FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: brzost w Styczeń 31, 2010, 15:57:23 pm
-
Witam
W moim aucie pozno dopiero gdy wskazówka siega 130stopni wlaczaja sie oba wentylatory (prawie w tym samym czasie) chłodza o kilka stopni i oba się wyłączaja. Co może być tego przyczyną?? Co robić?? I ile może kosztować naprawa??
Dziękuje za wszystkie odpowiedzie
-
a nie masz przypadkiem zapowietrzonego układu chłodzenia?
-
Na 95% nie mam wczoraj wymieniłem cały płyn i nic się nie zmienło.
-
No ale właśnie przy wymianie płynu mógł się zapowietrzać. jak sie rozgrzeje to sprawdź czy oba węże od chłodnicy ( górny i dolny) są gorące .
-
A czy płyn w tym momencie się gotuje? Może tylko wskaźnik Ci źle pokazuje.
-
ja bym podejrzewał albo wskaźnik,a najprędzej termostat w chłodnicy(włącznik wentylatorów)
-
nic sie nie gotuje nic nie dymi nic nie paruje wydech tez ok. przewody maja temperature tak ze da sie dotknac na 130 stopnie to nie wglada. Podjrzewam to samo czyli wskaznik lub włącznik wentylatorów.
Ile kosztuje wymiana takiego włącznika ??
-
przekaznik jeden masz w skrzynce bezpiecznikow oznaczony ,a drugi ten na chlodnicy jest po lewej stronie na dole,kosztuja grosze
-
Podejrzewam ze czujnik temperatury chłodziwa oszukuje i wyświetla błędne dane. Sprawdź to!
[ Dodano: 31 Sty 2010 19:32 ]
A te wskaźniki i włączniki wentylatora to sobie daruj! Jestem prawie pewien że to wina czujnika :mrgreen:
[ Dodano: 31 Sty 2010 19:37 ]
Spróbuj sobie podmienić te włączniki wentylatorów. Na odwrót.
-
Na moje to bardziej wina termostatu, skoro węże da się dotknąć. Nie otwiera się do końca, jest zbyt mały przepływ i gdy woda przy silniku ma 130*C, to właśnie wtedy w chłodnicy ma te 90*C. A jeśli nie za mały przepływ, to za późno się otwiera.
-
za załanczanie się 1 wiatraka odpowiada czujnik na 2 końcu chłodnicy ( włanczanie sie obu naraz może być spowodowane tym że termostat puszcza znikome ilości płynu w tak dużej temp że powoduje to odrazu włączenie się 1 i 2 wiatraka
wskazanie 130 stopni praktycznie wskazuje na termostat.
po pierwsze odkręcić korek zbiornika wyrównawczego , odpalić silnik i obserwować czy płyn przy temp ok 80 stopni zaczyna cienkim wężem wracać do zbiornika jak wraca tzn że termostat dobry jak nie to faktycznie tak jak napisał matucha.
2 możliwością jest wyjęcie termostatu złożenie do kupy odpalenie i zaobserwowanie czy działa prawidłowo uklad.
3 jest wzięcie termometru i zmierzenie faktycznej temp płynu w zbiorniczku.
[ Dodano: 2010-01-31, 20:43 ]
przekaźnik jeden masz w skrzynce bezpieczników oznaczony ,a drugi ten na chłodnicy jest po lewej stronie na dole,kosztują grosze
jak ma 2 wiatraki to i 2 przekaźniki ma w skrzynce bezpiecznikowej a w chłodnicy ma 2 włączniki termiczne - przy chłodnicy nie ma przekaźników.
-
Przełącznik zwierający przewody przy przekaźniku, chyba, że ktoś ma za dużo kabla to przy czujniku w chłodnicy.
-
[ Dodano: 31 Sty 2010 19:37 ]
Spróbuj sobie podmienić te włączniki wentylatorów. Na odwrót.[/quote]
Nie radze próbować tego bo może być gorzej czujniki muszą być w tych miejscach co powinny eksperymentowałem z nimi i wiem co i jak... Najlepiej zobacz czy przy tej temp możesz ścisnąć przewody, jeśli nie da rady to znaczy ze termostat najprędzej, wentyle załączają się dopiero po otwarciu termostatu, ja u siebie spiąłem oba i włączają się razem, wysterowane są masą i pewnie tak masz też zrobione... Jak zmieniałem płyn w chłodnicy, czyszczeniu nagrzewnicy, zakładałem nowe czujniki to od razu i czujnik temp założyłem nowy wolałem być pewny, oczywiście nie bierz zamienników, było o niebo lepiej niż wcześniej... Nie pamiętam dokładnie na która nóżkę w przekaźniku podaje się masę żeby zamknąć obwód... Czujniki w chłodnicy kosztują chyba po 11 zł ale oryginalne jak pamiętam chyba ze taniały, wymień tez termostat albo wyciągnij go i włóż go do miski a później zalej go wrzącą wodą zobacz czy się otwiera... Przekaźniki lubiały padać i chyba 7zł kosztuje jeden, ale jesli gadają to nie jest źle, a najlepiej sprawdzic je jak odepniesz przewody od czujników w chłodnicy i zmostkujesz je kabelkiem i bedziesz wiedział czy przekaźniki cykają, ale bardziej stawiam na czujnik temp, tylko słyszałem że nie oryginalne potrafiły przekłamywac wskazania...
-
Witam serdecznie.
Podepnę się pod temat, bo mam podobny problem.
W moim przypadku jest jednak trochę inaczej a mianowicie u mnie włącza się tylko jeden wentylator, gdy wskazówka jest pomiędzy 90 a 130 st. Włącza się ten bliżej akumulatora czyli patrząc na auto z przodu, ten, który jest z lewej strony. Kiedyś wentylator włączał się jak temperatura osiągnęła ciut powyżej 90 st. Po wymianie chłodnicy (robota w zimę) występuje właśnie dość późne włączenie wentylatora. No chyba, że pierwszy powinien włączyć się ten z prawej strony?? Nie pamiętam jak to było kiedyś :?
Wszystkie kable podłączone, żaden sobie luźno nie dynda :wink:
Bardzo proszę o poradę, bo jak przyjdą upały to prawdopodobnie autko mi się ugotuje :roll:
P.S. Auto to Atu+ 1.6 GSI z 1998r.