FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: kazwd w Styczeń 20, 2010, 18:58:13 pm

Tytuł: problem z tłokami
Wiadomość wysłana przez: kazwd w Styczeń 20, 2010, 18:58:13 pm
Witam  :oops:
Robię remont silnika i szlifierz kazał kupić tłoki na II szlif bo na bank wychodzi . Zamówiłem tłoki - przyszły i tak sobie je oglądam ładne błyszczące a tu  :?:  oznaczenia prawie takie same co na starym L004 i do cylindra sam tłok wchodzi bez problemu co jest grane czyżby zakład puścił auto z II szlifem czy to oznaczenie to nominał [ chwilowo nie mam książki i nie mogę sprawdzić :cry:
Tytuł: problem z tłokami
Wiadomość wysłana przez: miki1305 w Styczeń 20, 2010, 19:25:06 pm
Najlepiej zmierz tłok.
Tytuł: problem z tłokami
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 20, 2010, 19:25:29 pm
a jest napis STD na tych nowych :?: Jesli nie to napewno nie sa to nominaly. L004 to oznacza calkiem co innego panie kolego

[ Dodano: Sro 20 Sty, 2010 ]
a jak luzno wchodzi ten tlok :?: zbyt scisly to on nie moze byc bo po rozgrzaniu stanie Ci silnik i dupa :P luz powinien wynosic max 1mm jak dobrze pamietam

[ Dodano: Sro 20 Sty, 2010 ]
oj sorry pomylka. max luz tloka w cylindrze to 0.1mm a nie 1mm. Przepraszam
Tytuł: problem z tłokami
Wiadomość wysłana przez: kazwd w Styczeń 20, 2010, 19:34:49 pm
witam
napis jest na nowych std a jeśli chodzi o mierzenie to suwmiarkę mam zwykłą i na niej wychodzi że są ta :oops: kie same
Tytuł: problem z tłokami
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 20, 2010, 19:53:14 pm
czyli ktos sprzedal Ci tloki nominalne. w miejscu STD powinien byc inny napis. jaki dokladnie nie powiem Ci ale napewno cos zwiazanego z drugim szlifem. moga to byc dwie pionowe kreski albo cyfra 2.
Tytuł: problem z tłokami
Wiadomość wysłana przez: kazwd w Styczeń 20, 2010, 19:53:44 pm
różnią się tylko tym że nowy u dołu ma cyfrę 41 a stary 43  selekcja ta sama
Tytuł: problem z tłokami
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 20, 2010, 19:57:19 pm
co ci po selekcji ktorej roznica to 0.03mm. Tobie brakuje ok 1mm do luzu montazowego. to jest 1.6 czy 1.5  :?:
Tytuł: problem z tłokami
Wiadomość wysłana przez: kazwd w Styczeń 20, 2010, 20:03:36 pm
sprawa się wyjaśniła  :twisted:
Gość się pomylił i selekcję wziął za oznaczenie szlifów a tak w ogóle to skąd wziąść tłoki na II szlif bo na allegro brak :?:
Tytuł: problem z tłokami
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 20, 2010, 20:10:27 pm
kazwd,  szukaj po sklepach.sa 3 rodzaje nadwymiarow. Wymiar nominalny zaczyna sie od 76.92 w selekcji A i konczy sie na 77.55 selekcji C. W przypadku silnika 1.6 srednica bedzie jak dobrze pamietam 79.62-80.55 (min. wymiar selekcja A max wymiar selekcja C) Luz montazowy tlok cylinder 0.07...0.09
Tytuł: problem z tłokami
Wiadomość wysłana przez: kazwd w Styczeń 20, 2010, 20:10:57 pm
1600 mpi rok 2000 190000 przejechane padł wałek roz .Kupiłem nowy i twardość ma około 10 Hrc większą od starego[ 35] . Cylindry mają dość spore rysy a więc skoro wszystko rozebrane to trzeba zrobić szlif [ wału też  ] jak wałek rozrządu dobry to można chyba zainwestować