FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: Gandziorz w Styczeń 18, 2010, 14:04:26 pm

Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Gandziorz w Styczeń 18, 2010, 14:04:26 pm
Witam,
Jako że pompa z malucha jednak się nie nada szukam pompy do ręcznego.
Schemat działania ręcznego tutaj:
http://img163.imageshack.us/img163/8497/dsc01082m.jpg

Działania takiego ręcznego jest powszechne i używane w sporcie m.in. w clio z homologacją rajdową. Schemat:
http://images42.fotosik.pl/65/b7ed195aed3bc9cdmed.jpg

Jednakże nie chce przerabiać wyprzęgnika ręcznego od dużego fiata poszukuje pompy jednosekcyjnej przepływowej który ma możliwość wkręcenia dwóch węży m10 x 1,25 (chociaż gwint nie musi być taki to rozmiar na wąż tak).

Pomyślałem nad takim czymś:
https://ssl.allegro.pl/item855524798_pompa_hamulcowa_zetor_7211_7245_7011_5011.html

Jest jednosekcyjna (czyli jak chce), ma dwa gwinty na węże hamulcowe tylko czy będzie działać wg. moich wymagań?

[ Dodano: 18 Sty 2010 15:01 ]
Póki co otrzymałem odpowiedź:

Cytuj (zaznaczone)
Witam serdecznie,
 
pompka jest jednosekcyjna. Wyljscie z boku o srednicy 9mm, wyjscie z przodu o srednicy 11 mm. Oba wyjscie sa na drobnym gwincie.
 
W razie wszeslkich oytan chętnie sluzymy pomoca.
 
Pozdrowienia
 
P.H. Danrol


Pozostaje tylko czy pompa jest przepływowa.
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Styczeń 19, 2010, 00:15:58 am
nawet 2 sekcyjna pompa bedzie tak działac, jesli wąz idący z pompy głownej podłaczysz tam gdzie zbiorniczek od płynu, a ten co idzie dalej na tylne koła normalnie do wylotu.
Bedzie tez tak działac pompa sprzęgła z 125p jak i ta z zetora. Ta zetorowa chyba jest akurat, bo wejscie ma na jakiś gwint, a nie wciskaną gumę. można próbować
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 19, 2010, 09:35:20 am
Pompa sprzęgła od skody 120 też się nada.

PS. Ja będę robił hydrołapkę ale na oddzielnym obwodzie i drugich zaciskach  :mrgreen:
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: ujban88 w Styczeń 19, 2010, 17:53:20 pm
ja tak robie, oddzielna pompa + 2 zaciski na tylnej osi
most mam przygotowany, tak samo z mocowaniami przewodów elastycznych
zostało mi jeszcze przymajstrowac pompe pod wałem, wszystko jest tylko czasu nie ma

do hydrołapy każda pompa sie nada, ja będe korzystał z fiatowej 3 sekcyjnej a nożny lukas
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 21, 2010, 15:04:02 pm
Cytat: "ujban88"
zostało mi jeszcze przymajstrowac pompe pod wałem, wszystko jest tylko czasu nie ma
Gdzie będzie zainstalowana?? Bo ja będę kombinował żeby współpracowała ze standardową dźwignią i auto wyglądało na cywilne nadal.
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Gandziorz w Styczeń 21, 2010, 17:05:01 pm
Cytat: "Zoltan#1930"
nawet 2 sekcyjna pompa bedzie tak działac, jesli wąz idący z pompy głownej podłaczysz tam gdzie zbiorniczek od płynu, a ten co idzie dalej na tylne koła normalnie do wylotu.
Bedzie tez tak działac pompa sprzęgła z 125p jak i ta z zetora. Ta zetorowa chyba jest akurat, bo wejscie ma na jakiś gwint, a nie wciskaną gumę. można próbować

Jeżeli wejście na płyn jest zwykłe na gumę to ci ciśnienie wypchnie musi być gwintowane.
Pompa jednosekcyjna ma tą zaletę że w przypadku hydrołapy co ciśnienie układu idzie tak czy owak przez tą pompę to nie ma pustej sekcji. Przy dwu sekcyjnej jak ci się wywali uszczelnienie tłoczka to dopiero byś miał 0% hamulca, co nie wróży niczemu dobremu.
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Styczeń 21, 2010, 18:09:30 pm
Ok. Dlatego napisałem również, że własnie ta od zetora jest w sam raz
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 21, 2010, 22:32:53 pm
Cytat: "ujban88"
ja tak robie, oddzielna pompa + 2 zaciski na tylnej osi

I ja też  :P  :lol:
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: ujban88 w Styczeń 22, 2010, 07:26:28 am
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytat: "ujban88"
zostało mi jeszcze przymajstrowac pompe pod wałem, wszystko jest tylko czasu nie ma
Gdzie będzie zainstalowana?? Bo ja będę kombinował żeby współpracowała ze standardową dźwignią i auto wyglądało na cywilne nadal.

