FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: mafiu1991 w Styczeń 19, 2010, 22:12:30 pm
-
Witam posiadam poloneza Caro z 97 roku wtrysk i nie pracuje mi na jednym cylindrze nr.3 siwece zmieniałem kable tez nic to nie daje w ogóle cewka nie daje prądu proszę o pomoc
-
a cewke podmieniales ?
-
nie bo nie mam na wymiane
-
jesli padła cewka, to nie powinien palic na 2 cylindry anie tylko na jeden, bo cewka jest wspólna na 2 cylindry...
-
Znajdź sobie jakąś luźną świecę, zdejmij przewód zapłonowy z świecy tego cylindra, który nie pracuje, natknij go na tą luźną świecę i i połóż ją gwintem na masie silnika. Musi na niej wtedy strzelać iskra. Jeśli nie będzie iskry - patrz przewód WN, może ma przerwę, może cewka (ale pracują one parami w tym silniku) ma przerwę, nie dochodzi do niej zasilanie, może przebicia już międzyzwojowe ma, itd..
Jeśli będzie iskra na świecy, a cylinder nie będzie pracował (sprawdza się to ściągając po jednym przewodzie zapłonowym ze świec na pracującym silniku i oceniając wizualnie-słuchowo jego zachowanie po zdjęciu przewodu) - to wtedy patrz na zawory, pierścienie na tym cylindrze, tudzież na przedmuchy, itd..
Sprawdź ciśnienie sprężania na garach (na ciepłym silniku, po wykręceniu wszystkich świec, akumulator naładowany, przepustnica powietrza całkowicie otwarta) - to może wiele powiedzieć.
-
Jak 97 rok to pewnie bosch , a jak bosch to nie ma wspólnych 2 cylindrów . Mi też padła w tamtym roku cewka , i też na jednym wyjściu nie było WN . Ja podjechałem na szrot i za 10 zł facet dał mi na podmiankę kilka do sprawdzenia - Tobie też polecam , i lepiej kupić nową oryginała , używana nie wiadomo ile pochodzi ... :(
Ps u mnie też na 3 cylindrze :twisted:
-
Buszek, mozliwe, ale kolega napisał caro 97r wiec to powinien byc abimex, no chyba, ze zapomnial napisac, ze to plus jest
-
wszystkie polonezy ohv na wtryku maja podwojna cewke i pad cewki oznacza prace na 2 cyl ,
ale moze tez uszkodzic sie polaczenie wewnatrz cewki (choc to nie powino sie zdarzyc) ,albo poprostu styk z przewodem WN mogl skorodowac
-
http://www.allegro.pl/item880562244_polonez_1_6gli_cewki_zaplonowe.html
tak wyglada moja cewka jest to Caro z 97 roku z GLI nadal nie chodzi na 3 cylindrze wiec stoi w garazu jutro mam zamiar to robić więc jak uda mi się naprawić to napiszę co było przyczyną awarii
-
masz abimexa ,
mozesz zamienic cewki miejscami i sprawdzic ,czy na tym samym wyjsciu dalej nie bedzie iskry
-
zielony przewód między aparatem zapłonowym a modułem.
-
zapomniałem dopisać ... wymieniłem zielony przewód między aparatem zapłonowym a modułem
-
hmmm. sprawdź połączenia cewki zapłonowej, może się któryś przewód upalił, następnie cewka w aparacie zapłonowym (zmierz opór i przejście), cewka zapłonowa (to samo co w tej w aparacie) i moduł.
[ Dodano: 26 Sty 2010 14:46 ]
Morawskiego masz? tam jest instrukcja jak po kolei sprawdzać, a jak nie to na szrot i po kolei części wymieniaj, najbardziej podejrzewam tą cewkę w aparacie.
-
Cewki wiem jak sprawdzić - na opór, ale nie wiem jak sprawdzić moduł??? Przewody dochodzące do cewki sprawdzone i oczyszczone.
-
koledzy już wszystko działa poszła cewka z modułem założyłem nową i jest extra hehe teraz klakson przestał trąbić chyba się spalił a moze ma oddzielny bezpiecznik??
-
koledzy już wszystko działa poszła cewka z modułem założyłem nową i jest extra hehe teraz klakson przestał trąbić chyba się spalił a moze ma oddzielny bezpiecznik??
sprawdz przekaznk, moze Ci nie łączy
-
Sprawdziłem cewkę jest ok, zdjąłem kopułkę i palec wszystko oczyściłem, a i jeszcze nasmarowałem te półksiężyce w aparacie zapłonowym...a auto jak szarpało przy dodawaniu gazu tak szarpie:/ nie mam pojęcia co to może być.
-
Jak szarpie to albo dostaje za mało paliwa albo przerwy na świecach trzeba ustawić w moim 1.5 sle ustawiłem przerwę na 1mm trochę dużo ale pomogło natomiast drugi 1.6 gle pracuje na przerwach 0.8 mm, 1 mm było dla niego za dużo. Oba jeżdżą na gazie.
-
zwiększyłem dawkę gazu...niestety nie pomogło auto nadal szarpie, wykręciłem świece i sprawdziłem przerwy 0,8mm świece mają kolor złocisto brązowy.dziś znów zrobiłem nim 200km i szlak mnie trafia jeszcze raz dokładnie się przyglądałem obrotomierzowi oto moje obserwacje: na każdym biegu do 2tyś nic nie szarpie, od 2tyś do ok 3tyś auto szarpie obrotomierz wariuje (skacze do ok 6tyś) po czy po przekroczeniu ok. tych 3tyś obrotomierz się uspokaja i zaczyna w górę wskazywać normalnie. i jeszcze jedno spostrzeżenie jadę 90km/h tylko dotykam gaz żeby utrzymać prędkość obrotomierz wskazuje ok 2,5tyś ale gdy lekko wcisnę gaz aby przyspieszyć obrotomierz skacze do 6tyś i auto zaczyna szarpać. Czyli jakby były jakieś zakłócenia elektryczne podczas obciążenia.Proszę o pomoc
[ Dodano: 08 Lut 2010 15:25 ]
już znalazłem przyczynę przerywania auta i "skakania" obrotomierza. Uszkodził się moduł, kupiłem "nowy" za piwo i wszystko działa jak się należy żadnych szarpnięć i obrotomierz chodzi płynnie.