FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: waldi919 w Styczeń 17, 2010, 10:17:01 am

Tytuł: Czujnik położenia wału
Wiadomość wysłana przez: waldi919 w Styczeń 17, 2010, 10:17:01 am
Czym steruje czujnik położenia wału w GSI/GLI, kątem zapłonu czy wtryskiem paliwa?
Tytuł: Czujnik położenia wału
Wiadomość wysłana przez: oprawca_1978 w Styczeń 17, 2010, 11:09:12 am
I tym i tym. Z tymże zarówno kąt zapłonu, jak i moment wtrysku paliwa i czas jego wtrysku jest też modyfikowany danymi z czujnika podciśnienia, tez na pewno i danymi z czujnika temperatury cieczy chłodzącej, sondy lambda, czujnika położenia przepustnicy, itd..
Są to skomplikowane zależności, które są ze sobą powiązane i nawzajem sprzężone. Dla tego tez musi tym zawiadować aż komputer. Ich współdziałanie regulują tzw. mapy, tj. zapisane w pamięci komputera zależności, które są właśnie ww. sprzężeniem tych wszystkich czujników i elementów wykonawczych silnika.
Tytuł: Czujnik położenia wału
Wiadomość wysłana przez: waldi919 w Styczeń 17, 2010, 11:56:18 am
A jeżeli do GLI załozymy zwykły rozdzielacz?
Tytuł: Czujnik położenia wału
Wiadomość wysłana przez: snikers w Styczeń 17, 2010, 12:02:04 pm
Nie robmy z poloneza promu kosmicznego. Nazwa - komputer jest potoczna a moc obliczeniowa ECU jest podobna do kalkulatora. same zaleznosci czasu i dlugosci wtrysku od podcisnienia, temperatury i ilosci powietrza sa na poziomie gimnazjum (czy co to teraz tam jest w tych szkolach) jak nie podstawowki

http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_injection tu sa wzory dla wtrysku
http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_control_unit

jedyne ahy i ochy naleza sie za pomiar tylu wartosci analogowych w czasie kazdego cyklu pracy... czyli do okolo 100 pomiarow na sekunde co nie jest obecnie trudne ale kiedys... ;)
Tytuł: Czujnik położenia wału
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Styczeń 17, 2010, 18:31:27 pm
Cytat: "waldi919"
A jeżeli do GLI załozymy zwykły rozdzielacz?


Do GLI abimex - noł problem, jeśli zachowasz oryginalny moduł (komputer zacznie bez niego pluś checkiem).
Do GLI Bosh - sam chciałbym wiedzieć :)
Może niech ktoś napisze co Bosh musi mieć minimalnie żeby działać.
Pewnie by znikł problem ze stukowym wtedy.
Tytuł: Czujnik położenia wału
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 18, 2010, 23:40:48 pm
ale co bosch ?
jak zakaladasz rozdzielacz do boscha to tylko kabelek odlaczasz od cewki i zaplon montujesz jaki chcesz
Tytuł: Czujnik położenia wału
Wiadomość wysłana przez: waldi919 w Styczeń 20, 2010, 14:30:36 pm
A czy czujnikiem położenia wału (przesuwając go zgodnie z ruchem wskazówek zegara bądź przeciwnie) można zmieniać kąt zapłonu? Czyli tzn opóźniać lub przyśpiszać zapłon?
Tytuł: Czujnik położenia wału
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 20, 2010, 15:11:23 pm
tak mozna ,JA u siebie mam przyspieszony o ~4* ,
ale to tylko statyczny kat ,na wysokich obrotach giniew tlumie ,a  zapala ciezej silnik ,
sklaniam sie na wariator zaplonu ,zeby wykorzystac w pelni oktany LPG
Tytuł: Czujnik położenia wału
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Styczeń 20, 2010, 17:15:23 pm
Cytat: "KGB"
ale co bosch ?
jak zakaladasz rozdzielacz do boscha to tylko kabelek odlaczasz od cewki i zaplon montujesz jaki chcesz


O to pytałem. Abimex musi mieć tylko moduł na ten przykład, cewki mu niepotrzebne, a komp działa wtedy w normalnym trybie.