WD-40 nie działa dobrze. Wymyje owszem ładnie, ale jego właściwości smarujące pozostawiają wiele do życzenia.
-
Można zastosować później olej maszynowy, jest rzadki i dostępny w plastikowych buteleczkach z rurkowym aplikatorem.
-
WD-40 nie działa dobrze. Wymyje owszem ładnie, ale jego właściwości smarujące pozostawiają wiele do życzenia.
Na zimę ważne, że usuwa wilgoć. Jak już nie ma wody, to nie zamarznie.
W takim samym opakowaniu ze słomką można kupić smar / smar syntetyczny i go zaaplikować tak samo jak WD.
-
WD-40 to lekarstwo na wszystko xD Ale tylko tymczasowe/jednodniowe mozna powiedziec...
-
można kupić smar / smar syntetyczny
próbowałeś???????
ja tak potraktowałem całe zamik i przy -15oC musiałem zdejmować boczek bo zamarzło i nie mogłem zatrzasnąć drzwi...
Zrobiłem tak... wyjąłem całe zamki:
umyłem (miałem dostęp do zmywacza) można użyć benzyny.
nasmarowałem wszystko smarem(nie śmiać się) smarem wysokotemperaturowym
przy -25oC nie było problemów.
silicon może zamarznąć przy -20oC
do zobaczenia za rok
-
można kupić smar / smar syntetyczny
próbowałeś???????....
Próbowałem. Z tym, że od ponad roku nawet nie używałem kluczyka do otwierania drzwi, więc nie wiem jak to się sprawuje przy -20*C :P
-
a ja proponuje sobie zalozyc porządny centralny zamek :) , do tego alarm z pilotem lub sam centralny z pilotem :)
-
alarm z pilotem lub sam centralny z pilotem :)
dobra rada dla tych co zostawiają auto pod blokiem, po kliknięciu na pilocie wiadomo gdzie kopać :mrgreen:
-
a ja proponuje sobie zalożyć porządny centralny zamek
centralny pozwolił dostać się do samochodu - tył się otworzył... przód, jak zamarzło to nawet wyciągając kombierkami ciężko było otworzyć.
Po otwarciu, drzwi nie chciały się zamknąć (zatrzasnąć -zaskoczyć) a wszystko przez smar penetrujący + silicon.
Przy -20oC musiałem zejmować oba boczki.
Wieć co do smaru firm B.... i W.... jestem sceptycznie nastawiony
zamek lepiej wyjąć, dobrze umyć, osuszyć i nasmarować olejem silnikowym.
-
zamek lepiej wyjąć, dobrze umyć, osuszyć i nasmarować olejem silnikowym.
tutaj sie zgodze. Ja nasmarowałem zwykłym zielony smarem o nazwie Liten.
Mam centralny z pilota, silowniki o uciagu chyba 3.5 kg i przy -20 spokojnie daje rade :) Zero problemów.
-
Wlałem do zamka CX40 (odpowiednik WD40), za pół godziny olej silnikowy na klucz. Potem kilkanaście razy poruszałem zamkiem, wyczyściłem to co wychodziło z kluczem. Zamek odskakuje, otwiera sie i zamyka o wiele lepiej oraz ciszej, klucz po wyciągnięciu jest już czysty. Polecam ten zabieg. Dzięki.
-
A jak nie otwierać? nie otwierać na siłę:)
(http://img684.imageshack.us/img684/5778/dsc00008tu.th.jpg) (http://img684.imageshack.us/i/dsc00008tu.jpg/)
Sylwester bez akcji z zamkami to nie sylwester:)
-
Maurer, uuu. Ja pamietam jak mialem taka sama sytuacje, ale z kluczykiem od stacyjki :|
-
Ze stacyjką? Twardy gość jesteś:)
-
Ja niczym nie smaruje i w ogóle nigdy o tym zbytnio nie myślałem i jest git. Nigdy nie miałem problemu z jakimiś zamarzającymi zamkami... umyć dobrze i lekko smaru co by lżej chodziło i zostawic. Bateryjki w pilocie nie mam celowo bo auto się otwierało przypadkowo z kieszeni :D
-
Wczoraj zamarzły mi na dobre zamki po stronie kierowcy i pasażera mimo że były nasmarowane i przeczyszczone. Kluczyk ładnie wchodzi, zamek da się bez problemów obrócić w prawo i lewo a guzik w środku nie podnosi się do góry. Oczywiście drzwi nie drgną. O co tym razem biega?
