FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: joszko1991 w Styczeń 07, 2010, 19:44:45 pm
-
witam Panowie... mam jedno małe pytanko... dla Was pewnie bedzie smieszne, ale.... GDZIE ZNAJDUJE SIE USZCZELKA POD GŁOWICĄ?? mile widziane by było jakies zdjecie silnika z zaznaczonym miejscem uszczelki... pytam dlatego bo sąsiad mowi ze przy wymianie oleju wymienia jeszcze uszczelke pod deklem zeby olej nie uciekal. no wiec mowie tacie ze jescze to trzeba wymienic a on do mnie ze pod jakim deklem i ze mi o uszczelke pod glowica pewnie chodzi... i juz sie zamotałem co jest co no :(...
-
Uszczelka pod deklem zaworowym to co innego jak uszczelka pod głowicą. Uszczelka pod głowicą jak sama nazwa wskazuje - znajduje się pod głowicą (tj. pomiędzy blokiem silnika (z tłokami) a głowicą (z zaworami)). Uszczelka pod deklem to zwykła gumowa lub korkowa uszczelka pod pokrywą zaworów. Wcale nie jest konieczna jej wymiana razem z olejem - w zależności czy się stamtąd leje czy też nie.
-
dokładnie, jak Ci sie nie leje spod pokrywy głowic to nieruszaj
-
pokrywa zaworów to jest ta pokrywa w której znajduje się korek wlewu oleju, pod nią jest uszczelka
pokrywa wygląda tak
http://allegro.pl/item871489215_fiat_125p_polonez_pokrywa_zaworow_nowa.html
jak napisali przedmówcy, nie ma sensu jej wymieniać jeśli nic nie cieknie z pod pokrywy
jeśli cieknie to możesz zmienić uszczelkę lub wyczyścić starą, i jeśli jest w dobrym stanie można ją dać - można samemu
to uszczelnienie jest mało istotne więc nie ma sensu zmieniać co chwile tej uszczelki ;)
głowica znajduje się poniżej - to ten element do którego wkręcasz świece, wymiana tej uszczelki to troche więcej zabawy, no i trzeba mieć narzędzia
-
ooooo dzięękiii dokładnie o to mi chodziło :) ja również tak myślałem jak piszecie tylko jak zawsze "mądry" tata wiedział lepiej... :) no troszke sie poci tam i dlatego chcialem wymienic ( chodzi o uszczelke pokrywy zaworów ) mozna to samemu normalnie robic? :)
-
ooooo dzięękiii dokładnie o to mi chodziło :) ja również tak myślałem jak piszecie tylko jak zawsze "mądry" tata wiedział lepiej... :) no troszke sie poci tam i dlatego chcialem wymienic ( chodzi o pokrywe zaworów ) mozna to samemu normalnie robic? :)
Tak. Jak będziesz sobie olej zmieniał to od razu kup tą uszczelkę i po spuszczeniu oleju odkręć pokrywę, usuń starą uszczelkę, wyczyść ładnie (przy okazji można zajrzeć do luzów zaworowych - jest dokładny opis jak to zrobić w Twoim typie silnika - SZUKAJ) powierzchnię i zamontować nową uszczelkę, przykręcić dekiel (pokrywę zaworową), zalać olej i już (oczywiście w międzyczasie wymień filtr oleju).
-
dziękuje bardzo panie kolego za dokładną i pomocna odpowiedź :)
-
ooooo dzięękiii dokładnie o to mi chodziło :) ja również tak myślałem jak piszecie tylko jak zawsze "mądry" tata wiedział lepiej... :) no troszke sie poci tam i dlatego chcialem wymienic ( chodzi o pokrywe zaworów ) mozna to samemu normalnie robic? :)
Tak. Jak będziesz sobie olej zmieniał to od razu kup tą uszczelkę i po spuszczeniu oleju odkręć pokrywę, usuń starą uszczelkę, wyczyść ładnie (przy okazji można zajrzeć do luzów zaworowych - jest dokładny opis jak to zrobić w Twoim typie silnika - SZUKAJ) powierzchnię i zamontować nową uszczelkę, przykręcić dekiel (pokrywę zaworową), zalać olej i już (oczywiście w międzyczasie wymień filtr oleju).
do sprawdzania luzów zaworowych/odkręcenia pokrywy zaworów trzeba spuszczać olej ?
ja tego nie robiłem i nie widze potrzeby
do tego przy kręceniu wałem, gdy nie ma oleju opróżniamy pompe oleju
nie wycieraj przypadkiem popychaczy zaworów z oleju, oczyść tylko miejsce gdzie ma być uszczelka, jeśli oczyścisz klawiature z oleju to będzie pracowała na sucho przez jakiś czas
poprawcie mnie jeśli coś walnołem :roll:
-
Tomek_, jimo nie napisał że trzeba spuścić olej do regulacji luzów
tylko przy okazji wymiany uszczelki można to zrobić