FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: mafiu1991 w Styczeń 19, 2010, 22:12:30 pm

Tytuł: Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
Wiadomość wysłana przez: mafiu1991 w Styczeń 19, 2010, 22:12:30 pm
Witam posiadam poloneza Caro z 97 roku wtrysk i nie pracuje mi na jednym cylindrze nr.3 siwece zmieniałem kable tez nic to nie daje w ogóle cewka nie daje prądu proszę o pomoc
Tytuł: Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Styczeń 19, 2010, 22:13:49 pm
a cewke podmieniales ?
Tytuł: Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
Wiadomość wysłana przez: mafiu1991 w Styczeń 19, 2010, 22:28:09 pm
nie bo nie mam na wymiane
Tytuł: Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Styczeń 20, 2010, 11:51:00 am
jesli padła cewka, to nie powinien palic na 2 cylindry anie tylko na jeden, bo cewka jest wspólna na 2 cylindry...
Tytuł: Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
Wiadomość wysłana przez: oprawca_1978 w Styczeń 20, 2010, 12:45:32 pm
Znajdź sobie jakąś luźną świecę, zdejmij przewód zapłonowy z świecy tego cylindra, który nie pracuje, natknij go na tą luźną świecę i i połóż ją gwintem na masie silnika. Musi na niej wtedy strzelać iskra. Jeśli nie będzie iskry - patrz przewód WN, może ma przerwę, może cewka (ale pracują one parami w tym silniku) ma przerwę, nie dochodzi do niej zasilanie, może przebicia już międzyzwojowe ma, itd..
Jeśli będzie iskra na świecy, a cylinder nie będzie pracował (sprawdza się to ściągając po jednym przewodzie zapłonowym ze świec na pracującym silniku i oceniając wizualnie-słuchowo jego zachowanie po zdjęciu przewodu) - to wtedy patrz na zawory, pierścienie na tym cylindrze, tudzież na przedmuchy, itd..
Sprawdź ciśnienie sprężania na garach (na ciepłym silniku, po wykręceniu wszystkich świec, akumulator naładowany, przepustnica powietrza całkowicie otwarta) - to może wiele powiedzieć.
Tytuł: Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Styczeń 20, 2010, 19:39:19 pm
Jak 97 rok to pewnie bosch , a jak bosch to nie ma wspólnych 2 cylindrów . Mi też padła w tamtym roku cewka , i też na jednym wyjściu nie było WN . Ja podjechałem na szrot i za 10 zł facet dał mi na podmiankę kilka do sprawdzenia - Tobie też polecam , i lepiej kupić nową oryginała , używana nie wiadomo ile pochodzi ...  :(

Ps u mnie też na 3 cylindrze  :twisted:
Tytuł: Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Styczeń 20, 2010, 19:57:40 pm
Buszek, mozliwe, ale kolega napisał caro 97r wiec to powinien byc abimex, no chyba, ze zapomnial napisac, ze to plus jest
Tytuł: Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 20, 2010, 21:18:38 pm
wszystkie polonezy ohv na wtryku maja podwojna cewke i pad cewki oznacza prace na 2 cyl ,
ale moze tez uszkodzic sie polaczenie wewnatrz cewki (choc to nie powino sie zdarzyc) ,albo poprostu styk z przewodem WN mogl skorodowac
Tytuł: Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
Wiadomość wysłana przez: mafiu1991 w Styczeń 20, 2010, 22:21:58 pm
http://www.allegro.pl/item880562244_polonez_1_6gli_cewki_zaplonowe.html
tak wyglada moja cewka jest to Caro z 97 roku z GLI nadal nie chodzi na 3 cylindrze wiec stoi w garazu jutro mam zamiar to robić więc jak uda mi się naprawić to napiszę co było przyczyną awarii
Tytuł: Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 20, 2010, 23:28:05 pm
masz abimexa ,
mozesz zamienic cewki miejscami i sprawdzic ,czy na tym samym wyjsciu dalej nie bedzie iskry
Tytuł: Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Styczeń 26, 2010, 13:37:30 pm
zielony przewód między aparatem zapłonowym a modułem.
Tytuł: Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
Wiadomość wysłana przez: piotr3 w Styczeń 26, 2010, 14:30:04 pm
zapomniałem dopisać ... wymieniłem zielony przewód między aparatem zapłonowym a modułem
Tytuł: Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Styczeń 26, 2010, 14:42:32 pm
hmmm. sprawdź połączenia cewki zapłonowej, może się któryś przewód upalił, następnie cewka w aparacie zapłonowym (zmierz opór i przejście), cewka zapłonowa (to samo co w tej w aparacie) i moduł.