-
więc co do mrozu,jak zabezpieczyć uszczelki gumowe w drzwiach :?:
-
nasmarować porządnie
-
Uszczelki przejechałem kiedyś smarem silikonowym w sprayu są OK, natomiast kluczyk w zamku jestem w stanie obracać w prawo i lewo (bo smarowałem zamek wcześniej olejem silnikowym) a mimo to guzik w środku (od kierowcy i pasażera) przy szybie nie podnosi się do góry i to jest dziwne. Przez cały tydzień mają być mrozy, a chcę się dostać do Poloneza jak najszybciej.
-
Pawel., pomocna rada :lol: ale czym może wodą :?: :P
czyli silikon w sprayu,dzięki
-
Uszczelki przejechałem kiedyś smarem silikonowym w sprayu są OK, natomiast kluczyk w zamku jestem w stanie obracać w prawo i lewo (bo smarowałem zamek wcześniej olejem silnikowym) a mimo to guzik w środku (od kierowcy i pasażera) przy szybie nie podnosi się do góry i to jest dziwne. Przez cały tydzień mają być mrozy, a chcę się dostać do Poloneza jak najszybciej.
Skoro kręcisz kluczykiem, to musi być coś z cięgnami. Może popękały końcówki. Ale żeby dwie od razu, to musiałbyś mieć pecha.
-
Tak, kluczykiem z jednej i drugiej strony auta mogę przekręcić w prawo i w lewo, nie czuję dużego oporu i nie słyszałem aby coś w środku pękło, ale guzik nie podskakuje do góry, w zasadzie wogóle się nie rusza. Nie chciałbym zakładać posta jak włamać się do swojego auta ani rozbijać szyby/zamka. Jakiś pomysł chłopaki?
-
Mi odziwo centralny zaczął szwankować :/ Tak drgnie lekko. Otworzy sie ale sie nie zamknie. Takie tylko "pyk" jest... ale po paru probach wraca do normy. I dzisiaj drzwi prawe (przednie i tylne) musialem otwierac "z buta" od srodka, tak france przymarzły. Dobrze ze od kierowcy sie otowrzyły. Musze popsikać tym sprayem (mam teflonowy jakis, jest napisane ze do gumy czyli do uszczelek pewne tez sie nada :?: ).
-
brudny#1924, poratujesz podobnym privem? Bo moje zamki to zimą jedna wielka niewiadoma, czy auto wpusci mnie do srodka, czy nie:/
-
brudny#1924 woda lepiej nie, mam w domu gdzies kilka takich smarowidel w sztyfcie do uszczelek, kiedy moge ci cos takiego podrzucic :)
-
Do uszczelek polecam olejek rycynowy... Buteleczka to koszt 2 zł i wystarcza na 2 samochody... Smarowałem miesiąc temu w Poldku i Fiacie i jest git..
Zamek najlepiej jest wyczyscic z róznych syfków, wysuszyc i nasmarowac porządnie... Zrobiłem tak w fiacie, bo drzwi nie dalo się zamknąc na mrozie :D Podobno taki problem w fiatach/alfach z tego okresu.
-
ja rowniez polecam spray silikonowy,fakt ze moje auto rzadko kiedy stoi na mrozie,bo mam garaz ale kilka razy stal w nocy i zero problemow z dostaniem sie