dosłownie zaraz za skrzynia, pod wałem napędowym, warunek- pompka nie może miec zbiorniczka przy sobie poniewaz zbiornik owadza o wał
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 22, 2010, 08:49:07 am
Ja kupiłem sobie to:
http://allegro.pl/show_item.php?item=863521479

I jak będę miał w rękach to podumam gdzie to wsadzić.
Zaciski będą przednie z lucasa. Tarcze mam 240 więc powinno być gites.
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Joker w Styczeń 22, 2010, 09:15:05 am
Cytat: "Bocian_s#313"
Ja kupiłem sobie to:
http://allegro.pl/show_item.php?item=863521479

I jak będę miał w rękach to podumam gdzie to wsadzić.
Zaciski będą przednie z lucasa. Tarcze mam 240 więc powinno być gites.
_________________


a jak to rozwiazujesz? robisz nowe plyty na polosie z wymiarami pod 2x lucas ?
czy flansze do orginalnych plyt ?
jezeli to pierwsze to masz moze zdjete juz wymiary i rysunek techniczny ? bo sie przymierzam do takiego rozwiazania ale szczerze nie mam kiedy zrobic pomiarow  .. a wiosna nie dlugo  :P
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Styczeń 22, 2010, 12:06:40 pm
czy ta pompa z zetora jest przepływowa to niewiem, mozliwe ze tak, ja bym w nią wchodził bez specjalnego zastanawiania, jest mocna, wydajna i nowa, a koszt niewielki 40-60zł ew moze byc tez z jakiegos innego ciągnika np jakiegos naszego ursusa,Gandziorz,  najlepiej zrób wycieczke do jakiejs agromy to gosciu Ci pokaze jak to wygląda :D
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 25, 2010, 13:36:20 pm
Cytat: "Joker"
a jak to rozwiazujesz? robisz nowe plyty na polosie z wymiarami pod 2x lucas ?
czy flansze do orginalnych plyt ?

Przypominam że z tyłu mam już zaciski z golfa IV. Zobaczymy jak uda się w to wkomponować zaciski z lucasa...
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Kapitan w Luty 06, 2010, 12:04:58 pm
a jak to jest z przeglądem po takich modyfikacjach? nie ma żadnych problemów?
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Luty 09, 2010, 10:12:08 am
jesli reczny działa to nie moze byc problemów.
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: ujban88 w Luty 11, 2010, 22:17:52 pm
(http://img522.imageshack.us/img522/6717/img4039y.th.jpg) (http://img522.imageshack.us/i/img4039y.jpg/)(http://img24.imageshack.us/img24/8527/img4040z.th.jpg) (http://img24.imageshack.us/i/img4040z.jpg/)(http://img63.imageshack.us/img63/3695/img4041o.th.jpg) (http://img63.imageshack.us/i/img4041o.jpg/)(http://img693.imageshack.us/img693/8898/img3823c.th.jpg) (http://img693.imageshack.us/i/img3823c.jpg/)
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Gandziorz w Luty 12, 2010, 10:47:38 am
Cytat: "ujban88"
[url=http://img522.imageshack.us/img522/6717/img4039y.th.jpg]Obrazek (http://img522.imageshack.us/i/img4039y.jpg/)[/URL][url=http://img24.imageshack.us/img24/8527/img4040z.th.jpg]Obrazek (http://img24.imageshack.us/i/img4040z.jpg/)[/URL][url=http://img63.imageshack.us/img63/3695/img4041o.th.jpg]Obrazek (http://img63.imageshack.us/i/img4041o.jpg/)[/URL][url=http://img693.imageshack.us/img693/8898/img3823c.th.jpg]Obrazek (http://img693.imageshack.us/i/img3823c.jpg/)[/URL]

Widzę że na oddzielnym zacisku poprowadziłeś ręczny.

Ja chcę na jednym zacisku poprowadzić i wpiąć się szeregowo do ukł. hamulcowego.

Zastanawiam się czemu pompę hamulcową dałeś na zewnątrz.
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: ujban88 w Luty 12, 2010, 13:00:30 pm
aby nie było jej widać wewnątrz :P
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Luty 12, 2010, 13:43:47 pm
ja też chcę podobnie zrobić. Ew. schować pod dźwignię ręcznego i obudować. Jak przyjdzie wiosna to się poduma.

