FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: mafii w Styczeń 22, 2010, 17:51:11 pm
-
Witam przyjaciele. W moim Plusie z 2000 roku padła chłodnica ( 2 czujniki i wiatraki). Szczerze mówiąc nie była zbyt wydajna - latem co chwile chodził wentylator. Zamiast montować aluminiowy zamiennik zastanawiam się nad chłodnicą z poloneza diesla. Teraz pytanie czy średnica rurek/węży w chłodnicy z gli i diesla jest taka sama? Ewentualnie prosiłbym o różne inne sugestie (nawet wybicie tego pomysłu z głowy). Pozdrawiam serdecznie.
/literówka w temacie :) - jimo#1921
-
Witam przyjaciele. W moim Plusie z 2000 roku padła chłodnica ( 2 czujniki i wiatraki)
Masz klime ? Ponownie potwierdza się teoria, że wkładali to co leżało na półce. :twisted:
-
Mój Plusik jest tego samego koloru co Twój Multec. Klimy nie mam - ogólnie to najbiedniejsza wersja. Rozumiem, że taka chłodnica zmieści się ;)
-
króćce są tej samej srednicy , chlodnica bez problemu sie miesci , mam i polecam
-
Świetnie. Dziękuję Wam za bardzo szybkie odpowiedzi. Czy otwory montażowe są te same czy musze coś przerobić? (ewentualnie dokupić)
-
Nic nie trzeba przerabiać. Wąż doprowadzający trochę naciągnięty najwyżej będzie bo króciec jest pod innym kątem ale da się...
jak ja sobie założyłem to wręcz mam wrażenie, ze teraz niedogrzany...
-
to zmien termostat
-
a cemu chcesz chłodnicę z diesla ? Wydajniejsza ona nie jest. Diesle mają mniejszą emisję ciepła, dużo słabiej sie grzeją wiec ichłodnica może mieć mniejszą wydajność jeśli ktoś to wogóle obliczał w FSO.
-
a cemu chcesz chłodnicę z diesla ? Wydajniejsza ona nie jest. Diesle mają mniejszą emisję ciepła, dużo słabiej sie grzeją wiec ichłodnica może mieć mniejszą wydajność jeśli ktoś to wogóle obliczał w FSO.
eee? to ty nie widziales citroenowskiego diesla, powyzej 3tys obrotow, wskazowka temperatury idzie szybciej niz wskazowka obrotomierza
-
Zrobiłem poglądowy rysunek dwóch chłodnic alu z plusa i do 1,9 (ostatnio oglądałem chłodnicę od diesla i tak ją zapamiętałem). Górne mocowania są inne czy w plusach można ją zamontować bez modyfikacji czy są inne modele chłodnic do 1,9?
(http://img852.imageshack.us/img852/9320/chodnica.th.jpg) (http://img852.imageshack.us/i/chodnica.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
a jaką chłodnicę polecacie do 1.8 rovera?
Aktualnie mam plusa z gsi. Już seryjnie ta chłodnica nie wyrabia. Jak startuję w zawodach to po około 2 minutach (jedno okrążenie toru) temperatura jest lekko powyżej 90*. Czekam aż się schłodzi i wiatraki się zatrzymają i wtedy gaszę. Po zgaszeniu mija około 30 sekund i wyrzuca płyn przez zbiorniczek. Stawiam na małą drożność chłodnicy. Czy dobrze myślę?
Zabieram się niedługo za swapa i mam chłodnicę od 1.4 (caro minus). Wystarczy w połączeniu z dwoma wiatrakami z plusa?
Dodam, iż auto będzie do pojeżdżawek i driftów więc obroty silnika, pompy będą znaczne, więc potrzebny jest duży przepływ wody.