FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: kryspinpimp89 w Styczeń 16, 2010, 12:02:26 pm
-
Polonez GSI 98r 1.6
Tak jak w temacie włącza mi się kontrolka immo. zazwyczaj co 50km czasem mruga a czasem świeci przez jakiś czas. Ostatnio zmuszony byłem odłączyć komputer sterujący może to powodem jest. Pomóżcie bo wcześniej nigdy tak nie było. Dodam że dwa razy tak miałem gdy kontrolka mrugała to występował strzał w filtr. Szukam info na forach i cały czas stoje w miejscu.
-
i mnie też często migał podczas jazdy,ale nie miało większego wpływu na jadze do czasu kiedy zwaliła się do tego stopnia ze nie dało się uruchomić samochodu. zanim raczył zapalic trzeba było kilkanaście razy wkładać i wyciągać kluczyk :P skończyło się oczywiście wymianą stacyjki.
W Twoim przypadku też radziłbym od stacyjki zacząć, posprawdzać kable i gdzie się da przeczyścić połączenia :wink:
-
skończyło się oczywiście wymianą stacyjki.
dziwne...
immo to jest pierścień z tworzywa nałożony na stacyjkę od strony kluczyka,wiec ewentualnie tu szukałbym problemu albo pierścień może się gdzieś przewód obluzował,kryspinpimp89, zdejmij obudowę i sprawdź.być może jakimś sposobem rozkodował się kluczyk,nie wiem czy one są jakoś magnetycznie kodowane czy jakoś inaczej.
-
czerwony kluczyk w lape i zakodowac jeszcze raz
-
no właśnie bawiłem się tymi kluczykami i jakoś nie chce się za programować. napisze jak to jest:
1wkładam czerwony krócej niż 2 sec zapala się kontrolka i wyłączam zapłon
2od razu wkładam czarny kluczyk na krócej niż 2 sec. raz nic się nie świeciło raz tylko zapaliła się następnie wyjąłem
3wkładam 2 czarny powtarzam punkt 2 i po wyciągnięciu kluczyka miga kontrolka zatwierdziła kluczyk 2 czarny ( tamten pierwszy czarny jak wyjąłem to nic nie mrugało a wydaje mi się że też powinna mrugać kontrolka immo po wyciągnięciu pierwszego czarnego kluczyka
4 od razu zatwierdzam czerwonym
5 nastepnie 5 razy włączam zapłon i wyłączam
Myślę że dobrze robiłem ale mam wątpliwości co do pierwszego kluczyka bo każdy czarny kluczyk powinno zatwierdzać. Nawet podmieniałem kolejność czarnych kluczyków i tak samo, czyli po drugim czarnym występuje mruganie .
Troche na motałem ale myśle że zrozumiałe jest to co napisałem :)
-
popraw ładowanie i styki na alternatorze i po usterce.
-
Mariusz#1926 chyba masz racje. Bo ładowanie mam nie zadowalające.
I delikatnie żarzy mi się kontrolka ładowania.
Niedawno rozbierałem alternator i czyściłem wszystko. Trochę pomogło. Ale podejrzewam że te diody są w złym stanie i będę musiał je wymienić . Bo regulator napięcia i akumulator mam nie cały rok.
-
mi to się włącza jak polatam bokami troche na rękawiku i sie odpali kontrolka ale zawsze zatrzymuję sie gasze silnik odpalam jeszcze raz i sie nei swieci
-
no i to jest typowy brak dobrego ładowania
-
No i przeczyściłem masę w alternatorze i ładowanie mam dokładnie 14.4 :lol:
A na światłach mijania 14.27
Jutro jadę do warszawki to się wszystko okaże :P
Zdam relacje oczywiście :)
[ Dodano: 19 Sty 2010 23:27 ]
No i teraz nie mam problemów z kontrolka immo
Jeździłem dwa dni po warszawie i w ogóle się nie za świeciła.
Tak jak kolega Mariusz#1926 mówił przyczyną było zbyt niskie ładowanie.