ujban88, a nie pęknie ci ta płyta kotwiczna na spawach??
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: gucio w Luty 12, 2010, 17:26:38 pm
Cytat: "radzio_1991"
moze byc tez z jakiegos innego ciągnika np jakiegos naszego ursusa,Gandziorz, najlepiej zrób wycieczke do jakiejs agromy to gosciu Ci pokaze jak to wygląda


w C-360 są takie same i zdaje mi się, że tańsze. tam są dwie i można hamować jednym kołem lub dwoma na raz więc nie wiem czy są przepływowe
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Luty 12, 2010, 17:49:15 pm
gucio, zgadza sie, ale z C360 pompa raczej nie perzypasuja bo jest nieco inna, maja jeszcze taki wyrównywacz cisnienia i wogóle uwarzam, że to niespecjalny wynalazek, najlepsza byałby taka pojedyńcza pompa z zetora lub wczesnego modelu C360
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: ujban88 w Luty 12, 2010, 17:53:45 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
a nie pęknie ci ta płyta kotwiczna na spawach??


nie powinna, spawał ją człowiek który jest wykształconym spawaczem z wieloletnim doświadczeniem

[ Dodano: 19 Mar 2010 12:01 ]
powiem wam że hydrauliczny reczny na pompie z układu fiata/poloneza to żadna rewelacja
przy około 60km/h koła są w stanie sie zablokować lecz szybciej to już zależy od warunków atmosferycznych  (gumy 185/55 R14)

można śmiało powiedzieć ze to jest taki bardzo dobry ręczny z linki
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Kusmier w Marzec 19, 2010, 15:44:33 pm
Witam, a ja bym to zrobił na pompie od sprzęgła od dużego fiata, tylko jak w nią powkręcać przewody hamulcowe?
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: ujban88 w Marzec 19, 2010, 15:55:39 pm
Efekt moze byc ten sam
Z przewodami to nie problem, pierwszy zakładasz metalowy przewód od sprzęgła a następnie ten elastyczny który poźniej przykręcasz do trójnika
tylko najpierw...
bierzesz przewody elastyczne, jeden od sprzęgła drugi od hamulcy (najlepiej ten co występuje przy tylnym zacisku)
jedziesz do serwisu węży i przewodów hydraulicznych i tam koleś powinien Ci (że sie tak wyraże) scalić te dwa węże, rozebrać oba i odpowiednie końcówki założyć na jeden nowy przewód wysokociśnieniowy o przelocie 6mm lub 8mm, zaciśnie opaski na prasie i masz gotowy przewód który podłączasz między melatowy (od pompki) a trójnik tylnych hamulcy.

Powodzenia
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: jerzy_jerz w Sierpień 12, 2010, 14:51:52 pm
ja mam 2 zaciski na tyle do hydrolapy jest przedni zacisk starego typu spiete  to wszystko z pompa hamulcowa z poloneza tez stary typ tak ze na kazdye kolo idzie osobny waz tak jak seryjne przednie hamulce, wiec ciagne łyche a tu auto tylko zwalnia i ni ch....ja nie chce zablokowac kol, powoli mnie to zaczyna wkur....ć, moze ktos podpowie dlaczego tak sie moze dziac bo ja juz mam burdel w glowie.
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Kapitan w Sierpień 12, 2010, 20:09:14 pm
Układ ręcznego dobrze masz odpowietrzony? czy dźwignie da się zaciągnąć do samego końca?
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 12, 2010, 21:59:42 pm
Moze to kwestia regulacji cięgna bo wygląda że skok tloka w pompie jest za mały.
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: jerzy_jerz w Sierpień 13, 2010, 01:17:01 am
jako ze ja pedant jestem i mam doscie do plynu hamulcowego wiec odpowietrzylem z "nawiazka" co powoduje dosc spory opor podczas zaciagania recznego a auto dalej jedzie jakby to byla linka :/ mysle ze koles ktory spawal flansze pod zaciski dal ciala i krzywo to wszystko wyszlo, wprawdzie niewidoczne jest to dla ludzkiego oka ale w dzialaniu owszem moze dlatego taka kupa jest i to wszystko trzeba teraz docierac jakis okres bo innego wyjscia nie widze bo dzisiaj juz na pelnym wkur....niu przy 100km/h zaciagalem  tak stopniowo by nie spalic tarcz/klockow i tak pare razy i zauwazylem poprawe mze co to da jak nie to sprzedaje fure :D

[ Dodano: 15 Sie 2010 23:30 ]
udalo sie wkoncu wsystko podocierac a to material z testowania http://www.youtube.com/watch?v=oUQMjH8xjhA jak to sie mowi poczatki zawsze trudne

[ Dodano: 15 Sie 2010 23:35 ]
a tu fotka http://naforum.zapodaj.net/cd54908f5afa.jpg.html

