FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: atu_rover w Styczeń 20, 2010, 12:42:05 pm
-
Witam! Jak zdjąć,ewentualnie przesunąć w inny zakres obrotów ogranicznik obrotów w silniku rover-a? Wydaje mi sie ze tylko odpiąć sie da bo komp fabryczny jest mało komunikatywny :) . Mam gaz sekwencyjny stag 300 i tam moge sobie sam programować odcinkę ale zawsze trzyma mnie odcięcie benzyny.
Tylko prosze mi nie mówic ze zniszcze silnik itp. chcę zrobić troszki bardziej wysokoobrotowego 1.4 i maks moc będzie tam gdzie odcinka :D
-
brak możliwości na seryjnym komputerze
swinka bądz inny programowalny komputerek(LPG to inna para kaloszy)
ewentualnie poszukaj na forum bo niektórzy mają kompy z brakiem odcięcia
-
Na gazie nie mam problemów z podkręceniem silniczka w moim Poldoroverze poza obrotomierz. Na oko i ucho ma silnik z 9000 tysięcy, jeśli nie lepiej. Ale zrobiłem tak może z trzy razy i to bez obciążania silnika, na luzie. Jakoże wydech w nim od jakiegoś ponad roku kończy się zaraz przed pierwszym tłumikiem - efekty akustyczne są niebanalne..
A po co wogóle przestawiać odcięcie poza fabryczne? Przecież dla każdego seryjnego, niewyścigowego silnika obroty powyżej jakichś tam siedmiu tysięcy to już początek zniszczenia.
Te silniczki względem seryjnych sieczkarni fiata o pojemności 1.5 czy 1.6 litra i tak są wielkim udogodnieniem w tych samochodach, człowiek w zasadzie nie ma kompleksu "poloneza" na trasie. Ciśniesz w gaz i jedziesz szybciej.
-
po to ze co niektórzy na 7100obr mają 119.9KM i nie wiadomo czy dalej nie było by wiecej bo wykres idzie do góry :P
-
Właśnie pisałem ze chciałem to zmienic i nie ma sie martwic po co. Ale jak juz tak chce pan oprawca uszczelek wiedziec, to po to ze bede miał wałki które przy takiej predkosci obrotowej dają maksymalna moc.Sa to wałki do seryjnych silników z hydraulicznymi popychaczami bez modyfikacji. Miałem juz kiedys silnik co sie krecił do 7000obr/min,teraz mam taki co do 6800obr/min.Moze to kwestia wyskalowania obrotomierza zwykłego poldka i plusa?Bo sa inne zegary w plusie. Na postoju tez mi sie wkrecał powyzej skali (powyzej 8000obr/min) ,ale nie radze tego robic bo juz wkreciłem jeden silnik na gazie ssacym bez odcinki mieląc kołami w deszczu na 1 i 2 biegu powyzej skali i za 3 cim razem zaczał mi stukac zaje. ..cie głosno zawór i tak mu juz zostało, po czym wysłałem go na złom,nie miał juz seryjnych osiagów :D
Da sie odpiąć jakąś kostke zeby mu zniknęło odcięcie?Tak w niektórych autach sie robi
-
.....
Da sie odpiąć jakąś kostke zeby mu zniknęło odcięcie?Tak w niektórych autach sie robi
Moglbys to moze rozwinac ? bo wydaje mi sie to ciekawe co mowisz , komp informacje o predkosci obrotwej bierze z czujnika pwk , ktory jest dla niego krytycznym, i na podstawie tych danych powinien odcinac wtryskiwacze. Wiec nie bardzo widze tutaj mozliwosc odpinania czegokolwiek.
-
Jakbym wiedział co mam odpiąć to bym nie pisał tego postu tylko odpiął :)
Słyszałem ze odpinasz w niektórych autach kostke elektryczną (od jakiegos czujnika moze?) i nie blokuje ci obrotów. Jak sie dowiem jak to odpiac to chetnie napisze,ale nie wiem :) Czujnika PWK narazie nie bedziemy odpinac :D he he
-
Panowie mam pytanko w drugą stronę - mam 1.6 na boszycy i czy da się ograniczyć obroty?? Chciałbym do 4000 bo nie ma sensu żyłować więcej dla mnie. Szybciej nie pojedziesz a mnie się serce kroi jak ktoś wyje takim motorem choćby na postoju. Nie po to zrobiłem motorek porządnie żeby go drażnić.
-
za 3 cim razem zaczał mi stukac zaje. ..cie głosno zawór i tak mu juz zostało, po czym wysłałem go na złom,nie miał juz seryjnych osiagów :D
kolego ten zawor to byla panewka korbowodu :lol:
na zdjecie ogranicznika chip tuning albo komp gdzie odcinka jest duzo wyzej ,
jak ci sie nie uda to przefazuj te walki ,zeby osiagac szybciej max moc - pare koni mniej ,ale moment moze wzrosnie
Panowie mam pytanko w drugą stronę - mam 1.6 na boszycy i czy da się ograniczyć obroty?? Chciałbym do 4000 bo nie ma sensu żyłować więcej dla mnie. Szybciej nie pojedziesz a mnie się serce kroi jak ktoś wyje takim motorem choćby na postoju. Nie po to zrobiłem motorek porządnie żeby go drażnić.
chore to jest ,ale jak juz bardzo chcesz to zaloz gaz ,odetnij pompe paliwa i ustawisz sobie ogranicznik nawet na 1500rpm :lol:
albo wloz kijek pod dzwignie przepustnicy :x
-
chcesz przesunac w gore czy w dol?
jak w gore to znajdz kompa bez odcinki
-
nie pomyslalem ze sa kompy bez odcinki.mam kilka w garazu to se sprawdze na ciepłym silniku.
kolego KGB , jezeli panewka korbowodu to słychac ja było w głowicy :D
nie ma co dywagowac co to bylo bo ty tego nie widziales ani nie slyszales, a ja silnika nie rozebrałem tylko go osłuchiwałem na kanale :P
wazne ze to nie vtec 2.0 240km i do takich obrotow nie doprowadzamy bo sie to zle konczy :)
-
MGF 135 odcinke ma podobnie jak inne K. W 135 konnym silniku tez wykres mocy idzie jeszcze w gore, przy 7000, ale moment juz ostro idzie w dol i wynosi tyle co przy 2000. Standardowy rozrzad na dluzsza mete moze nie wydolic wiec nie bylo sensu ustawiac wyzej odcinki.
-
Najprosciej zrobic jakis konwerter czestotliwosc-napiecie, nastepnie komparator z jakims wzorcowym napieciem do wyskalowania, i przekaznik na przewody odpalajace wtryskiwacze. Powinno spelniac zadanie.