[ Dodano: 26 Sty 2010 14:46 ]
Morawskiego masz? tam jest instrukcja jak po kolei sprawdzać, a jak nie to na szrot i po kolei części wymieniaj, najbardziej podejrzewam tą cewkę w aparacie.
Tytuł: Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
Wiadomość wysłana przez: piotr3 w Styczeń 26, 2010, 15:05:38 pm
Cewki wiem jak sprawdzić - na opór, ale nie wiem jak sprawdzić moduł??? Przewody dochodzące do cewki sprawdzone i oczyszczone.
Tytuł: Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
Wiadomość wysłana przez: mafiu1991 w Styczeń 30, 2010, 22:51:42 pm
koledzy już wszystko działa poszła cewka z modułem założyłem nową i jest extra hehe teraz klakson przestał trąbić chyba się spalił a moze ma oddzielny bezpiecznik??
Tytuł: Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Styczeń 30, 2010, 23:54:00 pm
Cytat: "mafiu1991"
koledzy już wszystko działa poszła cewka z modułem założyłem nową i jest extra hehe teraz klakson przestał trąbić chyba się spalił a moze ma oddzielny bezpiecznik??

sprawdz przekaznk, moze Ci nie łączy
Tytuł: Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
Wiadomość wysłana przez: piotr3 w Styczeń 31, 2010, 20:50:39 pm
Sprawdziłem cewkę jest ok, zdjąłem kopułkę i palec wszystko oczyściłem, a i jeszcze nasmarowałem te półksiężyce w aparacie zapłonowym...a auto jak szarpało przy dodawaniu gazu tak szarpie:/ nie mam pojęcia co to może być.
Tytuł: Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
Wiadomość wysłana przez: dzvonec w Styczeń 31, 2010, 21:03:24 pm
Jak szarpie to albo dostaje za mało paliwa albo przerwy na świecach trzeba ustawić w moim 1.5 sle ustawiłem przerwę na 1mm trochę dużo ale pomogło natomiast drugi 1.6 gle pracuje na przerwach 0.8 mm, 1 mm  było dla niego za dużo. Oba jeżdżą na gazie.
Tytuł: Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
Wiadomość wysłana przez: piotr3 w Luty 07, 2010, 20:15:19 pm
zwiększyłem dawkę gazu...niestety nie pomogło auto nadal szarpie, wykręciłem świece i sprawdziłem przerwy  0,8mm świece mają kolor złocisto brązowy.dziś znów zrobiłem nim 200km i szlak mnie trafia jeszcze raz dokładnie się przyglądałem obrotomierzowi oto moje obserwacje: na każdym biegu do 2tyś nic nie szarpie, od 2tyś do ok 3tyś auto szarpie obrotomierz wariuje (skacze do ok 6tyś) po czy po przekroczeniu ok. tych 3tyś obrotomierz się uspokaja i zaczyna w górę wskazywać normalnie. i jeszcze jedno spostrzeżenie jadę 90km/h tylko dotykam gaz żeby utrzymać prędkość obrotomierz wskazuje ok 2,5tyś ale gdy lekko wcisnę gaz aby przyspieszyć obrotomierz skacze do 6tyś i auto zaczyna szarpać. Czyli jakby były jakieś zakłócenia elektryczne podczas obciążenia.Proszę o pomoc

[ Dodano: 08 Lut 2010 15:25 ]
już znalazłem przyczynę przerywania auta i "skakania" obrotomierza. Uszkodził się moduł, kupiłem "nowy" za piwo i wszystko działa jak się należy żadnych szarpnięć i obrotomierz chodzi płynnie.