[ Dodano: 15 Sie 2010 23:40 ]
a tak wygladaja opony po testach http://naforum.zapodaj.net/588cb909a631.jpg.html
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 04, 2010, 22:13:52 pm
Powoli kompletuję coś takiego ale na lukasie,bo nie jestem fanem 'spowalniaczy'Mimo tego robię to tak, żeby w razie czego można było zamontować zaciski starego typu.To samo dotyczy tarcz.Zakładam stary typ,bo akurat takie mam (za free) gdyby jednak okazały się za małe,to bez problemu podchodzi lukas(bez przesuwania zacisków)Mocowania mam takie jak u kolegi Jerzego(dwie połówki zespawane do siebie) może nie jest to najmocniejsze rozwiązanie,ale najszybsze i bez kombinowania.Wywiericłem po dwa na mocowana zacisków i ma być git.Pompe dam też lukasa bo taką mam.Myśle też nad zamontowaniem serwa do tego układu,ale nie wiem czy to dobry pomysł,więc może ktoś mógłby mnie oświecić :roll:  :?:
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Smar w Wrzesień 04, 2010, 22:30:26 pm
Nie potrzeba ci serwa - jak wszystko jest odpowietrzone i dotarte to spokojnie zablokujesz kola na każdej nawierzchni i przy każdej prędkości jedną ręką. Nie trzeba do tego dużej siły. Pewnie - z serwem było by jeszcze lżej, ale zajmuje ono sporo miejsca i niepotrzebnie komplikuje całość.
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Kusmier w Wrzesień 05, 2010, 00:10:43 am
jesli chodzi o pompe to ja zalozylem jednobowodowa pompe sprzegla od skody 105. probowalem to zrobic na pompie hamulcowej lucas ale nie dzialalo (nie dalo sie ospowietrzyc bo ciagle gdzies powietrze lapalo). teraz spokojnie blokuje mi kola przy 100km/h ;p
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 05, 2010, 01:07:44 am
Cytat: "Kusmier"
probowalem to zrobic na pompie hamulcowej lucas ale nie dzialalo (nie dalo sie ospowietrzyc bo ciagle gdzies powietrze lapalo).
 Spoko,jak nie będzie chciało działać,to mam jeszcze pompę starego typu i pompę sprzęgła od DF125  :P któraś musi być dobra :wink:
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Gandziorz w Wrzesień 06, 2010, 00:31:58 am
Po co się tak pie... ja kupiłem pompę 0.625 za 150zł z przesyłką kurierską do domu.
Pompa jest wpinana w obwód i do tego przystosowana.
Kasy nie za wiele, jak i później myślenia co jak przerobić itp. Szkoda zachodu.
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Kapitan w Wrzesień 09, 2010, 19:52:02 pm
a masz jakieś dane tej pompy? wiesz może jaka jest średnica i skok tłoczka?
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Kusmier w Wrzesień 10, 2010, 12:04:29 pm
Cytat: "bużka"
Cytat: "Kusmier"
probowalem to zrobic na pompie hamulcowej lucas ale nie dzialalo (nie dalo sie ospowietrzyc bo ciagle gdzies powietrze lapalo).
 Spoko,jak nie będzie chciało działać,to mam jeszcze pompę starego typu i pompę sprzęgła od DF125  :P któraś musi być dobra :wink:


załóż odrazu pompe sprzegła od DF.

[ Dodano: 10 Wrz 2010 12:05 ]
Cytat: "Kapitan"
Kusmier, a ręczny masz na oddzielnych zaciskach czy pompa wpięta w seryjny układ?


pompe mam wpiętą w szereg w seryjny układ, gdybym miał z tyłu tarcze to pewnie założył bym 2gie zaciski, ale mam lucasa wiec nie da rady.

[ Dodano: 10 Wrz 2010 12:09 ]
Cytat: "Kapitan"
a masz jakieś dane tej pompy? wiesz może jaka jest średnica i skok tłoczka?


tu znalazlem dane tej pompy:
http://www.rallyshop.pl/index.php?p135029,pompa-hamulcowa-wilwood-0-625

a tutaj pompe za 130zł
http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=3317
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 30, 2010, 21:01:34 pm
Cytat: "Kusmier"
pompe mam wpiętą w szereg w seryjny układ, gdybym miał z tyłu tarcze to pewnie założył bym 2gie zaciski, ale mam lucasa wiec nie da rady.
Co nie da rady :P Ja też mam lucasa a już mam z tyłu założone po jednym zacisku lucasa.Drugie założę jak zrobi się pogoda,bo nie dysponuję kanałem i muszę rzeźbić.Do tej pory wszystko chodzi.Jak dorwę jakąś cyfrówkę to porobię zdjęcia tego wszystkiego jak to wygląda.Może ktoś się skusi na skopiowanie,bo naprawdę nie ma z tym aż tak dużo roboty :wink:
Tytuł: Pompa do ręcznego
Wiadomość wysłana przez: Pablo 92 w Październik 02, 2010, 12:38:12 pm
rozmawiałem któregos razu z drifterem (łysym dla ciekawskich), powiedział że on używa pompy z nubiry i przy każdych predkościach koła blokuje